Vreemdgaan
- blackers
- Berichten: 735
- Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Flevoland
Vreemdgaan
Gister moest ik even iemand zijn Honda CBF ophalen en naar diens huisadres brengen. Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar wat is mijn R1200RT toch een geweldige machine. Soms is het goed te realiseren dat wat je hebt al geweldig is.
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
- Jeroen1969
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
- Type: R1250RT
- Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche
Re: Vreemdgaan
Zo zit ik ook regelmatig op mijn RT mezelf af te vragen of het beter kan....
Moet biechten dat ik regelmatig "vreemd" ga met mijn andere motor, een R1200RS. Die rijdt ook magnifiek, maar op een andere manier.
Woon-werk of wat verder/langer toeren denk ik dat er weinig zo lekker/speels/makkelijk/comfortabel rijdt als onze RT's....
Moet biechten dat ik regelmatig "vreemd" ga met mijn andere motor, een R1200RS. Die rijdt ook magnifiek, maar op een andere manier.
Woon-werk of wat verder/langer toeren denk ik dat er weinig zo lekker/speels/makkelijk/comfortabel rijdt als onze RT's....
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
- siebke
- Berichten: 762
- Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
- Type: R1200RT
- Bijz: 2009, import (D)
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Peel en Maas
Re: Vreemdgaan
Ooit eens in het buitenland een Suzuki 650 (GTS?) gehuurd. Een paar jaar geleden 'noodgedwongen' op eenzelfde Suus het spelletje herhaald. Het leken net poppenspeeltjes t.o. de R XXXX RT. Man, wat voelde ik me beide keren toch weer rijk, stabiel en vertrouwd op mijn eigen 'speelgoed'. En wat móet je die dingen op toeren jagen, wil het willen (al wíl het dan idd. ook wel). Maar dat wil niet zeggen dat ik nooit eens een, qua uitvoering vergelijkbare, concurrent zal uitproberen . Dus nog eens vreemdgaan....wie weet .
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
- jaapwess
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 27 sep 2015, 11:26
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Marknesse
Re: Vreemdgaan
Wij hebben ook drie "BMW K"'s in huis. Daar mag ik altijd met veel plezier op rijden, en zo'n 3 dan wel 4 cylinder loopt altijd heel fijn. Dan denk ik altijd "waarom nou zo'n boxer" en dan zit ik op de R1200RT en binnen 100 meter roep ik alweer "jahoe...." :-)
Het is toch wel heel fijn zo'n ding.
Het is toch wel heel fijn zo'n ding.
---------------------------------------------------
'83 K100, '91 K75, '18 K1600GT, '18 F800GS
'83 K100, '91 K75, '18 K1600GT, '18 F800GS
Re: Vreemdgaan
Jaap,
dit is heel herkenbaar, heb zelf ook een K75, net een turbine, maar mist toch wel wat koppel.
Momenteel ligt het ding uit elkaar voor een ombouwproject (duurt inmiddels al 1,5 jaar), komt hopelijk dit jaar nog af, zodat K'tje volgend jaar weer de weg op kan, en we nog lang vreemd kunnen gaan.
Groet, Aad
dit is heel herkenbaar, heb zelf ook een K75, net een turbine, maar mist toch wel wat koppel.
Momenteel ligt het ding uit elkaar voor een ombouwproject (duurt inmiddels al 1,5 jaar), komt hopelijk dit jaar nog af, zodat K'tje volgend jaar weer de weg op kan, en we nog lang vreemd kunnen gaan.
Groet, Aad
- mkoskamp
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Deventer
Re: Vreemdgaan
Herkenbaar. Ik heb proefgereden op een K1200GT. Liep echt heel soepel en voelde degelijk, maar ik miste wat.jaapwess schreef:Wij hebben ook drie "BMW K"'s in huis. Daar mag ik altijd met veel plezier op rijden, en zo'n 3 dan wel 4 cylinder loopt altijd heel fijn. Dan denk ik altijd "waarom nou zo'n boxer" en dan zit ik op de R1200RT en binnen 100 meter roep ik alweer "jahoe...." :-)
Het is toch wel heel fijn zo'n ding.
Dealer heeft toen een 1200RT uit Elst laten overkomen voor een proefrit. Toen ik daar een proefrit op maakte had ik geen zin om hem terug te brengen.
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Vreemdgaan
Vrijdag een BMW Speeddate gedaan op een R1200GS modeljaar 2017: fantastische fiets, veert goed, remt goed, stuurt goed, alleen dat ongelofelijke mechanische gerammel uit het vooronder is niet van deze tijd, had ik een AHA-Erlebnis, nou nee. Verder de 'verhalen'over de knoppen die defect gaan en die je dus na de garantie periode zelf mag betalen
Vervolgens ongeveer 500 meter gereden naar de volgende motorzaak. Deze 500 meter op mijn ouwe trouwe R1150RT met aardig versleten banden: wat een ramp zeg: zwaar, lomp, gewoon een beetje eng
Vervolgens maar weer eens een goed half uur op de Triumph Tiger Explorer XRT gedaan: goede zit, fantastisch 3-cilinder blok, veel pk's die wat later vrijkomen dan bij de BMW, vering beduidend minder dan de BMW ondanks het TSAS (soort ESA), had ik een AHA-Erlebnis, nou nee.
Zondagmiddag: Broer komt langs met zijn net aangeschafte R1150GS TS met 50k op de klok: Wat rijdt dat ding lekker, stuurt goed, veert goed, blok maakt net zoveel herrie als mijn eigen R1150RT dus dat is geen probleem.
Nou nog een R1200GS van 2011 proberen, kijken hoe dat rijdt.....
Conclusie: voorlopig voor de 25-30k woonwerk de RT en verder zien we het wel en wachten we op de AHA-Erlebnis
PS: de RT heb ik een grote beurt gegeven dit weekend en dus even gummen om alles te checken: het sturen went weer gauw na een paar kilometer maar je merkt dat er ruim 25 jaar ontwikkelingsverschil is met de nieuwere concurrenten van dit weekend
Vervolgens ongeveer 500 meter gereden naar de volgende motorzaak. Deze 500 meter op mijn ouwe trouwe R1150RT met aardig versleten banden: wat een ramp zeg: zwaar, lomp, gewoon een beetje eng
Vervolgens maar weer eens een goed half uur op de Triumph Tiger Explorer XRT gedaan: goede zit, fantastisch 3-cilinder blok, veel pk's die wat later vrijkomen dan bij de BMW, vering beduidend minder dan de BMW ondanks het TSAS (soort ESA), had ik een AHA-Erlebnis, nou nee.
Zondagmiddag: Broer komt langs met zijn net aangeschafte R1150GS TS met 50k op de klok: Wat rijdt dat ding lekker, stuurt goed, veert goed, blok maakt net zoveel herrie als mijn eigen R1150RT dus dat is geen probleem.
Nou nog een R1200GS van 2011 proberen, kijken hoe dat rijdt.....
Conclusie: voorlopig voor de 25-30k woonwerk de RT en verder zien we het wel en wachten we op de AHA-Erlebnis
PS: de RT heb ik een grote beurt gegeven dit weekend en dus even gummen om alles te checken: het sturen went weer gauw na een paar kilometer maar je merkt dat er ruim 25 jaar ontwikkelingsverschil is met de nieuwere concurrenten van dit weekend
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km