Schubert C4

Welke helm past bij jou en je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
RTeun
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 mei 2016, 00:26
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Urk

Schubert C4

Ongelezen bericht door RTeun »

Ik ben op zoek naar een nieuwe helm. Momenteel gebruik ik een oude HJC systeem helm, die redelijk stil is en waarmee ik - behalve op de snelweg - gemakkelijk open mee kan rijden. Deze helm heeft wel een paar minpunten. Er zit geen geïntegreerd zonnevizier in. Dat vind ik toch wel fijn, want met een zonnebril op krijg je op een gegeven moment toch last van drukpunten van de pootjes of op je neus. Het andere nadeel is dat als ik het vizier open heb staan en vervolgens het kinstuk omhoog doe, het vizier mee naar achteren draait en als een soort windscherm rechtop boven op je hoofd blijft staan. Je begrijpt dat dit niet echt veilig is en de eerste keer dat dit gebeurde schrok ik behoorlijk en lag de helm bijna van mijn hoofd. Ik weet dat systeem helmen niet zijn gemaakt om open mee te rijden, maar uit de wind, achter het verhoogde scherm van de RT, vind ik het fijn om met een open geklapte helm te rijden. Als ik het vizier dicht heb zitten en dan de helm open klap heb ik ook geen problemen. Op de snelweg gaat hij wel altijd helemaal dicht.

Nu heb ik een paar weken geleden een Schuberth M1 geprobeerd. Ik dacht, ik rij toch vaak met open helm, dus waarom geen jethelm. De geïntegreerde microfoon en speakers spraken mij erg aan, want ik hou wel van technische snufjes. Dus ook meteen de SRC er bij gekocht. De helm zat in de winkel redelijk. Maar toen ik ging rijden merkte ik meteen dat de helm veel meer herrie maakte dan mijn oude HJC. Ik rij overigens altijd met oordoppen in. Ik ben gelijk weer omgedraaid en heb de helm weer naar de winkel gebracht. Gelukkig vonden ze het geen probleem en kreeg ik mijn geld weer terug. Ik vond het wel jammer, want ik had (te) hoge verwachtingen van de Schuberth. Vooral op het gebied van geluid. Verder vond ik de helm trouwens wel goed hoor, maar een stille helm vind ik wel belangrijk.

Omdat Schuberth zoveel reclame maakt dat ze stille helmen produceren, wilde ik vervolgens voor de C3 pro gaan of voor een system 6 evo van BMW. Beetje afhankelijk van de pasvorm ook natuurlijk. Maar nu zag ik gisteren dat er een Schuberth C4 aan zit te komen, met de technische snufjes waar ik van hou. Ik ben blij dat ik dus nog niets gekocht heb, want ik kan nog best even wachten tot april 2017.

Nu ben ik ondertussen wel nieuwsgierig naar de ervaringen met een Schubert systeemhelm.
Zijn ze echt zo stil en dan natuurlijk met name op de RT?
Kan je er ook "open" mee rijden?

Afbeelding
millio
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 jan 2015, 16:27
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dronten

Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door millio »

Ik heb zelf de C3 en die is behoorlijk stil, de C4 is weer 2 generaties nieuwer en nog weer stiller (c3 pro was dat ook al).

Open zal hij niet gecertificeerd zijn, het is absoluut bedoelt om dicht te rijden, ik bedoel dan de kinbak.
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door Lemoi »

ik had eerst een C3 en nu een C3 pro. Zeer tevreden mee. Open rijden doe ik niet (alleen het vizier) (ja om 50 meter over de stoep te rijden) dus die ervaring kan ik je niet mededelen. Ik heb de BMW helm gepast maar ik heb schijnbaar geen BMW helm hoofd dus viel die voor mij af.
Maar bij de C3/C3 pro niet vergeten het vizier echt dicht te klikken. scheelt weer iets in herrie en water als het hard regent
Jekihero
Berichten: 527
Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door Jekihero »

Lemoi schreef:ik had eerst een C3 en nu een C3 pro. Zeer tevreden mee. Open rijden doe ik niet (alleen het vizier) (ja om 50 meter over de stoep te rijden) dus die ervaring kan ik je niet mededelen. Ik heb de BMW helm gepast maar ik heb schijnbaar geen BMW helm hoofd dus viel die voor mij af.
Maar bij de C3/C3 pro niet vergeten het vizier echt dicht te klikken. scheelt weer iets in herrie en water als het hard regent
Ook zo, alhoewel i.p.v. de C3 had ik een BMW systeemhelm 6. De C3 pro is beter maar........
De vorige helm van mijn vrouw was een Shoei en zij vind de C3 pro te stil zodat ze een bijna claustrofobisch gevoel heeft.
Gehoorbescherming draagt ze er niet meer in.

Ronald
Gebruikersavatar
Jeroen
2023
2023
Berichten: 77
Lid geworden op: 05 dec 2015, 18:08
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Moto Guzzi Stelvio
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door Jeroen »

Ik heb tegenwoordig de M1 bevalt mij prima goede zit vorm voor mijn kop en stil zij het op de snelweg meestal otoplastieken in daarvoor een J1 gehad maar de nieuwe lijkt wel iets stiller of misschien ben ik wel dover geworden :)

Op de R1200Rt rij ik meestal met een open vizier.


Jeroen
Honda CB350 twin
Honda 550 K3
CX 500ES
Yamaha XV920
Honda VF 750 Sabre
BMW K100 RS
BMW K100/2
BMW R1200RT
Gebruikersavatar
mkoskamp
Berichten: 446
Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Ik heb een HJC R-PHA MAX. Stilste helm die ik tot nu toe heb gehad. Vorige was een C2.
Er is nu ook een R-PHA MAX Evo. Daar kan een speciaal sena setje in. Lijkt een beetje op de SRC kraag van Schuberth.
Wellicht een optie als je meer een HJC hoofd hebt.
Gebruikersavatar
RTeun
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 mei 2016, 00:26
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Urk

Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door RTeun »

Heb even zitten googelen welke helm ik nu heb en kwam uit bij de HJC sy Max. Prima helm, maar vanwege die minpuntjes ga ik wel voor een nieuwe. Zal die nieuwe HJC toevoegen aan het lijstje om te passen. Bedankt.

Weten jullie trouwens ook winkels waar het normaal is om een helm even te proberen? En dan bedoel ik op de weg, niet in de winkel.
beckysmile

Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door beckysmile »

Teun,

Bij Louis in Aken (Dld) mag je testen op de straat, graag zelfs, weten ze zeker dat je tevreden bent. Kun je meteen een mooi ritje door de Eifel maken.

Groet, Aad
millio
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 jan 2015, 16:27
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dronten

Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door millio »

Dat mocht ik bij Motoport DenBosch ook overigens.
Ok, minder leuk dan in de Eifel rijden maar ik vond het uitstekende service _004
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door Nico4sen »

RTeun schreef:Heb even zitten googelen welke helm ik nu heb en kwam uit bij de HJC sy Max. Prima helm, maar vanwege die minpuntjes ga ik wel voor een nieuwe. Zal die nieuwe HJC toevoegen aan het lijstje om te passen. Bedankt.

Weten jullie trouwens ook winkels waar het normaal is om een helm even te proberen? En dan bedoel ik op de weg, niet in de winkel.
Ben zeer te spreken over Motorado in Leeuwarden.
ArnoR
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 dec 2014, 17:05
Type: R1200RT
Bijz: R1200RT LC (na 8jaar DOHC)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Philippine

Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door ArnoR »

Ik heb de C3, pasvorm is perfect, maar vind het voor de rest een waardeloos ding, helemaal niet stil, en het vizier (met pinlock) knal elke keer naar beneden
Mijn volgende word zeker geen Schubert meer, lijkt wel Chinese troep
Dus als iemand nog advies heeft over een helm met een vergelijkbare pasvorm, maar betere kwaliteit dan hou ik mij aanbevolen
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door EileRT »

Nico4sen schreef:Ben zeer te spreken over Motorado in Leeuwarden.
Ik ben het met Nico eens. Mijn vrouw heeft ooit haar eerste motor zo'n twintig jaar geleden daar gekocht en ze was toen zeer tevreden. Ik begrijp dat deze info gedateerd is maar toch . . . ;) :D

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door Lemoi »

ArnoR schreef:Ik heb de C3, pasvorm is perfect, maar vind het voor de rest een waardeloos ding, helemaal niet stil, en het vizier (met pinlock) knal elke keer naar beneden
Mijn volgende word zeker geen Schubert meer, lijkt wel Chinese troep
Dus als iemand nog advies heeft over een helm met een vergelijkbare pasvorm, maar betere kwaliteit dan hou ik mij aanbevolen
Vreemd, vind hem juist stil, klik je hem dan ook echt dicht of doe je het vizier alleen maar naar beneden?
Zit je vizier er wel goed op dan. Had het bij de C3 alleen als ik best wel veel wind had tijdens het rijden. Achter het scherm geen probleem ermee
Markus
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 apr 2015, 17:05
Type: R1200RT
Bijz: comfort zadel, knie pads, smalle deksels
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 020

Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door Markus »

Met de c3 ook gewoon met open bak gereden en het is inderdaad een windvanger.als die open staat.
Helaas heb ik mijn c3 in minder dan een jaar 4 maal terug gebracht wegens niet waterdicht zijn. Voor de overige punten prima helm.

Zelfde prijs klasse, wel waterdicht en ook zeer comfortabel(ook met open bak) is mijn huidige snoei multitec. En alles klikt een stuk eenvoudiger dicht ipv de extra controle die de schuberth nodig heeft. Een hand omdraai en klaar.
Inspector Gadget

Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Heb meerdere helmen, en de C3 is inderdaad superstil.
Dat van het dichtklappen van het vizier heb ik pas last bij snelweg-snelheden, soms.
Ook de kwaliteit is bij mijn exemplaar niets mis mee en SRC werkt ook prima.

Qua slechte-bouw-kwaliteit staat Nolan wat mij betreft met stip op 1.
Wel erg handig & praktisch is hun N-Comm systeem, zowel bedraad alsook via BT te gebruiken.

De BMW System 6 heb ik ook maar niet het juiste hoofd voor, blijkt.
Erg zonde.
Gebruikersavatar
RTTwoTone
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 mei 2013, 13:08
Type: R1200RT
Bijz: Two-Tone 2011
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Hoorn

Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door RTTwoTone »

Na de Shark evoline 3 heb ik nu de Shark evoline one. Deze helm is heel fijn open te rijden, alle niet snelweg kms gaat de kinnebak ook naar achteren. Voor mij helemaal top

Hartelijke groeten van PLK-L01 aan alle forumleden
ArnoR
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 dec 2014, 17:05
Type: R1200RT
Bijz: R1200RT LC (na 8jaar DOHC)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Philippine

Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door ArnoR »

Dat vind ik zo raar, ook hier word een paar keer aangehaald dat de C3 stil is, ik vind dus echt van niet, met het scherm omhoog (1200RT DOHC) en met het vizier helemaal dicht geklikt, is deze erg luidruchtig. heb hiervoor een Caberg Duke gehad, een flink stuk goedkoper, minder qua pasvorm, maar wel veel stiller
Het dicht vallen van het vizier gebeurt al bij 90 km, dus gewoon nog bij het optrekken, op diverse fora vind je klachten en ook oplossingen daarvoor, met stukjes plastic enz, maar dat vind ik geen pas voor een helm van deze klasse
Vind een helm modificeren zoiezo niet gepast, maar belangrijker, als Schubert geen goed viziersysteem kan bouwen, wat zegt dat over de rest van de helm? Is Schubert alleen naam en geen kwaliteit? Daar twijfel ik momenteel dus aan
Inspector Gadget

Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Op zich is het helemaal niet raar, helmen zijn heel erg persoonlijk.
Net zoals zadels, windschermen, en ... motoren. ;)
Daarnaast maakt het nogal uit hoe je hoofd gevormd is, daar zijn ook de nodige ervaringen over gedeeld.
Waarschijnlijk, gok ik, dat de "afsluiting" met name rondom de nek en dergelijke van belang zou kunnen zijn.
En of je een rond, langwerpig, smal, breed gezicht hebt.
Ik meen daarom dat het ene merk qua pasvorm beter zit, is en resultaten geeft, versus een ander merk.

Naast, dat er soms met de verkeerde maat helm gereden wordt!
[youtube]D6FkMSFJ_2w[/youtube]

Ja, voor mij is de C3 echt superstil, de enige helm waar ik zonder gehoorbescherming zou durven te rijden.
Qua vizier en in open-stand heb ik ook de nodige positieve ervaringen omdat ik soms met een fluit in de mond moet rijden en manoeuvreren.

Kortom, een ieder z'n mening en ervaringen maar ik ben dik tevreden.
Mijn volgende helm zal zeker en vast wederom Schuberth worden.
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 13 nov 2016, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door Lemoi »

ja dat is het leuke: indereen is anders!
ik heb alleen goede ervaringen met schuberth. Maar ben misschien ook een andere rijder als andere. Ik rij bijna alleen voor werk (overmorgen weer effe naar Denemarken en terug. Ik rij altijd met kinstuk dicht (wil geen risico met mijn gezicht en mijn verzekering. is ook een motor van de zaak).
Vizier gaat bij mij vanaf de +/- 80 dicht omdat ik niks in mijn gezicht wil hebben. als het scherm omhoog staat kan ik zonder problemen hard rijden op de (duitse) snelweg. (wat ben ik toch braaf he? ;-) )
Vind de C3 en C3 pro prima. rustig en sluit goed bij mij. En ik heb schijnbaar een schuberth hoofd (mazzel voor schuberth).
Maar het geluid is wel erg afhankelijk van de ruit die je gebruikt (heb er 4 liggen :-) ). Ik denk dat het ook bepaald of de helm stil is of niet. Turbulentie zal per helm achter een scherm verschillen. Dat merk ik met de verschillende ruiten. Met de wunderlich wordt ik zelfs doof in een schuberth helm (bij wijze van spreken, of toch ook een beetje waarheid.)

Dus advies: een helm zelf uitproberen en testen!
Gebruikersavatar
RTeun
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 mei 2016, 00:26
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Urk

Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door RTeun »

Bedankt voor alle reacties,

Dat wordt dus passen en proberen bij een van de genoemde winkels.
Leeuwarden is goed te doen, dus als ze veel helmen hebben ga ik daar zeker even kijken.
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: RE: Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door Nico4sen »

RTeun schreef:Bedankt voor alle reacties,

Dat wordt dus passen en proberen bij een van de genoemde winkels.
Leeuwarden is goed te doen, dus als ze veel helmen hebben ga ik daar zeker even kijken.
Je kunt er te kust en te keur :)

Hartelijke groeten van Y300 aan alle forumleden
Gebruikersavatar
WernerB
Berichten: 841
Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen
Locatie: Tholen

Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door WernerB »

Ben al paar jaar gelukkig eigenaar van een HJC RPHA systeemhelm. Stil en (voor mij) een optimale pasvorm.
Tijdens Duitse tests werd de HJC RPHA zeer positief beoordeeld. Qua stilte op eenzame hoogte, samen met de Schuberth en BMW, maar toch een stukje goedkoper in aanschaf. (Ik betaalde er volgens mij € 439,- voor....).
De nieuwere RPHA's schijnen nog beter te zijn, vooral vwb ventilatie.

Voor de rest: alle hierboven genoemde adviezen ter harte nemen!

Succes!
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Gebruikersavatar
mikanos
Berichten: 154
Lid geworden op: 03 apr 2014, 09:46
Type: R1200RT
Land: Zuid-Holland
Woonplaats of omgeving: Gorinchem

Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door mikanos »

Ben ook weer aan het kijken voor een nieuwe helm.
Mijn Schubert s1pro is al 7 jaar oud en het vizier clipje is afgebroken, waardoor hij na paar keer open en dicht doen losgaat.
Wil al een paar jaar een systeemhelm.
Twijfel tussen Schubert of BMW.
2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door HansD »

Niet twijfelen maar allebei proberen. De pasvorm van Schuberth en Bmw helmen is heel verschillend en daar kom je alleen achter door de helmen te proberen. Veel mensen hebben een uitgesproken voorkeur: een Schuberth-hoofd of een Bmw-hoofd.
Gebruikersavatar
mikanos
Berichten: 154
Lid geworden op: 03 apr 2014, 09:46
Type: R1200RT
Land: Zuid-Holland
Woonplaats of omgeving: Gorinchem

Re: RE: Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door mikanos »

HansD schreef:Niet twijfelen maar allebei proberen. De pasvorm van Schuberth en Bmw helmen is heel verschillend en daar kom je alleen achter door de helmen te proberen. Veel mensen hebben een uitgesproken voorkeur: een Schuberth-hoofd of een Bmw-hoofd.
Schubert heb ik privé, een bmw helm voor het werk. Bmw zit wat 'strakker' rond je hoofd in tegenstelling tot Schubert. Ga beiden passen in ieder geval

Hartelijk groeten van ONEPLUS 3
2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: RE: Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door HansD »

mikanos schreef:
HansD schreef:Niet twijfelen maar allebei proberen. De pasvorm van Schuberth en Bmw helmen is heel verschillend en daar kom je alleen achter door de helmen te proberen. Veel mensen hebben een uitgesproken voorkeur: een Schuberth-hoofd of een Bmw-hoofd.
Schubert heb ik privé, een bmw helm voor het werk. Bmw zit wat 'strakker' rond je hoofd in tegenstelling tot Schubert. Ga beiden passen in ieder geval

Hartelijk groeten van ONEPLUS 3
Ik heb ze ook allebei en mijn ervaring is precies andersom: Schuberth zit bij mij strak, Bmw zit ruimer.
Gebruikersavatar
mikanos
Berichten: 154
Lid geworden op: 03 apr 2014, 09:46
Type: R1200RT
Land: Zuid-Holland
Woonplaats of omgeving: Gorinchem

Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door mikanos »

Heb aflopen weekend toch een bmw helm gekocht. Schubert systeemhelm zat niet fijn

Hartelijk groeten van ONEPLUS 3
2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
Gebruikersavatar
Peek66
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 okt 2016, 14:11
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT 2012
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle

Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door Peek66 »

Kost een paar centen maar ik zweer bij de C3 pro.
Zelfs met open vizier kan ik een normaal gesprek voeren.
Groet Jan
Honda CB 450 S
Suzuki GSX 600 F
Kawasaki S 600
BMW K 1100 LT
BMW R 1200 RT
BMW K 1600 GT 24 dec. 2016
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: RE: Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

HansD schreef:
mikanos schreef:
HansD schreef:Niet twijfelen maar allebei proberen. De pasvorm van Schuberth en Bmw helmen is heel verschillend en daar kom je alleen achter door de helmen te proberen. Veel mensen hebben een uitgesproken voorkeur: een Schuberth-hoofd of een Bmw-hoofd.
Schubert heb ik privé, een bmw helm voor het werk. Bmw zit wat 'strakker' rond je hoofd in tegenstelling tot Schubert. Ga beiden passen in ieder geval

Hartelijk groeten van ONEPLUS 3
Ik heb ze ook allebei en mijn ervaring is precies andersom: Schuberth zit bij mij strak, Bmw zit ruimer.

idem..
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
bmwalter
Berichten: 387
Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen
Locatie: Nijmegen

Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door bmwalter »

Ik dacht dat ik de enige was die teleurgesteld was in de Schubert. Herkenbaar: vizier valt dicht, veel herrie, vooral met het vizier dicht, zonnescherm blijft alleen met duked tape op zijn plaats. Al twee keer het bovenste kapje onderweg verloren. Kortom: bagger. Volgende keer toch maar weer een Nolan. Haast jammer dat ze zo lang meegaan.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door Lemoi »

bmwalter schreef:Ik dacht dat ik de enige was die teleurgesteld was in de Schubert. Herkenbaar: vizier valt dicht, veel herrie, vooral met het vizier dicht, zonnescherm blijft alleen met duked tape op zijn plaats. Al twee keer het bovenste kapje onderweg verloren. Kortom: bagger. Volgende keer toch maar weer een Nolan. Haast jammer dat ze zo lang meegaan.

Ik herken dit helemaal niet, met de C3 en C3 pro niet en rij toch wel wat kilometers per jaar: Vizier valt dicht als je te hard rijd met het scherm naar beneden ja, stil, zonnescherm werkt prima, blijft staan waar ie moet staan (doe hem meestal niet helemaal naar beneden).
Had je niet een maandag morgen model?
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door scan »

Had je niet een maandag morgen model?
Hoe kun je dat zien?
Om deze ellende te voorkomen.
Gebruikersavatar
bmwalter
Berichten: 387
Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen
Locatie: Nijmegen

Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door bmwalter »

Boven de 80 valt ie dicht bij iedere vrachtwagen die je tegen komt. Nog vergeten: de prijs van het vizier. Moet je toch regelmatig vervangen. (2 vizieren = 1 nieuwe Nolan). Misschien speelt ook een beetje mee dat ik me wat opgesloten voel in een systeemhelm. De jethelm geeft meer zicht, lichter, gemakkelijker in gebruik, meer beleving en contact met de omgeving.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
millio
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 jan 2015, 16:27
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dronten

Re: Schubert C4

Ongelezen bericht door millio »

de slechte ervaring met de C3 herken ik ook niet.
Inmiddels al bijna 200.000km in gebruik in alle omstandigheden behalve het heetste weer en hij ziet er nog erg goed uit.
Wel een keer vizier vervangen omdat die wat krassen begon te krijgen door het vele schoonmaken.
En bij hevige regen wel eens een druppel aan de binnenkant

Ook mijn collega met vergelijkbare kilometers (1000 per week) heeft 200.000km met zijn c3 gedaan zonder issues.
Gesloten

Terug naar “Over: (Systeem)helmen”