C2 helm

Welke helm past bij jou en je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
tourtje3
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jan 2014, 16:20
Type: R850RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: amsterdam

C2 helm

Ongelezen bericht door tourtje3 »

ja kan gebeuren de aansluiting van de Schubert C2 is stukgegaan :evil: op de dag van het gehele mooie en zo zonnige forum treffen 2014. Big RT Smile

wie heeft er een oude op de plank staan :shock: voor onderdelen hoor graag.

groetje s Bert uit Amsterdam
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: C2 helm

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Aansluiting ?
Je bedoelt de sluiting onder de kin denk ik, dus de gesp of de vergrendeling van het kinstuk.
Plaats anders even een fotootje, weet iedereen waar het over gaat. Ik heb zelf alleen twee C3's liggen, en die zijn voor zover ik weet anders van opbouw en techniek.
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: C2 helm

Ongelezen bericht door Wullum »

Onderdelen van je helm zelf vervangen??? En de veiligheid ná reparatie dan???

Sent from Wullum's phone aan alle forumleden
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gebruikersavatar
RT1
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 okt 2012, 20:53
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Honda GOLDWING 1800A
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deurne

Re: C2 helm

Ongelezen bericht door RT1 »

Wullum schreef:Onderdelen van je helm zelf vervangen??? En de veiligheid ná reparatie dan
Hij is toch ook uit verschillende delen in elkaar gezet, of denk je dat hij met buitenschaal ,binnenhelm, ventilatiekleppen,voering en sluitriempjes en sluitingen zo uit de oven bij de fabriek komt rollen? _001
Dus als je weet wat je doet wat is dan t probleem?

[groet]
[b]Honda: Gold Wing 1800 - Honda Deauville 650 - BMW R75/6[/b]: vroeger: R1200RT, PE 1100
doov650

Re: C2 helm

Ongelezen bericht door doov650 »

Hoe oud is de C2?

Is ie sowieso niet aan vervanging toe?
Een helm moet je niet langer gebruiken dan 5 a 6 jaar.
tourtje3
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jan 2014, 16:20
Type: R850RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: amsterdam

Re: C2 helm

Ongelezen bericht door tourtje3 »

ja dom he maar oke ik zoek de aansluiting van het kinstuk met versier aan de helm dus aan de schaal dat zit met plastiek ringen enz. voort vast.

voor de anderen het is geen reparatie aan de helm maar vervangen en schubert heeft of verkoop allen maar het bovenstuk in de helm (stukte schuimrubber )en verder niets.

en waarom moet je de helm dan na 5 jaar vervangen als hij nog goed is ?

bert
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: C2 helm

Ongelezen bericht door Bert M »

tourtje3 schreef: ...knipperdeknip...

en waarom moet je de helm dan na 5 jaar vervangen als hij nog goed is ?

bert
Kleine correctie: "... nog goed lijkt"

Materiaal veroudert... Afhankelijk van het gebruikte materiaal van de buitenschaal, kan deze door inwerking van UV-straling poreus worden (en dan dus gemakkelijker open breken bij impact) en de schokabsorberende binnenkant kan juist die schokabsorberende functie verliezen door het verouderingsproces.

En beide wil je liever niet proefondervindelijk bevestigd zien, denk ik.

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
Hamster
Berichten: 69
Lid geworden op: 08 jun 2013, 03:55
Type: R1150RT
Bijz: 2002 - 64dkm - Zumo660 - LED DRL - VStream Tall
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Twente
Locatie: Hengelo

Re: C2 helm

Ongelezen bericht door Hamster »

tourtje3 schreef:ja dom he maar oke ik zoek de aansluiting van het kinstuk met versier aan de helm dus aan de schaal dat zit met plastiek ringen enz. voort vast.

voor de anderen het is geen reparatie aan de helm maar vervangen en schubert heeft of verkoop allen maar het bovenstuk in de helm (stukte schuimrubber )en verder niets.

en waarom moet je de helm dan na 5 jaar vervangen als hij nog goed is ?

bert
Het is niet te zien of een helm nog goed is. Ik heb wel eens gelezen dat je je helm kunt laten scannen op bijvoorbeeld haarscheurtjes, maar die pagina kan ik zo niet meer vinden. Motorhelmen van polycarbonaat worden wat eerder broos dan motorhelmen van carbon of glasvezel. UV-straling versneld dit proces bovendien. Ofwel, de veroudering is tevens afhankelijk van de hoeveelheid gebruik. Respectievelijk 5 (polycarbonaat) tot 8 jaar (carbon) schijnen ze toch echt wel minimaal mee te gaan. Gezien het tevens afhankelijk is van gebruik, vermoed ik dat je net zo goed uit kunt gaan van de pasvorm. Wanneer de helm te ruim komt te zitten door een "uitgewoonde" binnenvulling, dan wordt het tijd om een andere aan te schaffen.
BMW R1150RT (2002) - Schuberth C3 - Zumo 660 - Scala Rider Q2 PRO - 60dkm - LED DRL - VStream Tall - Maxi Sound Twin - PC680
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: C2 helm

Ongelezen bericht door Wullum »

Hm, zo te lezen gaat het dus om onderdelen welke je kunt los- en vastschroeven...
Moet zelf te doen zijn.
Bij dingen die geklonken zitten zou ik dat niet zelf doen. Vorig jaar nogal geschrokken met wat voor scheur in de helmschaal mijn C3 uit een aanrijding kwam... Daar wil ik niet mee klooien...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
tourtje3
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jan 2014, 16:20
Type: R850RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: amsterdam

Re: C2 helm

Ongelezen bericht door tourtje3 »

hallo het zij niet de geklonken onderdelen maar waar je vizier mee vast zit aan de buiten schaal. -naughty-

en een Schuberts heeft maar een schaal _001

maar ik weet nog steeds niet wie er een helm over heeft dus het word een nieuwe :(

groetjes bert
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: C2 helm

Ongelezen bericht door Bert M »

Verstandige beslissing! _004

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gesloten

Terug naar “Over: (Systeem)helmen”