Ervaringen met BMW airflow 2 helm?

Welke helm past bij jou en je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
fransgabler

Ervaringen met BMW airflow 2 helm?

Ongelezen bericht door fransgabler »

Bij een beetje warm weer gaat het RT scherm helemaal naar beneden en rijd ik bij voorkeur met een jethelm.
Daarnaast rijd ik ook vaak op een GS, vol in de wind. Mijn oude pothelm is tot op de draad versleten, tijd voor een nieuwe helm dus.

BMW heeft de Airflow 11 (twee) op de markt gebracht. Prachtige helm met een een forse prijs a 380 euro.
Op het internet kan ik nauwelijks reviews vinden over deze Airflow 2 helm. Ook op youtube is geen review terug te vinden

Mijn vraag is of er rijders zijn met ervaringen en zoja welke?

Is deze helm zijn geld waard als het gaat om met name het gebrek aan windgeruis / gebulder en de ventilatie?
(uiteraard met het scherm in de laagste stand)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
fransgabler

Re: Ervaringen met BMW airflow 2 helm?

Ongelezen bericht door fransgabler »

Ik stelde de vraag al wat eerder op het GS forum, ging ervan uit dat een helm op een GS bepalender is dan op een RT. Het scherm van de RT is - muv het scherm van de BMW K75 - onovertroffen en kan wervelingen en ongewenste geluiden manipuleren.

Op het GS forum allerlei reacties, behalve op de gerichte vraag. Ik heb de sprong maar gewaagd en de helm bij BMW Arie Molenaar aangeschaft.

Het draagcomfort en de ventilatie blijken uitstekend te zijn. Het ontbreken van een groot vizier tot onder de kin, dat omhoog geklapt vooral wind vangt, is vooral een voordeel. Ook allerlei storingsgevoelige mechanismes met / zonder veerelementen om een klein vizier neer te laten en op te klappen, ontbreken gelukkig. Het heldere kleine vizier - tot aan de neus - wordt rechtstreeks bediend door het naar beneden te trekken en omhoog te duwen.
 
Wat me wel tegenvalt tov mijn vorige uitgelubberde jethelm is het geluid. Zodra het RT scherm naar beneden gaat en de snelheid > 60km/u komt, suist de helm aanzienlijk. Ik vrees voortaan oordopjes te moeten dragen. De helm is in de windtunnel getest, maar wellicht meer op aerodynamica dan op het aantal decibellen.  
 
Een goede helm is vooral een goed passende helm. deze BMW airflow 2 helm past me uitstekend. Het is bovendien een hele mooie helm, met een pittig prijskaartje. 


Lekkere helm, kost wat maar dan heb je ook wat.  
fransgabler

Re: review BMW airflow jethem

Ongelezen bericht door fransgabler »

Tot mijn verbazing bestond er geen review van de BMW jethelm.

Om die reden er zelf een gemaakt in mijn beste steenkool Engels.
Big RT Smile

https://www.youtube.com/watch?v=oBZtbnMk8hs
Gesloten

Terug naar “Over: (Systeem)helmen”