Stotend gedrag R1200R

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Jac de Bruijn

Stotend gedrag R1200R

Ongelezen bericht door Jac de Bruijn »

Hoewel ik geen RT berijd (daarvoor ben ik te klein en te licht) maar een R1200R heb ik me toch aangemeld als forumlid omdat ik een vraag heb.
Na 45 jaar BMW rijden (R26-R50-R80/7 en de laatste 17 (!) jaar K75) heb ik sinds 3 maanden een R1200R, bouwjaar 2010.
De motor heb ik gekocht met een kilometerstand van 11000 en op dit moment staat de teller al op 20500.
Ik heb reizen gemaakt naar Zuid-Italië en de Franse Alpen.
Over de rijkwaliteiten ben ik tevreden, echter een storende factor vind ik de abrubte reacties bij gas dichtdraaien en weer optrekken.
Vooral bij het rijden in het hooggebergte met veel haarspeldbochten en op lage snelheid in dorpen en files is dit schokkende gedrag vervelend.
Op advies van een vriend heb ik, voordat de ik de Route des Grandes Alpes ben gaan rijden, een ReCyclizer gemonteerd maar dit heeft geen soulaas geboden.
Ronduit gevaarlijk wordt het als je bergafwaarts met gesloten gas een rechtse haarspeldbocht ingaat om halverwege de bocht gas bij te geven om uit te acceleren.
De reactie is dan zo abrubt dat de motor wegspringt en je uit balans kunt raken.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Stotend gedrag R1200R

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Ik zou zeggen laat je motor goed afstellen door Kenny van MotorServiceAmersfoort oftewel MSA.
Een goed afgestelde motor zou dit niet mogen doen.
Gebruikersavatar
Robin0341
Berichten: 354
Lid geworden op: 14 jul 2010, 22:39
Type: R1200RT
Land: NLD
Woonplaats of omgeving: Ermelo

Re: Stotend gedrag R1200R

Ongelezen bericht door Robin0341 »

beemerrichard schreef:Ik zou zeggen laat je motor goed afstellen door Kenny van MotorServiceAmersfoort oftewel MSA.
Een goed afgestelde motor zou dit niet mogen doen.

Eens! Zeker een twinspark zou dit niet zo erg moeten hebben. Even langs Kenny is ook mijn advies _004
Inspector Gadget

Re: Stotend gedrag R1200R

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Inderdaad, hoort niet.
Ik vermoed iets met de TPS (Throtthe Position Sensor) en die kan Kenny opnieuw laten kalibreren ("adaptation").
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”