alarm-programmering

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Inspector Gadget

alarm-programmering

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

FL! (forum leden :D )

Met behulp van de op dit forum aanwezig installatie/programmeer-handleiding van het BMW alarm is het redelijk eenvoudig de instellingen van het alarm te wijzigen.

Je moet vooral de voor de (her)programmering instructies, aangegeven op pagina 7 ("pagina 62"), nauwkeurig opvolgen om de programmeer-modus in te schakelen.

Waar ik nog mee worstel is de her-codering van de afstandsbedieningen.
Met name de inductieve sleutels.

Helaas heb ik bij mijn fiets maar 1 afstandsbediening gekregen en twee inductieve sleutels.

De afstandsbediening werkt, maar geen van de inductieve sleutels lijkt te werken (hoewel ik niet zeker weet of ik deze goed gebruik om het BMW alarm in- of uit te schakelen).

Als ik pagina 9 ("pagina 64") en vooral pagina 10 ("pagina 65") goed begrijp, moet ik eerst de activatie vanaf afstandsbediening starten (registratie van de afstandsbediening door beide toetsen ingedrukt te houden) en daarna ALLE overige (aanwezige) afstandsbedieningen EN inductieve sleutels hercoderen.
(als ik pagina 10's opmerkingen lees, kan je niet 1 sleutel bijvoegen of weghalen, je moet alle sleutels/afstandsbedieningen hercoderen)

Maar, aangezien ik maar 1 werkende afstandsbediening heb, wil ik zeker weten dat ik het allemaal goed begrijp en doe.
(voor het zelfde geld werken mijn inductieve sleutels helemaal niet meer en zijn ze defect, of de inductieve opnemer defect?)

Mijn concrete vraag is;
Wie heeft zijn sleutels en afstandsbediening al eens ge-hercodeert?
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: alarm-programmering

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Klopt wat je schrijft, je zou alle sleutels opnieuw moeten instellen.

Dacht bij mij ook dat het nodig was, kastje werkte ( ook maar 1 ) en de 3 inductieve sleutels werkten niet :twisted:

Toen ik de sleutels en het waarschuwingslampje eens goed bekeek zag dit er erg verweerd uit :idea:
Heb beide ingespoten met wd40 en met een messingborsteltje schoongemaakt, en schoongemaakt en schoongemaakt :lol:

En opeens pakte de sleutel :D

Daarna nog verder schoongemaakt en geborsteld ( ring rond het lampje en het puntje middenin en de sleutels vanbinnen )
Het werkt weer perfect, alleen wat fijne krasjes op het lampje.

Moet nog altijd eens een nieuwe halen ( zit aan de binnenkant van je cockpit gewoon met een stekkertje aangesloten op je alarm )
Maar ja, bij BMW zullen ze wel weer denken dat het puur goud is.

Het wertkt bij mij in ieder geval weer perfect.

Succes,

Bert
Inspector Gadget

Re: alarm-programmering

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Goede tips, bedankt!

Daar had ik nog niet eens aan gedacht.

Tzt zal ik toch alles moeten her-coderen, want ik heb maar 1 AB, en met start-blokkering is dat een risico :D

Ik ga er mee aan de slag, en laat weten of het gelukt is.

Verdere suggesties blijven welkom, natuurlijk :lol:
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: alarm-programmering

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Als je inductiesleutels werken is je startblokkering geen probleem.

Heb altijd de Ab en de inductiesleutel bij me, met beide kun je het alarm en de startblokkering ontgrendelen.
Kastje kost iets van 50 euro dacht ik, ik heb besloten om er geen bij te kopen.
Heb wel de batterij van de Ab vervangen.

Groet, Bert
Inspector Gadget

Re: alarm-programmering

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

BeemerBert, u is een ster!

Ik had dan geen borsteltje, maar wel een gum-potlood (een zachte!) want electronica is mijn "ding", en gebruik ik af-en-toe voor de contacten.

Ff de ring en nippeltje van de inductie-sleutels gedaan, en daarna de metalen ring rondom de led, en het werkt perfect!

In- en uitschakelen met de AB en inductie-sleutels werkt (weer).

Top tip, bedankt nogmaals!
Gebruikersavatar
BeemerBert
Berichten: 522
Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Locatie: Heerlen

Re: alarm-programmering

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Gewoon fijn toch, als we elkaar kunnen helpen :D
De volgende keer ga ik ook maar met een gummetje aan de slag.

Groet, Bert
Inspector Gadget

Re: alarm-programmering

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Indiet, indiet, geweldig forum en vrienden hier ;-)

Als ik een 2e AB tegenkom, zal ik dat "synchroniseren" (ook) nog eens proberen, maar wat mij betreft is er weer een puntje afgekruist als "OK,done" op mijn To-Do lijstje.
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”