schakelaartje in koppelingshendel

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Peter en Angelique

schakelaartje in koppelingshendel

Ongelezen bericht door Peter en Angelique »

Wie weet waar het schakelaartje voor dient die met het inknijpen van de koppeling iets schakelt??

Ik ben ff niet zo handig geweest, ik wilde mijn stuurverhogers plaatsen en dat ging op zich erg goed MAAR toen het stuur maximaal naar links stuurde hoorde ik een knap en zag dat er een dus tyrapje los was.
Tot mijn grote schrik ook 2 draadjes (1 groen de ander blauw/grijs van kleur) afgebroken strak onder het koppellings huis, blijkt zelfs 1 schroefje beetje rot te zijn dus die komt niet los maar dat fiks ik wel, maar ik zag binnenin dat de koppelingshandel een schakelaartje bedient, nu wil ik dat graag weer herstellen maar ik ben benieuwd waar deze voor dient, de motor doet alles ik kan geen rara dingen ontdekken.
Als ik nu weet waar dit schakelaartje voor is kan ik het denk ik makkelijker vinden en weer herstellen.

Wie o wie helpt mij op weg???

Gr. Peter
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: schakelaartje in koppelingshendel

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Dit is een schakelaar die ervoor zorgt dat je met een ingeschakelde versnelling toch kunt starten door de koppeling in te trekken. Als je echt alleen maar start als de bak in N staat, is er niks aan de hand. Maar het kan wel eens handig zijn... (bij afslaan van de motor tijdens het rijden bijvoorbeeld), dus reparatie lijkt me wel slim.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Peter en Angelique

Re: schakelaartje in koppelingshendel

Ongelezen bericht door Peter en Angelique »

Kijk van dit soort berichten word ik weer wat vrolijker.
Ik was er inmiddels wel achter dat ik er mee kon rijden maar wat het verder deed, geen idee.

Maar dat is bij deze opgelost!!

Nu nog dat verrekte schroefje aan de onderzijde los krijgen want die is wat vast geroest, misschien dat mijn multi tool uitkomst gaat bieden.

Ik zal jullie op de hoogte houden en als het lukt misschien nog wel een fotootje.

Gr. Peter
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: schakelaartje in koppelingshendel

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Eerst maar eens met de WD40 aan de slag, wil ook wel helpen.
Paar keer inspuiten, nachtje laten staan en nogmaals proberen.

Succes, Bert
Peter en Angelique

Re: schakelaartje in koppelingshendel

Ongelezen bericht door Peter en Angelique »

Nou het is gelukt maar dat ene schroefje heeft het niet overleeft, ik heb hem er echt uit moeten boren en vervangen door een parker. :;

Maar ik heb de draadbreuk weer helemaal hersteld, even flink aan de gang met de soldeerbout en het was zo gepiept.

Alles werkt weer!!!! :D

Bedankt voor jullie inbreng.

Groeten Peter
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”