Programmering extra alarmbediening

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Marruk8865

Programmering extra alarmbediening

Ongelezen bericht door Marruk8865 »

Ik zag dat hier al een topic over was maar dat deze gesloten was.
Ik heb echter vandaag een extra alarmbediening binnengekregen. Had er namelijk maar één bij mijn fiets gekregen.
Dus ik dacht er met het boekje erbij wel uit te komen. Helaas, ik krijg het niet voor elkaar!

Ik heb de aanwijzingen op blz 18 en 19 precies gevolgd. Daarbij ben ik er vanuit gegaan dat de "Instap in de aanmelding" gedaan moet worden met de al aangemelde AB. En dat de "Aanmelding van de afstandsbediening" met de nieuwe gedaan moet worden.

De vermelde bevestigingstonen op blz. 18 genoemd krijg ik niet te horen en de alarmtoon bij stap 4 van blz. 19 ook niet.

Wie heeft hier ervaring mee en weet hoe ik dat 2e kastje gekoppeld kan krijgen?
Inspector Gadget

Re: Programmering extra alarmbediening

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ehm, ik had topic gestart en daarna weer gesloten
Ik dacht dat de ethiek op fora is/was :oops: :?:

Terug naar het onderwerp dan maar;

Ik heb vooralsnog geen 2e afstandsbediening geprogrammeerd, omdat de 2 inductie-sleutels nu ook werken nadat ik ff met een gommetje de contact-ring rond de alarm-led (hoewel, het is meer een klein gloei-spiraal, overdag bijna niet te zien) proper gemaakt had. Dit op aanwijzing van dit geweldige forum.

Belangrijk is dat je document "BMW01297666728.pdf" bij de hand hebt. te vinden bij "Handige Downloads" op dit geweldige forum.
De handleiding waar jij waarschijnlijk naar refereerd is niet voldoende cq. volledig.

Belangrijk is de instructies exact (echt letterlijk, exact) op te volgen zoals de handleiding omschrijft.

Van "mijn" document, moet je de stappen op pagina 9 (blz 64) & 10 (blz 65) opvolgen.
Als je de speciale herkenbare toon niet hoort, contact uit en opnieuw beginnen (ik zelf schakel het alarm daarom hierna in en uit zonder de speciale aansluiting naar massa)

Let op: als je een nieuwe afstandsbediening of inductieve sleutel wilt toevoegen moet je ALLE afstandsbedieningen en ALLE inductieve sleutels ALLEMAAL 1-voor-1 opnieuw aanmelden. Dat staat ook op blz 65 (pagina 10) bij "Aanwijzing".
(oftewel controleer eerst even of ook je inductieve sleutels goed werken voorrdat je aan de slag gaat!)

Suc6
Dave

Re: Programmering extra alarmbediening

Ongelezen bericht door Dave »

Houdt er rekening mee dat genoemd document de handleiding is voor alarminstallaties voor de 11xx serie. Ik weet niet of die ook werken voor de 1200 serie!
Gebruikersavatar
Walter
Forumsponsor
Forumsponsor
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 mar 2008, 10:21
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Re: Programmering extra alarmbediening

Ongelezen bericht door Walter »

dutchmidiman schreef:
Belangrijk is dat je document "BMW01297666728.pdf" bij de hand hebt. te vinden bij "Handige Downloads" op dit geweldige forum.

linkje:
http://www.heijnen-smets.nl/downloads/m ... 666728.pdf
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
Marruk8865

Re: Programmering extra alarmbediening

Ongelezen bericht door Marruk8865 »

Dankjewel! Had 'm daar idd gevonden. Zag al iets staan met een kabel ergens in doen etc.
Dus laat ik het volgende week lekker bij Houtrust doen als ze m'n satnav gaan monteren.
sjonnie

Re: Programmering extra alarmbediening

Ongelezen bericht door sjonnie »

dutchmidiman schreef:omdat de 2 inductie-sleutels nu ook werken nadat ik ff met een gommetje de contact-ring rond de alarm-led (hoewel, het is meer een klein gloei-spiraal, overdag bijna niet te zien) proper gemaakt had. Dit op aanwijzing van dit geweldige forum.
Had al een afspraak gemaakt met de dealer voor een nieuwe AB omdat beide sleutels ook bij mij niet meer werkten.......enkele keren flink geschuurd en voila, ze werken weer.
Afspraak zonder problemen kunnen afzeggen. Was een bekend probleem volgens de BMW dealer.
Trouwens een nieuwe AB kan alleen worden aangemeld met minimaal 1 werkende sleutel :idea:

BEDANKT VOOR DEZE TIP. :!:
Inspector Gadget

Re: Programmering extra alarmbediening

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Blij het te horen, daar is het forum (o.a) ook voor.

Ik heb niet echt geschuurd, want dan oxideert het net zo snel weer of wellicht zelfs nog sneller.

Daarentegen met een gumpotlood gedaan.
Kan wellicht nog beter met een glasvezel-pen (die in de electronica vaak gebruikt wordt ivm contact-punten reinigen).

Ik dacht al begrepen te hebben uit de alarm-handleiding alhier dat inderdaad tenminste (werkende) 1 (inductieve) sleutel noodzakelijk zou zijn om extra AB's (en inductieve sleutels) aan te melden. Wat ook een beetje logisch en begrijpelijk is, hoewel niet altijd even praktisch.
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”