Gaat iedereen nu naar facebook?

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Gaat iedereen nu naar facebook?

Ongelezen bericht door wil51 »

Iedere dag kijk ik wel even op het forum en klik op nieuwe berichten. Maar de laatste dagen regelmatig de melding geen nieuwe berichten. Is een forum ouderwets en moeten we helemaal over naar facebook? Ik hoop het niet. Zijn veel mensen die geen facebook willen. Ik betrap mij erop dat ik vele keren per dag op de telefoon facebook bekijk. Mijn vrouw heeft al bewust facebook van haar iPhone verwijdert. Dat geeft rust en ze kijkt nu alleen op de computer een paar keer per week op facebook naar groepen waar ze lid van is. De berichten waar iedereen is en het leuk vindt hoeft ze niet te weten. Misschien moet ik haar voorbeeld maar eens nemen. Want een beetje verslaafd begin ik wel te worden aan facebook.
millio
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 jan 2015, 16:27
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dronten

Re: Gaat iedereen nu naar facebook?

Ongelezen bericht door millio »

ik heb geen facebook en ga het ook niet gebruiken.
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: Gaat iedereen nu naar facebook?

Ongelezen bericht door japachap »

Ik kijknaar de FB,maar gebruik het puur voor de 'lichtere' postings en fotos.
Voor goed en meer vertrouwd hulp en info kan je nog het beste via het Forum.
Er zijn een paar FB gebruikers die echte eikels zijn en worden niet zo gauw op de forum getolereerd...
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Gaat iedereen nu naar facebook?

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Ik gebruik ze ook beide: FB meer voor de fun en het forum als het mij echt om de inhoud moet gaan. Dat er op het forum de laatste tijd niet zo veel nieuwe postings zijn vind ik niet zo heel vreemd, alles wat je over de huidige RT wilt weten staat er immers in de afgelopen 10 jaar wel zo'n beetje op _004

Misschien wordt het tijd dat de R1250RT uitkomt..
Gebruikersavatar
R1nus
Berichten: 258
Lid geworden op: 05 okt 2014, 00:58
Type: R1200RT
Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Locatie: Amsterdam

Re: Gaat iedereen nu naar facebook?

Ongelezen bericht door R1nus »

millio schreef: 07 mar 2018, 09:12 ik heb geen facebook en ga het ook niet gebruiken.
Plus 1,
Helaas wordt je heel vaak door verwezen naar Facebook als je wat meer wil weten.
Dan ben ik er al klaar mee en niet meer geïnteresseerd.

Dan heb ik het over het algemeen van verschillende dingen/bedrijven/instellingen e.d.
Laatst gewijzigd door R1nus op 07 mar 2018, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
Gebruikersavatar
Gurbe
Berichten: 227
Lid geworden op: 29 apr 2014, 23:59
Type: R1150RT
Bijz: Bagster zadel en V-stream scherm
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Witmarsum
Locatie: Witmarsum

Re: Gaat iedereen nu naar facebook?

Ongelezen bericht door Gurbe »

R1nus schreef: 07 mar 2018, 11:34
millio schreef: 07 mar 2018, 09:12 ik heb geen facebook en ga het ook niet gebruiken.
Plus 1,
Helaas wordt je heel vaak door verwezen naar Facebook als je wat meer wil weten.
Dan ben ik er al klaar mee en niet meer geïnteresseerd.
Ik heb eerder het idee dat men op Facebook je wijst op het forum om daar eens te kijken alvorens er meteen maar een vraag te stellen.
BMW R1150RT
Shubert C3
Cardo Q3 communicatie
TomTom 450
V-stream
Bagster Zadel
Kisan SM-5
Led Richtingaanwijzers
optische verfraaiingen
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Gaat iedereen nu naar facebook?

Ongelezen bericht door Dingeman »

Als ik iets wil raadplegen of een vraag zou willen stellen of een vraag beantwoorden over de RT dan is HET RT-Forum voor mij de plaats waar ik gebruik van maak.

Facebook is in mijn ogen op RT-gebied een leuk moment als ik even niets te doen heb. Ik zal daar niet heel snel een vraag stellen, een reactie plaatsen of een vraag beantwoorden.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
strik
Berichten: 238
Lid geworden op: 23 sep 2012, 19:31
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Contacteer:

Re: Gaat iedereen nu naar facebook?

Ongelezen bericht door strik »

Was mij ook al opgevallen dat er op het forum minder berichten komen. Wees gerust. Uiteindelijk is dit forum een bron van goed terug te vinden informatie en zal het wel een golfbeweging zijn. Facebook en het forum zullen elkaar in de toekomst zeker gaan kruisbestuiven. (hoop ik...)
Omdat beelden meer zeggen dan 1000 woorden. https://www.3xfilm.nl/motorcrossfilm-laten-maken
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Gaat iedereen nu naar facebook?

Ongelezen bericht door wil51 »

het is wel duidelijk, na mijn bericht zie ik steeds nieuwe berichten. Het forum leeft nog Big RT Smile
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Gaat iedereen nu naar facebook?

Ongelezen bericht door Bert M »

Ik beschouw Facebook een beetje als kauwgom voor de ogen. Het is snel, vluchtig en luchtig, maar het zal nooit een compleet naslagwerk worden zoals het originele forum alhier.

Ik ondersteun de opmerking van Berrybeer dat na 10 jaar al dusdanig veel informatie in het forum is opgenomen, dat hele nieuwe inzichten eigenlijk niet meer voorkomen. Het aantal postings op het gebied van de techniek van de RT's en zaken over kleding, helmen etc, is, gebaseerd op mijn statistieken, inderdaad licht afgenomen. Echter wanneer we kijken naar postings met betrekking tot nieuwe ontwikkelingen op het gebied van navigatie en communicatie en bijvoorbeeld reisverslagen of tips en adviezen over reizen, dan stel ik vast dat dit vrij stabiel is. Vlak ook de seizoensinvloed niet uit. Over de afgelopen 5 jaar van mijn moderatorschap zie ik een duidelijke trend dat in de periode tussen december en april het aantal postings sowieso wat lager ligt dan tijdens de hoogtij dagen van het motorrijden. Don't blame Facebook...

En inderdaad, op het RT-forum wordt actiever gemodereerd dan op de Facebook pagina. Niet dat we daar alles accepteren, want ook op Facebook hebben we gewoon bepaalde regels waar onze gasten zich aan moeten houden. De handhaving is echter wat lastiger, omdat Facebook juist zo'n razendsnel medium is. Dat betekent dat in sommige gevallen een "over the limit" reactie of opmerking, soms al heel ver onderaan staat en voor mij als moderator al niet meer zichtbaar is, als ik door de RT-pagina heen scroll. Dit in tegenstelling tot het RT-forum, waarbij letterlijk elk bericht door mij (en natuurlijk de collega's) gelezen wordt. Voor een Facebook lidmaatschap is het hebben van enig eelt op de ziel dus wel aanbevelenswaardig...
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
minko
Berichten: 158
Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
Type: R1150RT
Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: roosendaal
Locatie: roosendaal

Re: Gaat iedereen nu naar facebook?

Ongelezen bericht door minko »

helemaal mee eens
facebook is leuk
maar wil je iets weten of opzoeken

dan t forum Big RT Smile
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Gaat iedereen nu naar facebook?

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Als naslagwerk gebruik ik het forum toch niet meer omdat ik mijn R80 heb. En Facebook staat toch vaak aan dus het is even een snelle stap naar de Facebookpagina om het laatste nieuws te bekijken. Ik vind het nou net op Facebook wat meer ontspannen. Ik merk ook dat het steeds stiller is op het forum.
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: Gaat iedereen nu naar facebook?

Ongelezen bericht door Wullum »

Inderdaad, ook hier wat minder forum en vaker FB. Gewoon omdat ik FB zo vaak bekijk op mijn foon, veel te vaak eigenlijk. Is ook veel vluchtiger, ik zal er niet gauw iets serieus op vragen. Voor een inhoudelijke vraag kom ik altijd toch weer hier terecht.
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Gaat iedereen nu naar facebook?

Ongelezen bericht door Baird »

Als je alle social media wilt bijhouden heb je geen tijd meer om motor te rijden of te werken (wat ook best leuk kan zijn). Ik heb in de loop der tijd FaceBook en Twitter verwijderd, Instagram wilde iets te veel van mij weten bij het aanmaken van een account dus afgekapt. Geef mij maar YT en gewoon een browser met het Forum _004 .
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
Tourist64
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 jan 2013, 18:55
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200 GS Adventure
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ede

Re: Gaat iedereen nu naar facebook?

Ongelezen bericht door Tourist64 »

Baird schreef: 09 mar 2018, 00:25 Ik heb in de loop der tijd FaceBook en Twitter verwijderd, Instagram wilde iets te veel van mij weten bij het aanmaken van een account dus afgekapt. Geef mij maar YT en gewoon een browser met het Forum _004 .
+1
1992 Yamaha XJ750 Maxim, 1995 Honda VT1100 Shadow, 1999 Yamaha XJ900 Diversion, 2013 een R1200RT en sinds 2018 een R1200 GS Adventure
Gebruikersavatar
blackers
Berichten: 735
Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: Gaat iedereen nu naar facebook?

Ongelezen bericht door blackers »

Facebook heb ik wel geprobeerd, maar het is niet aan mij besteed. Ik zie jongere collega's op het werk die volkomen 'verslaafd' zijn aan sociale media. Sommige kunnen al niet meer toe met één smartphone. Tijdens vergaderingen, ook vaak een zinloze bezigheid, gaat de verslaving gewoon door.


[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Gebruikersavatar
frenes
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mar 2017, 20:19
Type: R1150RT
Bijz: Bouwjaar 2004 kleur Biaritz Bleu
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Re: Gaat iedereen nu naar facebook?

Ongelezen bericht door frenes »

Ik was tijdje lid via Facebook van de RT club. Inmiddels weer losgekoppeld aangezien ik mij begon te ergeren aan alle probleem vragen die er gesteld werden, waarvoor er nu juist een forum bestaat, en alle te koop aangeboden advertenties. Het begon daardoor op een mengelmoes te lijken van het Forum en Marktplaats op Facebook.
Plaats reactie

Terug naar “RT Café”