benzinepomp / Motronic / alarm

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
hansmais

benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door hansmais »

Sinds twee weken heb ik een r 1100 rt en inmiddels ca 1000 km gereden.
Alleen..
Twee dagen geleden wilde hij wel starten maar sloeg direct af.
Wat blijkt, de benzinepomp slaat aan, en dan weer af.
Bij nameten in het circuit, het ik de volle 12 Volt tot aan de motronic op poort 1. Als ik de motronic aansluit is binnen enkele seconde,na contact aan, de spanning op de aansturing van het relais van oa de benzinepomp verbroken en slaat de pomp af.
Naar mijn idee verbreekt de motronic de verbinding met aarde.

De oorzaak zou kunnen zijn "de motronic is stuk". Help, wie heeft er nog een!!
Of, het alarm systeem wat er ingezeten heeft is niet goed verwijderd en legt niet wenselijke contacten. Ik weet de naam en het type niet van dit systeem maar naar mijn idee was dit een aftermarket systeem met een logo wat lijkt op een piramide of diamant.

Wat ik graag zo willen weten, welk circuit beïnvloed de werking van poort 1 op de motronic, dan kan ik gericht zoeken naar een storing in dat circuit. of wie heeft info over het alarm systeem, eventueel een schema zodat ik kan zoeken waar dit systeem de boel lam legt. Ik heb twee sporen gevonden waar dit alarmsysteem is aangesloten en een reparatie, maar er moeten meer aansluitingen zijn.

Bij voorbaat dank.
Stoffel

Re: benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door Stoffel »

Ik heb een motronic liggen uit mijn R850RT uit 2001. Ik vind het prima om op te sturen, jij proberen en prijs en dergelijke later afspreken indien alles naar wens werkt. (ik woon overigens in Utrecht, ophalen is natuurlijk makkelijker). Motronics zijn zover ik weer uitwisselbaar tussen de RT's. (RT1100 is praktisch het zelfde als de RT850)

Ik weet niet of alarm systeem de boosdoener is, lijkt me dat die voorkomt dat de motor uberhaupt start hetzij vonk hetzij peut. Een slecht contactslot heb ik ook weleens ergens gelezen. Even zoeken op deze site. Is beter om eerst dat uit te sluiten, voordat je computers wisselt.

Enfin je weet me te vinden, ik hou het forum in de gaten,
Stoffel
hansmais

Re: benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door hansmais »

Hi Stoffel

Bedankt voor je aanbod, ik woon in Hilversum en werk in Utrecht, een afspraak maken gaat sneller als opsturen lijkt me zo.
maar voordat ik de motronic ga omruilen wil ik eerst zeker weten dat ik de nieuwe niet "opblaas".

Ik had op dit forum gelezen dat er een wish-kid in Goes woont, die wil ik ook zien te bereiken en vragen hoe je de motronic reset en of je die kan resetten en nog meer vragen van motronic aard.

Afijn, het houdt me van de straat.

nogmaals bedankt.
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Motronic resetten doe je door de spanning eraf te halen.
Het is de 5e zekering die je even moet verwijderen ( 5e van links als je erop zit ).
Daarna op contact zetten en gas 2 maal langzaam van dicht naar open en terug.

Groet, Bert
Stoffel

Re: benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door Stoffel »

Ik heb trouwens een test kastje gekocht voor 35,- Euro. Daar kan je oa de Motronic mee uitlezen op een stuk of 10 parameters. Kan je lenen maar kopen is de moeite misschien ook niet. Of je rijdt langs en lezen we hem ter plekke uit. Hoewel ik er niet veel heil van verwacht hoor. Als de motor loopt dan loopt ie en zullen er geen fouten te constateren zijn. Misschien dat er nog wat in zijn geheugen zit...

Weet je zeker dat de andere benodigheden voor het goed lopen er zijn? Vonken bijvoorbeeld? (simpel te checken door als de motor niet loopt een reserve bougie op je kabel aan te sluiten en te starten. bougie wel contact laten maken met je frame) Ik heb ook een afslaande motor gehad maar kwam door haarscheuren in de bobine, de hallgever is ook een hele bekende oorzaak voor plots afslaande motoren.

groet!
Stoffel
hansmais

Re: benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door hansmais »

Hoi Bert,

Bedankt voor je advies.

Hallo Stoffel,

Heel interessant kastje, en voor € 35,- zeker het proberen waard.
Voorlopig kan ik nog niet langskomen, hij doet het nog steeds niet.

Maar aankomende donderdag Hemelvaartsdag, dus een paar uurtjes zoeken.
Als het resetten geholpen heeft ben ik klaar, zo niet dan volg ik de tip op om te zoeken in het ontstekingscircuit en opzoek naar resten van het alarm.

Groet

Hans
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Hallo Hans,

Ik zou toch contact opnemen met de vorige eigenaar en er proberen achter te komen welk type alarm erin gezeten heeft.
Dan kun je in ieder geval een schema op het internet zoeken en gericht gaan zoeken waar nog aansluitingen zitten.

Toch vreemd dat hij eerst 1000 km normaal gelopen heeft.
Ik denk dat een reset van je motronic je probleem niet zal oplossen, het kan zoveel zijn.
Je zou PaulRS eens kunnen mailen, hij heeft verstand van zaken en misschien tips voor je.

Een leuk stukje leesvoer: http://www.bmwgsclub.nl/motronic.html
Het kan ook het relais van de brandstofpomp zijn.
Of slechte aansluitingen aan de pomp zelf.

Succes, Bert
hansmais

Re: benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door hansmais »

Hallo Bert,

Aan de hand van de link die je door gestuurd heb, heb ik ontdekt dat de codeplug ontbreekt.....
Weer een stukje van de puzzel, ik ga hem door verbinden en kijken wel resultaat ik krijg.

Heel interessante link, kort en bondige uitleg wat wat is en waarvoor het dient.

Ik duik me schuurtje in...

Groet

Hans
Gebruikersavatar
Miky-Biky
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 mar 2009, 18:49
Type: R1200RT
Bijz: Bouwjaar 2010
Tripy Roadmaster
Zumo660
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: Lommel B

Re: benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door Miky-Biky »

Hallo Hansmais,

het logo waar je van spreekt, de diamantvorm, lijkt van META System.

http://www.abacuscaralarms.co.uk/images/metalogo.gif

Ik heb een jaar of 10 geleden een dergelijk systeem om mijn RT laten zetten. Mijn dealer verwittigde mij toen, dat als je een alarmsysteem op deze motor laat zetten, laat dan de benzinepomp NIET onderbreken :!: Dit zou schadelijk zijn, ik weet niet meer of dit voor de Motronic of voor de pomp was :?: , maar bij mij laat het alarmsysteem de pomp ongemoeid.

Grtzz, Miky.
R1200RT (2010)
Honda GL1000 (1977)
Motobecane B4L (1930)
Gebruikersavatar
Miky-Biky
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 mar 2009, 18:49
Type: R1200RT
Bijz: Bouwjaar 2010
Tripy Roadmaster
Zumo660
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: Lommel B

Re: benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door Miky-Biky »

door PaulRS » 21 mei 2009, 14:56

Hoi.

Die lijst is alleen voor de GS modellen en dus niet kompleet.

Een katloze (dus ook Lambdasensorloos) RT/RS heeft geen codeplug.

De Motronic heeft een aantal afstellingen, zg brandstof mappen, ingebakken en dmv de codeplug weet hij welke hij moet gebruiken, de uitvoering zonder plug is gewoon een ander mapje.

Groeten, Paul.
Uit een ander draadje... Met dank aan PaulRS.
R1200RT (2010)
Honda GL1000 (1977)
Motobecane B4L (1930)
hansmais

Re: benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door hansmais »

Hoi Miky,

Bedankt voor de tip, nu maar hopen dat ik hier een schema van kan vinden.
Hmmm, het is wel opmerkelijk dat het afgeraden wordt de brandstofpomp uit te schakelen....

Maar goed, dit heeft geen invloed gehad op het wel of niet functioneren van de motronic. Van Stoffel heb ik zijn reserve motronic mogen lenen, maar helaas geen resultaat.
Klein lichtpuntje.... weer een mogelijke oorzaak die ik kan uitsluiten.

Afgelopen weekend niets aan mijn motor gedaan, we zijn bij de Moesel geweest. Het was heerlijk motor weer, aardig wat 1100's gezien zelfs in mijn kleur.......
Balen...

Ik hoop dat vele genoten hebben.

Groet

Hans

PS. Stoffel heeft een goed werkende Motronic type 2.2 te koop
RuudRT

Re: benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door RuudRT »

Hoi,

Zoek het maar in het alarm systeem zoals jij het omschrijft wordt de start onderbreker in werking gezet je zult een reset op het alarm moeten uitvoeren en meestal gaat dit via een code sleutel apart vermeld op een kaart.
Dus wat je moet doen is alle gegevens verzamelen wat betreft het alarm, de inbouw en wie dat heeft gedaan.
Een alarm is leuk maar als je dat zelf niet inbouwt of weet hoe het gedaan is en je krijgt een storing ben je lang aan het zoeken. :oops:

Succes Ruud
hansmais

Re: benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door hansmais »

Even een update,

Hij doet het nog steeds niet... tenminste niet meer als drie weken geleden, starten stationair lopen, niet op gas of choke reageren, en vervolgens afslaan.

Zoals het er nu naar uitziet, zie ik iets gruwelijk over het hoofd.
Alles wat te vernieuwen, om te wisselen of te overbruggen was, is bekeken, schoongemaakt, vernieuwd of uitgesloten.

Behalve dat ene ding .... maar waar zit dat.

Ik heb het type alarm gevonden. Dit alarm werd aangeprezen omdat dit (aftermarket) alarm twee onderbrekingen heeft, deze heb ik terug gevonden en zijn gerepareerd.
Verder geen onderbrekingen in de circuits gevonden.

Ik ga nog maar eens wat contact opschuren.

Hans
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Nadat je alle elektronica nu gehad hebt vraag ik me af of je de benzinepomp al los hebt gehad ?

Zou een volgende stap kunnen zijn.
Aansluitingen benzinepomp schoonmaken.

Stel dat er een verstopping zit, of met terugplaatsen tank een leiding afgekneld, en hij slaat in een soort van beveiliging ?
Weet niet of er een beveiliging op de pomp zit maar je zou eens kunnen proberen, door de slangen bij de injectoren los te maken, te kijken of hij wel benzine geeft aan beide kanten.

Succes ermee,

Bert
Gebruikersavatar
PaulRS
Berichten: 477
Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
Locatie: Hillegom

Re: benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Misschien een heel vergezocht idee, maar heb je de brandstofslangen niet verwisseld?

Pers op retour en viceversa?

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Hallo Hans,

Hoe is het er mee ?
Dit draadje kan ook interessant voor jou zijn: http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =2&t=24449

Groet, Bert
Gebruikersavatar
PaulRS
Berichten: 477
Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
Locatie: Hillegom

Re: benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Uit betrouwbare bron, hij doettut weer. :D

Bleek achteraf toch de Hall-sensor te zijn. :roll:

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
hansmais

Re: benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door hansmais »

Ben ff druk geweest sleutel, sleutel, schroef, schroef enz....
Maar hij doet het inderdaad weer. Afgelopen donderdag, precies 4 weken en 4 uur later, starten hij niet alleen maar reageerde hij ook weer op gas.

Oorzaak, een steentje is tussen de nokjes doorgevolgen, de bovenste gever staan hierdoor een graad uit het lood.
De motronic was dus goed, die rekende de beginstand uit, zo gauw hij toeren begon te maken kon hij niet meer rekenen en sloot de alles af.
en dat resulteerde in starten, lopen, afslaan.

Hoezo op het verkeerde been gezet.

Ieder geval, iedereen bedankt die mee geholpen heeft om een mogelijke oorzaak te vinden.
Met name Stoffel die meteen vanaf het begin hulp geboden heeft en belangeloos spullen beschikbaar stelde.

De tip van het merk alarm was ook een mooi spoor. In mijn achterhoofd hield ik ook rekening met een toch nog ergens een draad(in)breuk voor het alarm.
Echter een speciaal kenmerk van dit type alarm was de mogelijkheid voor een dubbele onderbreking. Die had ik al in een eerder stadium gevonden. Hiermee werd de mogelijkheid voor een onderbreking door het alarm uitgesloten. Want van die spaghetti doorzoeken werd ik ook niet echt blij.

Uiteindelijk kon ik van FreekC, na een tip van Stoffel, een hallgever te leen krijgen, ook weer op basis van werkt het niet dan stuur je hem maar weer terug.

De mooiste opmerking kreeg ik van Heddy van Maanen naar mijn hoofd geslingerd, toen ik op mijn PC 800 bij hem voor de deur stopte. "Je ziet er niet blij uit voor een Honda rijder, je andere motor doet het zeker nog niet". Met een Smile van oor tot oor kreeg ik dan weer wissel onderdelen en een vracht goede raad mee.

Goed, ik ga nog even olie verversen en morgen weer kilometer maken.
Tot bij ander forum items en/of langs de weg.

O ja, hij heet sinds gisteren Bertrand.
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Hallo Hans,

fijn om te horen dat alles weer werkt.
Veel mooie kilometers zondag :D

Groet, Bert
hansmais

Re: benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door hansmais »

Bijna Bert......

hij begon steeds meer herrie te maken. Ah, de snaar van de dynamo, ff spannen en daar gaat i weer.
Hummm...

Dynamo is gereviseerd en wat blijkt, die (piep 8-) ) heeft vergeten een sluitring op de poelie te monteren waardoor er speling zit op de as van de poelie, en dat maakt een herrie.
Maar ik kan weer de hele zooi uit elkaar halen, enz enz...

Het lijkt wel of de duvel er mee speelt..

Misschien als ik de schokbreker loshaal dat ik er wel een sleutel tussen kan zetten en niet alles uit elkaar hoef te halen, Humm ff over denken.

Maar, hij reed wel weer perfect :$ en daar doe we het voor
Stoffel

Re: benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door Stoffel »

Hoi Hans,

Nog even bijten, het zal toch een keer stoppen!

Nog bedankt voor je tegenprestatie, zo wil ik de Motronic wel elke week uitlenen! Meerdere biertjes staan lekker koud te worden, wachtend op mijn thuiskomst vanmiddag!

Groeten,
Stoffel
hansmais

Re: benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door hansmais »

Hi Stoffel,

Ik hoop dat ze smaken.
Voorlopig rijd hij weer, van de week gaat hij afgesteld worden...
En dan is het klaar....

Met een paar vaders hebben we afgesproken te gaan toeren samen met onze kids. Met die twee (meiden) van mij verwacht ik elke avond weg te zijn.

Tot gauw

Hans
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door BeemerBert »

hansmais schreef:Hi Stoffel,

Ik hoop dat ze smaken.
Voorlopig rijd hij weer, van de week gaat hij afgesteld worden...
En dan is het klaar....

Met een paar vaders hebben we afgesproken te gaan toeren samen met onze kids. Met die twee (meiden) van mij verwacht ik elke avond weg te zijn.

Tot gauw

Hans
Daar komt gedonder van Hans :D

Mijn oudste ( nu 20) heeft intussen haar A rijbewijs en een Honda CBR 125 en met de jongste ( over 2 weken 16 ) ben ik vorige zomer een week naar Barcelona geweest op mijn Beemer.
Uiteindelijk ga je met je Beemer naar een CBR meeting in Culemborg :D ik met mijn rode RS:
Afbeelding
Ernaast de 125er van mijn dochter en de CBR600 van haar, toenmalige, vriend.

Groet, Bert
hansmais

Re: benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door hansmais »

Gisteren voor het eerst perfect genoten van mijn RT.
In de laatste berichtjes had ik het plan nog met de kids te gaan rijden, is er helemaal niet van gekomen alleen maar werk, werk.. wie kent dat niet.

Van vakantie terug gekomen stonden we met zijn alle rond Bertrand (zo heet hij) met de vraag start i wel of start i niet, dat is overigens een vraag die ik veel te horen krijg van mensen die weten dat ik er zolang mee bezig geweest ben, maar goed ... inderdaad hij starten direct en zonder problemen, maar reed nog steeds niet als een zonnetje.

Wat hij deed was inhouden bij gas open terwijl je in een bocht ligt. Toen hij net gerepareerd was dacht ik dat bij het karakter hoorde maar na verloop van tijd begon het behoorlijk te irriteren.
Na bijna de kruising op de Gijsbrecht over gerold ipv gereden te zijn, was ik het zat en met een zelfverzekerde ruk het doorverbindingsblokje van de CO2 pot.meter eruit getrokken.

Doordat hij niet meer geknepen wordt in de benzine aanvoer heeft hij nu een vet geluid, rijd wel is waar 1 op 15, met veel snelweg kilometers ook wel 1 op 20, geen last van knukkel effecten en doet wat hij moet doen, rijden rijden en nog eens rijden.

Ik wist al langer dat er weinig rationele reden zijn om voor een twee cilinder boxer te kiezen, vanwege de dwarskrachten zijn ze nature lomp en zwaar, daar komt nog wat ruit en plastic bij en koffertjes om het af te maken. ( ik heb overigens ontdekt dat hij zonder voorruit rijdt als een streat fighter, en niet vanwege de plotseling verandering van look)
Gisteren zijn Bertrand en ik VRO1 gaan doen, en nu weet ik het zeker, "er is geen enkele rationele reden" alleen een "sterke emotionele reden" een twee cilinder boxer te willen rijden, in een woord. Geweldig!

Ik wilde deze thread met status update afsluiten.
Bertrand en ik hebben ons verzoent, toch gaat hij eind dit jaar begin volgen jaar eruit, de 1100 is toch wel kwetsbaar, ik las bij het item van Stoffel weer over een kapotte hallgever van een 1100.
De bedoeling is dat er een R 1200 RT komt, het is te gek voor woorden maar deze heeft meer bergruimte, daarnaast heb ik geen leaseauto dus dan maar een liesfiets.

Wie kan mij meer vertellen over de nukken van een 1200?

Groet

Hans
Donic

Re: benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door Donic »

Hans,

IK lees je bericht, cq ik had je relaas al eens gelezen.
Ik heb gisteren 12-09 dus, ook de VRO1 gedaan. Wellicht hebben we even met elkaar gepraat, op de parkeerplaats.
Ik reed de blauwe R1100RT.
Het was een geweldige ervaring, die VRO1 cursus.
Als een R1100RT op z'n best is dan is het een heerlijke motor om te rijden. In jouw geval echter heb je het anders meegemaakt.
Heel veel succes.

Groet
Donic
hansmais

Re: benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door hansmais »

Hoi Donic,

Al bijna twee weken geleden, de VRO.
We hebben elkaar inderdaad op de parkeerplaats gesproken, oa over de CO2 potmeter, :D

Veel geleerd en aan het denken gezet die dag.
De eerste dag dat ik weer door het gewone verkeer reed ging hierdoor nogal stuntelig.
Inmiddels weer zelfverzekerd en overtuigd dat motorrijden gaat over verantwoording, risico inschatten en beslissingen nemen, en dat +/- 30 keer per seconde :$ maar je houdt er een hoop plezier aan over.

De RT, zeg maar Bertrand, laat zich ook voor een zware motor gemakkelijk berijden, al had ik wel even hulp nodig.
Ik was veel te krampachtig, maar je moet hem gewoon laten gaan, dan is hij voor een stevige ballerina best lenig.
Gebruikersavatar
HenkvanR
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Re: benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Hallo allemaal
Even een vraag wat voor mij niet zo duidelijk is of ik gemist heb.
Het resetten (zekering 5) moet dit met de Recyclizer er tussen of moet die er tussenuit?
alvast bedankt en groeten namens Henk
[groet]
HenkvanR -1200-
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door BeemerBert »

HenkvanR schreef:Hallo allemaal
Even een vraag wat voor mij niet zo duidelijk is of ik gemist heb.
Het resetten (zekering 5) moet dit met de Recyclizer er tussen of moet die er tussenuit?
alvast bedankt en groeten namens Henk

Maakt niet uit _004

Bert
bertus

Re: benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door bertus »

Hallo Forumleden,
Mijn naam is Bertus en rij op een rode R1150RT van 2005.
Zal een dezer dagen mij even verder voorstellen ivm tijd nu.
Maar om te beginnen is mijn vraag, ik heb een Red Alert alarm met startonderbreker op de motor.
Maar het kastje, de microprocessor schijnt stuk te zijn en Red Alaert is ook al failliet.
Nu zoek ik een werkend kastje en misschien kan iemand mij hier aan helpen of weet iemand ergens deze te verkrijgen, tegen betaling uiteraard. Graag hoor ik wat.

Groeten Bertus
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door BeemerBert »

bertus schreef:Hallo Forumleden,
Mijn naam is Bertus en rij op een rode R1150RT van 2005.
Zal een dezer dagen mij even verder voorstellen ivm tijd nu.
Maar om te beginnen is mijn vraag, ik heb een Red Alert alarm met startonderbreker op de motor.
Maar het kastje, de microprocessor schijnt stuk te zijn en Red Alaert is ook al failliet.
Nu zoek ik een werkend kastje en misschien kan iemand mij hier aan helpen of weet iemand ergens deze te verkrijgen, tegen betaling uiteraard. Graag hoor ik wat.

Groeten Bertus

Hallo Bertus,

Je kunt je vraag, gezocht onderdeel beter in dit gedeelte van het forum stellen:
viewforum.php?f=7" onclick="window.open(this.href);return false;

Dan heb je meer kans van slagen.

Succes ermee,

Bert
mlampie

Re: benzinepomp / Motronic / alarm

Ongelezen bericht door mlampie »

Hallo Bertus,

Ik heb een alarm op mijn moptor zitten van read alrt en wil er graag vanaf.

Als je hem kan uitbouwen mag je hme compleet hebben.
Gr. Marco
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”