Extra genieten

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
blackers
Berichten: 735
Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Extra genieten

Ongelezen bericht door blackers »

Kent u dat gevoel dat u extra voordeel heeft als u met de motor bent i.p.v. met de auto?

Vanochtend had ik zo'n moment.
Stelt u zich de volgende situatie voor:

Na een rotonde loopt een 2-baansweg kaarsrecht in de richting van een brug en sluis. De brug staat open en er staat tussen de rotonde en de brug een file van 2 kilometer. Ik kan ongestoord - want de tegenliggers staan vast aan de andere kant van de brug - de hele file voorbij en sta in een mum van tijd HELEMAAL vooraan bij de brug, die op dat moment weer dicht gaat.

Een glimlach van oor tot oor; puur genieten. Big RT Smile Big RT Smile Big RT Smile
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Gebruikersavatar
Henk7777
Berichten: 284
Lid geworden op: 01 jun 2015, 15:39
Type: Overig R-serie
Bijz: 40 jaar GS editie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ter Aar
Locatie: Ter Aar

Re: Extra genieten

Ongelezen bericht door Henk7777 »

Ik ken dat gevoel....

Heel soms als ik zeker weet dat ik niets anders nodig heb dan de laptop dan neem ik de motor maar dit is maar zelden...

Ik moet namelijk altijd heel veel "zooi/spullen" meenemen..

Ben dus altijd verplicht met de "leasebak" te gaan.

Henk7777
BMW R1250GS 40 jaar GS editie 2021
Kawasaki Z750 H ltd 1981
Yamaha FS1 1969
beckysmile

Re: Extra genieten

Ongelezen bericht door beckysmile »

Bekend gevoel,

elke dag op de A76 met de motor, en regelmatig tussen de file door. als de een of andere sukkelaar in zijn blik de bocht bij Nuth gemist heeft, en daarmee kilometers file veroorzaakt.

Tamelijk vervelend natuurlijk voor de veroorzaker, nog vervelender voor alle filerijders, maar voor mij een moment om te glimlachen.

Groet, Aad
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Extra genieten

Ongelezen bericht door siebke »

Ik geniet al van minimaal 5 minuten kortere reistijd, zónder extra obstakels. t.o.v. met de auto. Alleen al bij het nemen van al die rotondes en bij het inhalen van menig langzaam verkeer (tractoren, treuzelaars) levert met de motor die tijdswinst op :D . Die ik dan wel weer kwijt ben met omkleden van kantoorkleding naar motorkledij :O .
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
Gurbe
Berichten: 227
Lid geworden op: 29 apr 2014, 23:59
Type: R1150RT
Bijz: Bagster zadel en V-stream scherm
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Witmarsum
Locatie: Witmarsum

Re: Extra genieten

Ongelezen bericht door Gurbe »

ik geniet altijd als ik op de motor zit!!! maar snap in dit geval jou gevoel Big RT Smile
BMW R1150RT
Shubert C3
Cardo Q3 communicatie
TomTom 450
V-stream
Bagster Zadel
Kisan SM-5
Led Richtingaanwijzers
optische verfraaiingen
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Extra genieten

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Inderdaad een zeer bekend gevoel = maar strikt genomen was blackers wel aan het spookrijden -naughty-

Hoewel ik wat files op de A27 betreft de gunstige richting uit ga ('s morgens Utrecht-Breda, 's middags Breda-Utrecht - andersom is echt dramatisch) is het vooral in Breda zelf dat ik veel minder last heb van de verkeerslichten. De Noordelijke Randweg staat altijd vast zo lijkt het wel, en dan er rustig tussendoor rijden is :lol:

Zeker bij extra (na een incident, niet de dagelijkse) files op de A27 heb ik al een paar keer collega's die 30-40 minuten eerder weg gingen ingehaald - met een hele grote Big RT Smile
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Extra genieten

Ongelezen bericht door Baird »

AGVerheij schreef: 05 sep 2017, 14:30 Inderdaad een zeer bekend gevoel = maar strikt genomen was blackers wel aan het spookrijden -naughty-

Hoewel ik wat files op de A27 betreft de gunstige richting uit ga ('s morgens Utrecht-Breda, 's middags Breda-Utrecht - andersom is echt dramatisch) is het vooral in Breda zelf dat ik veel minder last heb van de verkeerslichten. De Noordelijke Randweg staat altijd vast zo lijkt het wel, en dan er rustig tussendoor rijden is :lol:

Zeker bij extra (na een incident, niet de dagelijkse) files op de A27 heb ik al een paar keer collega's die 30-40 minuten eerder weg gingen ingehaald - met een hele grote Big RT Smile
En ik rij dus dagelijks in de ochtend Breda - Utrecht en 's middags Utrecht - Breda, ik vertrek 's ochtends ná de files en 's middags vóór de files, de rest ik werk ik vanuit huis. Zelfs dan hoor ik Flitsmeister melden " 15 minuten vertraging", de ervaring leert dat dat voor mij 15/3 = 5 minuten is en dan krijg ik dezelfde glimlach.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
blackers
Berichten: 735
Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: Extra genieten

Ongelezen bericht door blackers »

Extra genieten revisited.


Kent u dat gevoel dat uw medeweggebruiker in een auto lekker droog zit, terwijl u zich op een parkeerplek in de stromende regen in uw regenpak wurmt?

Ach het heeft ook wel wat ;) ;) ;)

[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Extra genieten

Ongelezen bericht door Baird »

blackers schreef: 07 sep 2017, 09:05 Extra genieten revisited.


Kent u dat gevoel dat uw medeweggebruiker in een auto lekker droog zit, terwijl u zich op een parkeerplek in de stromende regen in uw regenpak wurmt?

Ach het heeft ook wel wat ;) ;) ;)

[groet]
Kan daar in meegaan: nadat ik vorig jaar in Oosterijk mijn 'Regen Licentie' verlengd heb door 7 dagen in de plenzende regen te rijden doet een buitje me niet zo veel meer:
Die automobilist zit in een hokje met halfbeslagen ruiten te balen dat hij nog niet thuis is.
Op de motor rij ik met het vizier op een kiertje door de frisse lucht, je ruikt de regen, je hoort het gekletter op je helm, je moet geconcentreerd rijden, kortom: je leeft!
Big RT Smile
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
blackers
Berichten: 735
Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: Extra genieten

Ongelezen bericht door blackers »

Baird schreef: 07 sep 2017, 09:43
blackers schreef: 07 sep 2017, 09:05 Extra genieten revisited.


Kent u dat gevoel dat uw medeweggebruiker in een auto lekker droog zit, terwijl u zich op een parkeerplek in de stromende regen in uw regenpak wurmt?

Ach het heeft ook wel wat ;) ;) ;)

[groet]
Kan daar in meegaan: nadat ik vorig jaar in Oosterijk mijn 'Regen Licentie' verlengd heb door 7 dagen in de plenzende regen te rijden doet een buitje me niet zo veel meer:
Die automobilist zit in een hokje met halfbeslagen ruiten te balen dat hij nog niet thuis is.
Op de motor rij ik met het vizier op een kiertje door de frisse lucht, je ruikt de regen, je hoort het gekletter op je helm, je moet geconcentreerd rijden, kortom: je leeft!
Big RT Smile

Zo mag ik het horen!
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Extra genieten

Ongelezen bericht door Lemoi »

ik rij het hele jaar door (werk) en nog nooit gedacht "zat ik nu maar in een auto".
De voordelen zijn al genoeg genoemd. En dat wurmen in een regenpak, dat heb ik niet. Heb een goede jas die waterdicht is (Rukka). En zeker op vakantie rijd ik wel eens achter mijn vriendin aan met auto naar de plaats van bestemming. Soms regent het dan erg zegt ze, en ik denk dan; dat viel toch wel mee?
Dus voor mij geen 4 wielen meer (ja alleen als we met de familie ergens heen gaan)
Plaats reactie

Terug naar “RT Café”