Duitsers verhogen de boete voor mobiele telefoon in de hand
- MofkaP
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 09 mei 2013, 08:08
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1300GS (besteld) + F850GS
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amstelland
- Locatie: Juynen aan den Aemstel
- Contacteer:
Duitsers verhogen de boete voor mobiele telefoon in de hand
Voor autobestuurders gaat de boete van €60 naar €100 + 1 punt in Flensburg (nog een koopje). Bij gevaarzetting, bijvoorbeeld slingeren of te langzaam rijden, gaat de boete naar €150. Het verbod geldt nu ook voor i-pods en tablets.
Het verbod is uitgebreider dan in Nederland, het mag niet met een lopende motor.
Voor fietsers komt de boete voor telefoon in de hand op €55.
(Moesten ze in Nederland ook eens invoeren).
Verder is het verboden en strafbaar voor de bestuurder om gezichtsbedekking te dragen, zoals bijvoorbeeld, een gezichtsmasker, een boerka of een niqab. De boete bedraagt €60.
Sommige organisaties schreeuwen onmiddellijk discriminatie en racisme.
Het verbod is uitgebreider dan in Nederland, het mag niet met een lopende motor.
Voor fietsers komt de boete voor telefoon in de hand op €55.
(Moesten ze in Nederland ook eens invoeren).
Verder is het verboden en strafbaar voor de bestuurder om gezichtsbedekking te dragen, zoals bijvoorbeeld, een gezichtsmasker, een boerka of een niqab. De boete bedraagt €60.
Sommige organisaties schreeuwen onmiddellijk discriminatie en racisme.
Groetjes van MofkaP
Klik voor motorreisverslagen, verkeersquiz en foto's.
Klik voor motorreisverslagen, verkeersquiz en foto's.
- AGVerheij
- Berichten: 852
- Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
- Type: R1200RT
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
- Locatie: Utrecht
Re: Duitsers verhogen de boete voor mobiele telefoon in de hand
en een helm ?
(sorry, ik kon het niet laten ;-) )
Verder helemaal eens dat fietsers hier ook wel eens mogen gaan inzien -evt geholpen door wetgeving- dat bellen/appen en rijden geen goede combinatie is.
Groets, GerbeRT
Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
- HansD
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Duitsers verhogen de boete voor mobiele telefoon in de hand
De boete kan niet hoog genoeg zijn.
- AGVerheij
- Berichten: 852
- Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
- Type: R1200RT
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
- Locatie: Utrecht
Re: Duitsers verhogen de boete voor mobiele telefoon in de hand
Hmmm, met een 'pakkans' die eerder in promille's wordt uitgedrukt dan procenten heeft de hoogte van de boete weinig invloed op het gedrag vrees ik.
Groets, GerbeRT
Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Re: Duitsers verhogen de boete voor mobiele telefoon in de hand
Is inderdaad meer "..voor de show" dan dat het daadwerkelijk het probleem serieus aanpakt.
Het is in mijn optiek echt een nationale ziekte wat dat betreft.
Maar ja, dat is net zo als het door een rood verkeerslicht rijden en vaak dan ook nog te hard, ik pleit voor snelheid- en rood-licht camera op alle(!) verkeerslichten.
En heel veel meer handhaving op de wegen, aanpakken!
Het is in mijn optiek echt een nationale ziekte wat dat betreft.
Maar ja, dat is net zo als het door een rood verkeerslicht rijden en vaak dan ook nog te hard, ik pleit voor snelheid- en rood-licht camera op alle(!) verkeerslichten.
En heel veel meer handhaving op de wegen, aanpakken!
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2313
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Duitsers verhogen de boete voor mobiele telefoon in de hand
...internationale ziekte...Inspector Gadget schreef: ↑29 sep 2017, 12:38 Is inderdaad meer "..voor de show" dan dat het daadwerkelijk het probleem serieus aanpakt.
Het is in mijn optiek echt een nationale ziekte wat dat betreft.
Maar ja, dat is net zo als het door een rood verkeerslicht rijden en vaak dan ook nog te hard, ik pleit voor snelheid- en rood-licht camera op alle(!) verkeerslichten.
En heel veel meer handhaving op de wegen, aanpakken!
Zelfs hier in GB, waar je gewoon glashard 6 van je 12 punten op je rijbewijs in mindering gebracht krijgt, gaat het gewoon door... Als je een ongeval verzaakt met letsel of zelfs dood als eindresultaat en het blijkt tijdens strafrechtelijke behandeling, dat je je telefoon in de hand had (of andere domme dingen aan het doen was) dan loop je een zeer grote kans dat je jezelf mag verheugen op VEERTIEN jaar 'gastvrijheid' in Her Majesty's Prison. Recent is er hier in Nottingham Crown Court (weer) een onherroepelijke uitspraak van deze omvang geweest en wat mij betreft, absoluut terecht!
Keerzijde: Helaas ook in Engeland schort het ernstig aan actieve handhaving...
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Re: Duitsers verhogen de boete voor mobiele telefoon in de hand
Het blijft een lastige materie maar volgens mij moet je, zo ff vanuit de losse pols & vanaf de koude grond:
(lees: neem het met een zak strooizout)
1. Het tegengaan van te-hard rijders op snelwegen door (vrijwel) overal traject-controle invoeren.
Straks als rekening-rijden is ingevoerd kan dat zelfs helemaal 100% dekkend gemaakt worden, op elke weg.
2. Meer zichtbare handhaving op de snelwegen. En laat die dan ook heel veel meer staande-houdingen doen, laat mensen schrikken, regeer & regisseer met harde hand.
3. Het stoppen van de flitsacties op snelwegen want het "gevangen" geld van de bekeuringen komen in de Algemene Kas terecht in plaats van in het potje van de handhavers. En op die plekken van flits-acties ontstaan files en soms zelfs ongelukken omdat iedereen te vaak naar de rechter berm kijkt in plaats van vooruit naar de weg & het verkeer. Tevens het verbieden van melden van waar verkeerscontrole staan.
4. Zie boven, rood-licht & snelheidscamera's op alle verkeerslichten, geen enkele uitgezonderd. Ik observeer dat het echt helpt.
5. Het straffen niet primair maken maar juist educatie. Bijvoorbeeld gepakte verkeershufters ff een dagje op de Eerste Hulp laten zien wat hem (of soms: haar) te wachten staat. Misschien ook zo iets als een "publieke naming-en-shaming" door bijvoorbeeld een grote (verplichte) sticker op de achterruit met daarop een uniek meldingsnummer voor de overige verkeersdeelnemers als zij jou zien dat jij je wederom misdraagt.
Uiteraard wel officieel, etc, om het pesten-factor tegen te gaan.
6. Verplichte App c.q. inrichting die het gebruik van de mobiele telefoon boven 10km/uur volledig blokkeert, dan los je gelijk ook de bellende (en daardoor slingerende) fietsers op, want dat begint langzamerhand ook de spuigaten uit te lopen.
Eventueel regelen dat je verzekering je (bel)gedrag, snelheid en dergelijke parameters kan krijgen met ongetwijfeld gevolgen voor je verzekeringspremie.
7. Laat ook eens vanuit de overheid meer "de gevolgen van vuurwerk"-type voorlichting doen op tv, radio e.d, dus met duidelijke beelden.
Veel meer educatie & bewustwording is volgens mij het devies.
Ok, sommige zaken zijn echt onrealistisch, onprettig en slecht voor ieder's privacy e.d maar als we dit echt willen aanpakken moet je m.i. soms zeer onconventioneel aan de slag gaan.
Zoals, bijvoorbeeld, en misschien niet het beste voorbeeld, de EU & NL-richtlijnen voor motorrijders qua leeftijd & motorvermogen.
De aanleiding was jonge knullen op veel te zware motoren en ik denk dat die oplossing wel een goede is.
(lees: neem het met een zak strooizout)
1. Het tegengaan van te-hard rijders op snelwegen door (vrijwel) overal traject-controle invoeren.
Straks als rekening-rijden is ingevoerd kan dat zelfs helemaal 100% dekkend gemaakt worden, op elke weg.
2. Meer zichtbare handhaving op de snelwegen. En laat die dan ook heel veel meer staande-houdingen doen, laat mensen schrikken, regeer & regisseer met harde hand.
3. Het stoppen van de flitsacties op snelwegen want het "gevangen" geld van de bekeuringen komen in de Algemene Kas terecht in plaats van in het potje van de handhavers. En op die plekken van flits-acties ontstaan files en soms zelfs ongelukken omdat iedereen te vaak naar de rechter berm kijkt in plaats van vooruit naar de weg & het verkeer. Tevens het verbieden van melden van waar verkeerscontrole staan.
4. Zie boven, rood-licht & snelheidscamera's op alle verkeerslichten, geen enkele uitgezonderd. Ik observeer dat het echt helpt.
5. Het straffen niet primair maken maar juist educatie. Bijvoorbeeld gepakte verkeershufters ff een dagje op de Eerste Hulp laten zien wat hem (of soms: haar) te wachten staat. Misschien ook zo iets als een "publieke naming-en-shaming" door bijvoorbeeld een grote (verplichte) sticker op de achterruit met daarop een uniek meldingsnummer voor de overige verkeersdeelnemers als zij jou zien dat jij je wederom misdraagt.
Uiteraard wel officieel, etc, om het pesten-factor tegen te gaan.
6. Verplichte App c.q. inrichting die het gebruik van de mobiele telefoon boven 10km/uur volledig blokkeert, dan los je gelijk ook de bellende (en daardoor slingerende) fietsers op, want dat begint langzamerhand ook de spuigaten uit te lopen.
Eventueel regelen dat je verzekering je (bel)gedrag, snelheid en dergelijke parameters kan krijgen met ongetwijfeld gevolgen voor je verzekeringspremie.
7. Laat ook eens vanuit de overheid meer "de gevolgen van vuurwerk"-type voorlichting doen op tv, radio e.d, dus met duidelijke beelden.
Veel meer educatie & bewustwording is volgens mij het devies.
Ok, sommige zaken zijn echt onrealistisch, onprettig en slecht voor ieder's privacy e.d maar als we dit echt willen aanpakken moet je m.i. soms zeer onconventioneel aan de slag gaan.
Zoals, bijvoorbeeld, en misschien niet het beste voorbeeld, de EU & NL-richtlijnen voor motorrijders qua leeftijd & motorvermogen.
De aanleiding was jonge knullen op veel te zware motoren en ik denk dat die oplossing wel een goede is.
- zadkine
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 02 jan 2013, 12:51
- Type: R1100RT
- Bijz: Antraciet
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Twente
- Locatie: Twente
Re: Duitsers verhogen de boete voor mobiele telefoon in de hand
Punt 1, integrale controle maak je andere punt, verbieden te waarschuwen voor flitsers overbodig.
Het automatisch uitschakelen van telefoons boven 10 km/h maakt bellen / werken (mobiel als hotspot voor laptop) onmogelijk in het OV. Tevens worden artsen onderweg onbereikbaar voor spoedgevallen tussendoor.
Integrale controle is niet direct veiligheids bevorderend. Kan je beter integraal , locatie afhankelijk, de vervoersmiddelen begrenzen, ja ook (race) fietsers brommers , motoren, snorfietsen naast de auto's. Tevens deze 2 wielige vervoermiddelen ook zodanig inrichten dat ze zich aan verkeerslichten gaan houden, afgedwongen, en voorrangs regels.
Nog beter....alleen robot auto's(zelfsturende dus) doorontwikkelen.
Uiteraard zullen voorrangs voertuigen meer moeite krijgen door het verkeer te komen als ieder gedwongen is via robotisering zich aan de regels te houden, want het even ruimte maken lukt dan ook niet meer.
Het automatisch uitschakelen van telefoons boven 10 km/h maakt bellen / werken (mobiel als hotspot voor laptop) onmogelijk in het OV. Tevens worden artsen onderweg onbereikbaar voor spoedgevallen tussendoor.
Integrale controle is niet direct veiligheids bevorderend. Kan je beter integraal , locatie afhankelijk, de vervoersmiddelen begrenzen, ja ook (race) fietsers brommers , motoren, snorfietsen naast de auto's. Tevens deze 2 wielige vervoermiddelen ook zodanig inrichten dat ze zich aan verkeerslichten gaan houden, afgedwongen, en voorrangs regels.
Nog beter....alleen robot auto's(zelfsturende dus) doorontwikkelen.
Uiteraard zullen voorrangs voertuigen meer moeite krijgen door het verkeer te komen als ieder gedwongen is via robotisering zich aan de regels te houden, want het even ruimte maken lukt dan ook niet meer.
Re: Duitsers verhogen de boete voor mobiele telefoon in de hand
Wat betreft geautomatiseerde vervoer, zijn er al vergelijkbare oplossingen die reeds in gebruik zijn;
Voorrangsvoertuigen hebben zogenoemde korte-afstand beacons (zenders) die verkeerslichten beïnvloeden zodat het voorrangsvoertuig zo veel mogelijk groene verkeerslichten krijgen, de "standaard" cyclus van die verkeerslichten worden tijdelijk gewijzigd.
Hetzelfde beacon kan gebruikt worden om robot-voertuig te instrueren de rechterbaan te kiezen (en dus eventueel ook risten/invoegen) en eventueel te stoppen. In principe het zelfde principe zoals in de US bij voorrangsvoertuigen geldt; hoor je een sirene, stop je aan de rechter kant van de weg. Punt.
Er is wat mij betreft niets wat in de weg staat voor dergelijke situaties, kwestie van goed uitwerken.
Zal inderdaad
Sommige van mijn punten zijn niet of slecht realiseerbaar, naast dat je (waarschijnlijk jaren-lang) een overgangsfase gaat krijgen.
Handhaving, al dan niet "geautomatiseerd", en het verbieden van waarschuwen c.q detectie is nu toch ook al ingevoerd.
Zoals de GPS radar-waarschuwing, radar-detectoren et al, in de diverse landen.
Maar het is hoofdzakelijk politiek, diverse maatregelen zullen heel onpopulair zijn, daar wilt niemand zijn naam zo ff 1-2-3 onder zetten.
Dat is ook de reden dat rekening-rijden tot op heden gefaald heeft, de techniek werkt, maar de politiek durft het (nog) niet aan.
En in NL is het te doen gebruikelijk dat de wetgever pas ingrijpt (lees: wet- en regelgeving) als handhaving noodzakelijk geacht wordt.
En kan handhaving daarmee aan de slag en erop controleren et cetera.
Wat betreft het uitschakelen van de telefoon terwijl je beweegt boven een bepaalde snelheid hoeft absoluut geen invloed te hebben op een eventuele data-verbinding. Zo zijn er mogelijkheden op Apple's IOS v11 bij detectie van de carkit (via BT et al) een "Niet Storen" functionaliteit in te schakelen. Of alleen Bekende Nummers toestaan je in de auto te kunnen laten bellen, en zo voort.
Diverse auto-merken hebben in de fabrieks-af carkit ook al dergelijke functies zitten om verkeersdeelname veiliger te maken door het blokkeren van bepaalde functies, stuur- of stem-bediening, etc.
En dat is allemaal op basis van software, bestaande functies.
Veel is een kwestie van discipline, en vrijwillig je verantwoordelijkheid nemen denk ik zo.
Handhaving is voor degene die zich misdragen.
En iedereen die een telefoon in zijn hand neemt terwijl deel neemt aan het verkeer, is m.i. echt heel gevaarlijk bezig.
Ongeacht of je nu een fietser, brommer, of in de auto et cetera bent.
Opmerkelijk detail;
Op mijn dash-camera's heb ik van de week een brandweervoertuig-bestuurder staan (op de rechter baan, dus niet met de toeters-en-bellen) die ook een telefoon in de hand had, tegen het linker oor. Die zou toch echt beter moeten weten wat de gevolgen kunnen zijn, lijkt mij.
Het is echt een nationale ziekte.
Voorrangsvoertuigen hebben zogenoemde korte-afstand beacons (zenders) die verkeerslichten beïnvloeden zodat het voorrangsvoertuig zo veel mogelijk groene verkeerslichten krijgen, de "standaard" cyclus van die verkeerslichten worden tijdelijk gewijzigd.
Hetzelfde beacon kan gebruikt worden om robot-voertuig te instrueren de rechterbaan te kiezen (en dus eventueel ook risten/invoegen) en eventueel te stoppen. In principe het zelfde principe zoals in de US bij voorrangsvoertuigen geldt; hoor je een sirene, stop je aan de rechter kant van de weg. Punt.
Er is wat mij betreft niets wat in de weg staat voor dergelijke situaties, kwestie van goed uitwerken.
Zal inderdaad
Sommige van mijn punten zijn niet of slecht realiseerbaar, naast dat je (waarschijnlijk jaren-lang) een overgangsfase gaat krijgen.
Handhaving, al dan niet "geautomatiseerd", en het verbieden van waarschuwen c.q detectie is nu toch ook al ingevoerd.
Zoals de GPS radar-waarschuwing, radar-detectoren et al, in de diverse landen.
Maar het is hoofdzakelijk politiek, diverse maatregelen zullen heel onpopulair zijn, daar wilt niemand zijn naam zo ff 1-2-3 onder zetten.
Dat is ook de reden dat rekening-rijden tot op heden gefaald heeft, de techniek werkt, maar de politiek durft het (nog) niet aan.
En in NL is het te doen gebruikelijk dat de wetgever pas ingrijpt (lees: wet- en regelgeving) als handhaving noodzakelijk geacht wordt.
En kan handhaving daarmee aan de slag en erop controleren et cetera.
Wat betreft het uitschakelen van de telefoon terwijl je beweegt boven een bepaalde snelheid hoeft absoluut geen invloed te hebben op een eventuele data-verbinding. Zo zijn er mogelijkheden op Apple's IOS v11 bij detectie van de carkit (via BT et al) een "Niet Storen" functionaliteit in te schakelen. Of alleen Bekende Nummers toestaan je in de auto te kunnen laten bellen, en zo voort.
Diverse auto-merken hebben in de fabrieks-af carkit ook al dergelijke functies zitten om verkeersdeelname veiliger te maken door het blokkeren van bepaalde functies, stuur- of stem-bediening, etc.
En dat is allemaal op basis van software, bestaande functies.
Veel is een kwestie van discipline, en vrijwillig je verantwoordelijkheid nemen denk ik zo.
Handhaving is voor degene die zich misdragen.
En iedereen die een telefoon in zijn hand neemt terwijl deel neemt aan het verkeer, is m.i. echt heel gevaarlijk bezig.
Ongeacht of je nu een fietser, brommer, of in de auto et cetera bent.
Opmerkelijk detail;
Op mijn dash-camera's heb ik van de week een brandweervoertuig-bestuurder staan (op de rechter baan, dus niet met de toeters-en-bellen) die ook een telefoon in de hand had, tegen het linker oor. Die zou toch echt beter moeten weten wat de gevolgen kunnen zijn, lijkt mij.
Het is echt een nationale ziekte.
- zadkine
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 02 jan 2013, 12:51
- Type: R1100RT
- Bijz: Antraciet
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Twente
- Locatie: Twente
Re: Duitsers verhogen de boete voor mobiele telefoon in de hand
Als de data verbinding blijft bestaan na uitschakelen telefoon blijft ook de chatbox (Whatsapp bv) open. En de mogelijkheid via die verbinding te preten.
Daarnaast is niet alleen bellen maar ook ander gebruik van de telefoon levensgevaarlijk voor een bestuurder......maar je wilt een ander niet het gebruik ontzeggen als ie zich laat rijden (OV, Taxi, passagier), en wel dat de bestuurder eraf blijft. Trouwens,die moet ook afblijven van de navigatie onder het rijden. Dit vereist dan wel stem herkenning als de navigatie voorstelt een andere route te kiezen wegens verkeersdrukte.
De beïnvloeding waar je het over hebt voor voorrangsvoertuigen werkt alleen daar waar meerstrooks wegen en VRI's aanwezig zijn.
Niet dus bij normale (provinciale) wegen, vooral als er veel rotondes gelegd zijn.
Of in steden waar een wethouder (Utrecht bv) om politieke (drog) redenen meent de hoeveel stroken te moeten verminderen met semi permanent verkeersinfarct als gevolg.Als je dan geen overtreding meer kunt maken om een ambulance er langs te laten wordt dat rampzalig voor zieken en verkeers slachtoffers.
Overigens weiger ik mijn telefoon onder het rijden op te nemen.....ik ben geen arts.
En dat betekent dus ook dat ik niet handsfree bel.
Daarnaast is niet alleen bellen maar ook ander gebruik van de telefoon levensgevaarlijk voor een bestuurder......maar je wilt een ander niet het gebruik ontzeggen als ie zich laat rijden (OV, Taxi, passagier), en wel dat de bestuurder eraf blijft. Trouwens,die moet ook afblijven van de navigatie onder het rijden. Dit vereist dan wel stem herkenning als de navigatie voorstelt een andere route te kiezen wegens verkeersdrukte.
De beïnvloeding waar je het over hebt voor voorrangsvoertuigen werkt alleen daar waar meerstrooks wegen en VRI's aanwezig zijn.
Niet dus bij normale (provinciale) wegen, vooral als er veel rotondes gelegd zijn.
Of in steden waar een wethouder (Utrecht bv) om politieke (drog) redenen meent de hoeveel stroken te moeten verminderen met semi permanent verkeersinfarct als gevolg.Als je dan geen overtreding meer kunt maken om een ambulance er langs te laten wordt dat rampzalig voor zieken en verkeers slachtoffers.
Overigens weiger ik mijn telefoon onder het rijden op te nemen.....ik ben geen arts.
En dat betekent dus ook dat ik niet handsfree bel.
Re: Duitsers verhogen de boete voor mobiele telefoon in de hand
Tegenwoordig kunnen (smart)phones zelfs ook applicaties blokkeren van gebruik-tijdens-rijden en een "Ik ben tijdelijk even niet beschikbaar" laten weten aan je "sociale netwerk".
En zo een heel reeks aan mogelijkheden meer.
Met allemaal 1 eenvoudig principe; dat je zelf bepaald het dergelijke al dan niet in te schakelen, te doen. Disciplines.
Dat is net als de rechter voet, hetgeen wat je zelf volledig onder controle hebt.
Inderdaad, het gebruik betekend ook niet beantwoorden. Of (kan geautomatiseerd) laten weten aan de bellende partij dat je terugbelt zodra je stilstaat.
En zo een heel reeks aan mogelijkheden meer.
Met allemaal 1 eenvoudig principe; dat je zelf bepaald het dergelijke al dan niet in te schakelen, te doen. Disciplines.
Dat is net als de rechter voet, hetgeen wat je zelf volledig onder controle hebt.
Inderdaad, het gebruik betekend ook niet beantwoorden. Of (kan geautomatiseerd) laten weten aan de bellende partij dat je terugbelt zodra je stilstaat.