Pagina 1 van 1

schubert C3 hoofdpijn

Geplaatst: 31 aug 2015, 19:17
door karelh
Als ik de bovenventilatie open zet krijg ik na enige tijd hoofdpijn.
De oorzaak is omdat de luchtstroom op twee posities op het hoofd geconcentreerd wordt.
Heeft nog iemand dit probleem?
Ik ga proberen dit te veranderen door er een schijfje tempex isolatie onder te plaatsen, zodat de luchtstroom rondom het hoofd verdeelt wordt.
karelh

Re: schubert C3 hoofdpijn

Geplaatst: 31 aug 2015, 19:48
door karelh
Opgelost:van tempex verpakkingsmateriaal een schijfje geknipt van 15 x 10 en 2cm van de rand 10mm gaten er met een holpijpje ingeslagen.
Test:bladblazer in de bankschroef helm op en blazen maar.
Resultaat lijkt prima.
Morgen op de motor proberen.
karelh

Re: schubert C3 hoofdpijn

Geplaatst: 31 aug 2015, 20:04
door JOS WRSM
Ik herken het probleempje niet, maar wel zeer inventief opgelost, Karel . . . . _004

Re: schubert C3 hoofdpijn

Geplaatst: 31 aug 2015, 20:11
door EileRT
En zo heb je thuis de inderdaad vindingrijke test doorstaan en het probleem opgelost als "proefkonijn" . . . uuuuh . . . "motormuis"! ;) _004
karelh schreef:Opgelost:van tempex verpakkingsmateriaal een schijfje geknipt van 15 x 10 en 2cm van de rand 10mm gaten er met een holpijpje ingeslagen.
Test:bladblazer in de bankschroef helm op en blazen maar.
Resultaat lijkt prima.
Morgen op de motor proberen.
karelh

Re: schubert C3 hoofdpijn

Geplaatst: 31 aug 2015, 21:25
door Lemoi
na ~130.000 km met deze helm en dus ook zeker af en toe met ventilatie opening open in de zomer, herken ik dat probleem niet

Re: schubert C3 hoofdpijn

Geplaatst: 01 sep 2015, 08:10
door Wolfs RT
Ik herken dat ook niet maar zoals smaken verschillen verschilt ook de gevoeligheid per persoon. Niets vreemds aan. Mooi dat je het hebt kunnen oplossen _004

Re: schubert C3 hoofdpijn

Geplaatst: 01 sep 2015, 13:16
door bmwalter
In de gebruiksaanwijzing van mijn C3 (niet zo maar wat, echt een heel boek) staat dat je de luchtstroom kunt regelen door het flapje aan de binnenbekleding in- of juist uit te vouwen. Je kan dan kiezen voor rechtstreeks op je hoofd(pijn) of indirect via de ontluchtingskanalen die in de helm naar achteren lopen. Nooit de behoefte gevoeld aan een extra plaatje. Gevalletje RTFM?