Nolan Pinlock

Welke helm past bij jou en je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Erteetje

Nolan Pinlock

Ongelezen bericht door Erteetje »

Hallo BeemeRT's

Ik start dit draadje omdat ik het toch de moeite waard vind voor de "Nolan pinlock rijders"

Mijn Nolan N102 met pinlock had het euvel dat veel Nolan rijders zullen herkennen. (geldt niet alleen voor de N102 maar alle Nolans met pinlock)
Er moet uiteraard ruimte zijn tussen het pinlock vizier en het buitenvizier, anders zou het natuurlijk niet werken. Het euvel is dat de pinlock t.o.v. het buitenvizier beweegt wat krassen aan zowel de pinlock als het buitenvizier veroorzaakt. Grasduinen op interpret leverde mij de info op dat er ook pinlocks geleverd worden met een siliconenrandje.
Ik heb gelijk zowel een nieuw buienvizier als een pinlock met siliconenrand besteld en deze gemonteerd. Het randje is wat je noemt het ei van Columbus. Er is een gegarandeerde afstand tussen de beide vizieren die de werking garandeerd. Tevens is er geen beweging te krijgen in het pinlock t.o.v. het buitenvizier door de stroeve siliconenrand. Gevolg: geen krassen meer!!

De Nolan bevalt mij qua pasvorm meer dan uitstekend en ook het N-com bluetooth systeem is in mijn ogen zéér goed!! Wat ik daaraan ook belangrijk vind is dat het systeem mooi weggewerkt is in de helmschaal. Je rijd dus niet rond met een of ander lelijk uitstekend geval aan je helm (wat mij persoonlijk dus erg stoort. Maar misschien geld dit niet voor anderen) We weten allemaal dat de Nolan niet de stilste helm is maar aangezien ik rij met gehoorbescherming is dat voor mij minder van belang. Op dit moment ben ik ervan overtuigd dat mijn volgende helm weer een Nolan wordt. Maar dan wordt wel gelijk het siliconen pinlockje gemonteerd. _004 _004

Luc
Gebruikersavatar
aantzeetje
Berichten: 503
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:56
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: Nolan Pinlock

Ongelezen bericht door aantzeetje »

bedankt voor de info. De pinlock met siliconenrandje zot er bij mij al een jaar of drie op. Vergeet ook niet de dichtingsrubber bovenaan eens te vervangen.
Gesloten

Terug naar “Over: (Systeem)helmen”