uitlezen accu niet mogelijk.

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

uitlezen accu niet mogelijk.

Ongelezen bericht door wil51 »

Ik heb bij de motor een wintercheck laten uitvoeren. Monteur kwam met melding dat alles in orde was maar dat hij de accu niet kan uitlezen omdat het geen originele BMW accu is. Zit er in een BMW accu nog andere electronica die communiceert met uitlees apparatuur? Ik heb een odesey accu. Ik dacht dat een accu niets anders was dan een soort batterij met een plus en min aansluiting. Het moet toch niet uitmaken welk merk je gebruikt.

Verder met goed gevoel naar huis, met chocoladeletter en BMW toilettas _005 , dat motor in orde is, er werd zelfs een testrit gemaakt.
Verder de waarschuwing dat voor-remschijven volgend jaar aan vervanging toe zijn. Dank voor de waarschuwing maar dat is klus voor Jos Smit in Haarlem, scheelt enorm in prijs.
Gebruikersavatar
leo442
Berichten: 172
Lid geworden op: 15 feb 2010, 12:15
Type: R1200RT
Bijz: thundergrey-metallic 2010.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: ZO Brabant
Locatie: Valkenswaard.

Re: uitlezen accu niet mogelijk.

Ongelezen bericht door leo442 »

Bij auto's met een start-stop systeem moeten de accu's weleens in geleerd worden in het motormanagement . Maar bij motorfietsen heb ik hier nog nooit van gehoord. Start en laadspanning/stroom moeten toch gewoon gemeten kunnen worden, onafhankelijk wat voor merk accu gemonteerd is?
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: uitlezen accu niet mogelijk.

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Heb ik nog nooit van gehoord dat een motoraccu niet uitgelezen kan worden.
Of konden ze niet bij de accu komen ivm het tupperware?
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: uitlezen accu niet mogelijk.

Ongelezen bericht door wil51 »

Tupperware is er niet af geweest. BMW accu kan hij wel uitlezen of deze in orde is maar odessy niet. Ik vond het vreemd verhaal.
Inspector Gadget

Re: uitlezen accu niet mogelijk.

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het kan zijn dat de (oudere) BMW Diagnose systeem (genaamd Mobi-something, ik zit nu ff niet op een plek waar ik het kan nazoeken) verwacht (lees: de parameters) een BMW Gel accu of een "natte" accu.

Tijdens een diagnose-run wordt de accu, nadat de monteur ingegeven heeft of het een Gel of natte accu is, kortstondig belast om te kunnen doormeten (w.o. startcapaciteit, lading e.d.).

Ik vermoed dat de BMW Diagnose systeem niet voorziet dat er een AGM accu in zit.
En vandaar dat de monteur dat via de BMW Diagnose systeem niet kan testen voor je.

Maar dat is een gok van mijn kant, dat (oudere) BMW Diagnose systeem een beetje kennende.
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”