Temperatuurmeter en schakelindicator weigeren

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Robbedoes23
2023
2023
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 apr 2012, 19:39
Type: R1200RT/LC
Bijz: Zumo XT Nolan N100-5
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Ede
Locatie: Ede

Temperatuurmeter en schakelindicator weigeren

Ongelezen bericht door Robbedoes23 »

Sinds vanochtend weigert plotseling mijn digitale schakelindicator van mijn 850 rt, ongeacht de versnelling blijft hij op 0 staan. Ook de motortemperatuur links op dezelfde display geeft niets aan. De benzinemeter die in hetzelfde scherm zit echter lijkt gewoon te werken. Wel blijft de hoeveelheid brandstof constant zichtbaar, terwijl volgens mij bij afgezet contact dat niet zo hoort te zijn. Het betreft een 850 RT uit 1999 en gaat dus om die display rechts op het dashboard. Wie heeft er een idee wat het kan zijn. Heb alle zekeringen al gecontroleerd alsmede de contacten aan de achterzijde van de display, dat zit allemaal goed.
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: Temperatuurmeter en schakelindicator weigeren

Ongelezen bericht door japachap »

Volgens mij is er een grote 8 of 10-polig stekker bovenlinks acter de cockpit kuip? Vermoed dat het oranje gekleurd is...
Als wel dan trek deze uit elkaar en kijk voor corrosie of vuil. Bij een grondig reiniging en misschien wat copperpasta in de pingaatjes wordt weer een goede verbinding met de RID display gemaakt...
Gebeurt een keer bij mijn -1150- . Waarschijnlijk dezelfde oorzaak bij jouw -850- ?
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Gebruikersavatar
Robbedoes23
2023
2023
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 apr 2012, 19:39
Type: R1200RT/LC
Bijz: Zumo XT Nolan N100-5
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Ede
Locatie: Ede

Re: Temperatuurmeter en schakelindicator weigeren

Ongelezen bericht door Robbedoes23 »

Heb vanavond even de zekering van het dashboard er uit gehaald. Na minuutje weer terug gezet. Het lijkt er nu op dat alles weer naar behoren functioneert, nu hopen dat het zo blijft. Leuk, die electronica :-) _005
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”