Hallgever probleem ?????
Hallgever probleem ?????
Hallo,
Ben net lid geworden van het forum en meteen een probleem. Mijn R850R van 1999 heeft soms een startprobleem. Het is drie keer gebeurd dat ik een toertje maakte en ongeveer een uurtje stopte. Na de stop starten sloeg de motor niet meer aan. Na heel lang doorstarten sloeg de motor plotseling weer aan. Ondertussen wel gekeken of er vonk op de bougies zaten. Dit was wel het geval. Bij koude motor start de motor tot nu toe wel altijd. Komt dit probleem iemand bekend voor ? Zou de hallgever de boosdoener kunnen zijn ? Ben benieuwd naar reacties. Met vr.BMW-groet, Jos
Ben net lid geworden van het forum en meteen een probleem. Mijn R850R van 1999 heeft soms een startprobleem. Het is drie keer gebeurd dat ik een toertje maakte en ongeveer een uurtje stopte. Na de stop starten sloeg de motor niet meer aan. Na heel lang doorstarten sloeg de motor plotseling weer aan. Ondertussen wel gekeken of er vonk op de bougies zaten. Dit was wel het geval. Bij koude motor start de motor tot nu toe wel altijd. Komt dit probleem iemand bekend voor ? Zou de hallgever de boosdoener kunnen zijn ? Ben benieuwd naar reacties. Met vr.BMW-groet, Jos
- mhovens
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 20 nov 2009, 10:40
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Almere
- Contacteer:
Re: Hallgever probleem ?????
Jos,
Je hebt deze vraag driemaal gepost, of niet handig of niet netjes. However, als je vonk hebt is de kans klein dat het de hallgever is, misschien een haperend relais van de benzinepomp.
Je hebt deze vraag driemaal gepost, of niet handig of niet netjes. However, als je vonk hebt is de kans klein dat het de hallgever is, misschien een haperend relais van de benzinepomp.
Re: Hallgever probleem ?????
Bedankt voor je reactie mhovens. Wel handig en wel netjes. Heb bericht toch maar 1x gepost. Je conclusie m.b.t. vonk had ik ook al getrokken. Pomp zal het niet zijn, want die hoor ik " aanslaan".
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:18
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Sommelsdijk
Re: Hallgever probleem ?????
Lijkt me idd geen hallgeverstoring.
Zijstandaardschakelaar of zo??
-Freek-
Zijstandaardschakelaar of zo??
-Freek-
Re: Hallgever probleem ?????
Freek, ook bedankt voor je reactie. Maar wanneer de zijstandaardschakelaar de boosdoener is, dan zou er toch ook geen vonk op de bougie zitten ?
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:18
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Sommelsdijk
Re: Hallgever probleem ?????
Dan heb je idd geen vonk, dat klopt.
Ja, 't is altijd lastig om van een afstand mee te denken.
Dus wel vonk maar niet starten................... dan ga je aan een brandstof probleem denken .
-Freek-
Ja, 't is altijd lastig om van een afstand mee te denken.
Dus wel vonk maar niet starten................... dan ga je aan een brandstof probleem denken .
-Freek-
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:18
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Sommelsdijk
Re: Hallgever probleem ?????
Inmiddels opgelost??
-Freek-
-Freek-
Re: Hallgever probleem ?????
Freek, sorry voor het late antwoord. Weet niet of het probleem is opgelost. Het euvel heeft zich alweer een tijdje niet voorgedaan, dus........
Ik wacht op een volgend keer dat hij niet wil starten. Idd een erg lastige storing om op te lossen. Heb nu wel altijd een losse bougie bij me zodat ik eenvoudig kan controleren of hij vonk geeft bij niet starten.
Ik wacht op een volgend keer dat hij niet wil starten. Idd een erg lastige storing om op te lossen. Heb nu wel altijd een losse bougie bij me zodat ik eenvoudig kan controleren of hij vonk geeft bij niet starten.
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Hallgever probleem ?????
De bobine blijft ook nog een mogelijkheid. Ik heb het ook gehad bij een andere motor. En na het uitvallen ging ik dan meteen de bougies controleren of er een vonk was. En die vonk was er dan weer wel.
Tijdens het rijden krijg je veel warmte onder de tank maar tevens rijwindkoeling. Als je dan stopt gaat de temperatuur nog een beetje omhoog bij de bobine om na een paar minuutjes weer wat omlaag te gaan als de grootste hitte is afgenomen .
Je hebt toch maar enkele dingen nodig voor een lopende motor. Een vonk compressie en een brandbaar mengsel.
Tijdens het rijden krijg je veel warmte onder de tank maar tevens rijwindkoeling. Als je dan stopt gaat de temperatuur nog een beetje omhoog bij de bobine om na een paar minuutjes weer wat omlaag te gaan als de grootste hitte is afgenomen .
Je hebt toch maar enkele dingen nodig voor een lopende motor. Een vonk compressie en een brandbaar mengsel.