BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Motorhuis Zwolle

Ottenhoff Motoren - Badhoevedorp

Motor Service Amersfoort - Ede
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
Onderdeel Quispel Motoren - Deurne
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
QCMotortechniek - Almere

motorbanden en motoronderdelen 
Het BMW RT Forum steunt
vanaf 2013 de CliniClowns

Wat is er te doen?
 

Accu's. toebehoren, energiesystemen

Boet van Dulmen overleden

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
PanEuRoel
2022
2022
Berichten: 283
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Boet van Dulmen overleden

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Oud-motorcoureur Boet van Dulmen (73) omgekomen bij verkeersongeluk
oud-motorcoureur-boet-van-dulmen-73-omgekomen-bij-verkeersongeluk.jpeg
Voormalig motorcoureur Boet van Dulmen is donderdag op 73-jarige leeftijd om het leven gekomen bij een verkeersongeluk in zijn woonplaats Ammerzoden.
De Nederlander werd op zijn fiets aangereden door een bestelbus.
Volgens de politie Gelderland probeerden de hulpdiensten Van Dulmen nog te reanimeren, maar mocht dat niet meer baten.

Van Dulmen heeft een flinke staat van dienst in de motorsport.
In de jaren zeventig en het begin van de jaren tachtig vormde hij met landgenoten Wil Hartog en Jack Middelburg 'de Grote Drie'.
Als privérijder in de 500cc-klasse deed Van Dulmen zeven keer mee aan de TT van Assen.
De Gelderlander werd in 1981 tweede op het Drentse circuit, achter de Italiaan Marco Lucchinelli.
Van Dulmens enige overwinning in de koningsklasse van de motorsport boekte hij twee jaar eerder bij een race in Finland.
Den Boet.jpeg
Vorig jaar werd een borstbeeld van Van Dulmen onthuld​
'Den Boet', die gespecialiseerd was in het rijden in de regen, deed ook in de nadagen van zijn carrière nog met de besten mee.
Van Dulmen stopte in 1986 na een carrière van twaalf jaar met racen en ging fulltime aan de slag bij een transportbedrijf.
In januari vorig jaar werd in Ammerzoden een borstbeeld van Van Dulmen onthuld.
De organisatie van de MotoGP schrijft in een eerste reactie op sociale media diep bedroefd te zijn over het overlijden van Van Dulmen.
"De gehele MotoGP-familie leeft mee en wenst zijn familie en vrienden sterkte toe."

Van 'de Grote Drie' is nu alleen de 73-jarige Hartog nog in leven.
Middelburg overleed in 1984 op 31-jarige leeftijd bij een crash tijdens een race in Tolbert.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 3870
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Boet van Dulmen overleden

Ongelezen bericht door EileRT »

Ik hoorde het vandaag op de radio in de auto van mijn werk naar huis. De naam Boet van Dulmen doet herinneringen in mij naar boven komen toen hij nog motorcoureur was. Hij behoort inderdaad tot “de Grote Drie”. Het was een groot sportman.

Wat vreselijk om zo om het leven te komen. Mijn gedachten zijn ook bij zijn familie en vrienden . . .
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
fransgabler
Berichten: 600
Lid geworden op: 06 feb 2017, 22:05
Type: R1200RT
Bijz: DOHC , volledig standaard uitgevoerd.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Randstad

Re: Boet van Dulmen overleden

Ongelezen bericht door fransgabler »

Met Jumpin'g Jack en de Witte Reus was Den Boet er de directe oorzaak van dat ik teveel tijd doorbracht in motorzaken en zelfs 's avonds - op de fiets terugkerend van een saaie ouderavond - nog even omreed via de Amsteldijk om bij Selling de Norton Commando nog eens extra goed te bekijken. Ik werkte net en had al besloten het spaargeld van het eerste jaar volledig te besteden aan een Suzuki T500 of GT550. De populariteit van motorrijden en deze drie coureurs was in die tijd ongekend, de kranten stonden er na het weekend vol van. Veilige circuits waren nog niet de standaard en stratencircuits waren nog volop in gebruik.

De veiligheidsmaatregelen in die tijd bestonden uit een aantal strobalen voor de lantaarnpalen, die gewoon pal langs de stoeprand en in bochten stonden. Waar coureurs in de motoGP op veilige circuits nu met hun ellebogen over het asfalt schuren, stuiterden de coureurs in Boet's glorietijd met hun kneepads over hobbelige wegen, die tijdelijk waren afgezet voor een motorrace. Zo werden in die tijd ook 'gewoon' powerboat-races gehouden op de Amstel en zat het publiek bungelend met de benen net boven het water langs de kant. We wisten niet beter...

Boet van Dulmen was een eigenzinnige man, die behalve coureur ook het nodige van techniek wist. Die eigenzinnigheid en technische kennis zorgden ervoor dat de fabrieksteams aan hem voorbijgingen. Rijden en sturen kon Den Boet wel, maar wat hij in zijn kop had moest gebeuren. Samenwerking in een fabrieksteam was niet voor hem weggelegd en hij vond het prima op die manier.
.
Schermafbeelding 2021-09-16 om 23.31.41.png
Borstbeeld van Anton (Boet) van Dulmen te Ammerzoden
.
Het is wel heel treurig dat een man die op een - naar huidige maatstaven primitieve - machine met 250 km/uur in de rondte ging, van zijn fiets is gereden door een bestelbusje. Onwillekeurig doet het me denken aan de allereerste astronaut Youri Gagarin, die na een uiterst risicovolle ruimtereis tijdens een oefenrondje met zijn straaljager om het leven kwam.

R.I.P Boet en wellicht kom je op een snelle wolk je maatjes Jack Middelburg en Robbie Bron nog ergens tegen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Suzuki GT550, Honda T500, Yamaha XS650, BMW K75RT, Virago 1100, Shadow1100, 2 x Suzuki DR800, BMW K75, K75RT, K100, R80, R100RT, R850RT, R1150GS, R1150RT en R1200RT OHC m.b.v kaarten en TomTom 400

Nu op weg naar onderweg met BMW R1200RT DOHC, Triumph Tiger 900 en TomTom 550.
Plaats reactie

Terug naar “RT Café”