Motorfietsen en (klein)kinderen

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Motorfietsen en (klein)kinderen

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Mijn kinderen moesten helemaal niets van motorrijden hebben. Maar mijn kleinkinderen vinden het geweldig om bij opa achterop te zitten en een leuk toertje te maken. Ik ben dus een inhaalslag aan het maken door ze nog enthousiaster te maken.
Hoe is dat bij jullie (klein)kinderen?

17966486_819165894899025_4259114544929421902_o.jpg
oudste kleinzoon (17)

20180516_152732.jpg
oudste kleindochter (11)

18157630_828475150634766_2576572950329645735_n.jpg
jongste kleindochter (10)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Motorfietsen en (klein)kinderen

Ongelezen bericht door Dingeman »

Ik heb vijf kleinkinderen, de oudste inmiddels 17 jaar en de jongste pas geleden 12 jaar geworden. Vanaf hun 10e jaar rijden ze met Opa mee op de motor nadat zij natuurlijk eerst vertrouwd zijn gemaakt met het meerijden op de motor. Inmiddels zijn ze allemaal al ieder twee keer mee op motorvakantie geweest in een motorhotel voor een (mid)weekje Duitsland in de Eifel (Moezel). En ik zeg je, dat is genieten niet alleen voor het kleinkind maar mogelijk nog meer voor Opa. Dat dit toch wel heel bijzonder is blijkt wel uit alle belangstelling en reactie's die je beiden krijgt in het motorhotel en onderweg op bv de terrasjes. Het valt nl wel op zo een "oudere" man met een klein kind, beiden in motorpak.

Een tip van mij: Gebruik (naast natuurlijk een goede en veilige motoruitrusting), een intercom. Echt een must.

PS
En,,,,, nog steeds te koop een motorpakje (jas en broek) voor een kind. Zie mijn advertentie op dit forum. De kleinkinderen zijn er inmiddels uitgegroeid.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Motorfietsen en (klein)kinderen

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Ik heb zelf geen kinderen, en dus ook geen kleinkinderen.

En de vier neefjes (12-18 jaar op dit moment) van mijn broer en zus hebben nog nooit aangegeven mee te willen rijden. Uiteraard hebben ze wel eens op het zadel gezeten:
Afbeelding
(dit was in 2010, op mijn vorige RT)
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Gebruikersavatar
HenkvanR
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Re: Motorfietsen en (klein)kinderen

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Mijn dochter is altijd mee geweest achterop en nu met haar eigen motor doen we nog regelmatig ritjes, als het goed weer is appt ze Pa zullen we nog even een uurtje rijden, en in 2014 zijn we samen naar Spanje (Alicante) geweest met de motoren super vakantie gehad bijna alles over binnenwegen.
Geweldig dat het kan.
Dit zijn onze motoren

Afbeelding


Groeten van Henk
[groet]
HenkvanR -1200-
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Motorfietsen en (klein)kinderen

Ongelezen bericht door EileRT »

Ik vind het fijn om het motorrijden ook te delen met onze kinderen. Onze oudste dochter (19) vindt het maar niks, maar onze zoon Gerrit (15) ging al vanaf zijn 10e mee op de motor. Hij is ook altijd mee geweest naar de RT Treffens en tourtochten. Inmiddels is onze jongste dochter Fardau (11) ook enthousiast geraakt voor het motorrijden en met haar maak ik zo nu en dan ook eens een motorrit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Motorfietsen en (klein)kinderen

Ongelezen bericht door siebke »

Onze kleinzoon is afgelopen maandag net 4 geworden en gaat nu naar groep 1.... Onze kleindochter wordt in juli 2, dus het zal nog wel even duren dat (en of ze tegen die tijd nog) met opa op de motor mee kunnen. Aangezien pa én ma (onze dochter) beiden het A-rijbewijs hebben én een motor hebben, verwacht ik dat het motorvirus wellicht zal overslaan naar de kleinkinderen. Zolang dat niet het geval is mag oma nog mee achterop :lol:
Maar het lijkt me geweldig om met je kleinkind(eren), als trotse grootouder te kunnen gaan toeren.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
janvdv
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jan 2017, 18:15
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Dalfsen

Re: Motorfietsen en (klein)kinderen

Ongelezen bericht door janvdv »

Afbeelding
Mijn kleinkinderen mogen eerst oefenen op de bankleuning, hoe het gaat wanneer je door de bocht gaat. Dan gaan ze later niet ook niet de verkeerde kant op hangen in de bochten. Ze hadden in ieder geval veel plezier bij de training. De oudsten zitten inmiddels wel achterop. Maar de een vindt het leuker dan de ander. Inderdaad is een intercom wel heel fijn, want dan kun je communiceren en op de hoogte blijven hoe het met de passagier gaat.
Honda Magna
Honda CBR1000F
Honda VFR800
BMW R1200RT 2009
BMW R1200RT LC 2015
Nu: R1250GS 2019
Gebruikersavatar
R1nus
Berichten: 258
Lid geworden op: 05 okt 2014, 00:58
Type: R1200RT
Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Locatie: Amsterdam

Re: Motorfietsen en (klein)kinderen

Ongelezen bericht door R1nus »

Mijn zoon wilde vanaf heel klein al achterop de motor.
Ik heb gezegd als achterop de motor zit en je komt met beide voeten op de voetsteunen dan mag je mee.
Hij is heel vaak aan het passen geweest want hij wilde heel graag bij papa achterop de motor en dan samen toeren.
Tot het moment daar was, dat hij groot genoeg was en met beide voeten op de voetsteunen kwam.
Dus een helm en kleding aangeschaft en lekker achterop.
Soms ging opa ook mee met zijn motor. Helaas is opa in 2013 overleden (oudere forumleden kennen Bertus nog wel)
Nu is mijn zoon oud genoeg en rijd zelf motor (Varadero 125) en kan bijna niet wachten voor zijn A2 (met code 80) te gaan halen.
WP_20170715_12_07_24_Pro.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
Gebruikersavatar
Vorie
Berichten: 92
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:41
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Genemuiden

Re: Motorfietsen en (klein)kinderen

Ongelezen bericht door Vorie »

De oudste (bijna 16) heeft er bij mij niet zoveel mee, de rest (zoon van 14, dochter van 12 en pleegdochter van 10) daarentegen vechten erom wie er aan de beurt is om mee te gaan. Bij mij mochten ze vanaf hun 8e mee.

Ik heb wel altijd met intercom gereden. Daarnaast heb ik zo'n riem met handvatten om en zitten ze lekker met de rug tegen de koffer.

Hartelijke groeten van FIG-LX1 aan alle forumleden

groeten, Coen
Gebruikersavatar
peijsj
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 jan 2009, 12:20
Type: R1100RT
Locatie: Asten Heusden

Re: Motorfietsen en (klein)kinderen

Ongelezen bericht door peijsj »

Mijn kinderen hadden niets met motoren ondanks het enthousiasme van pa :( . Hoop is nu gevestigd op de kleinkinderen. Zijn met 5 en 3 jaar nog wat jong. Weet niet of ik nog kan rijden als ze oud genoeg zijn. Zit wel eens te denken aan een oud zijspan. Als ik wat tegen kom.....
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 726
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Motorfietsen en (klein)kinderen

Ongelezen bericht door QuickFix »

Alleen mijn jongste zoon (momenteel 18) vind motoren interessant, maar hij wil nog even wachten totdat hij zelf een A2-rijbewijs kan halen.
Omdat hij nu op een vooropleiding zit voor de politieacademie wil hij op termijn misschien motoragent worden, maar je weet hoe kinderen zijn, dus dat kan altijd nog wisselen (want hij vind boswachter namelijk ook interessant als vak).

Z'n moeder vind het niet goed dat ik de kinderen achterop neem (tenzij ik stilsta), dus dat zit er niet in (daarbij ben ik ook zelf niet echt dol op passagiers achterop).
Hij zal het tot die tijd dus met z'n brommer moeten doen, vrees ik. ;)
Freude am Fahren
Gebruikersavatar
HenkvanR
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Re: Motorfietsen en (klein)kinderen

Ongelezen bericht door HenkvanR »

HenkvanR schreef:Mijn dochter is altijd mee geweest achterop en nu met haar eigen motor doen we nog regelmatig ritjes, als het goed weer is appt ze Pa zullen we nog even een uurtje rijden, en in 2014 zijn we samen naar Spanje (Alicante) geweest met de motoren super vakantie gehad bijna alles over binnenwegen.
Geweldig dat het kan.
Dit zijn onze motoren

Afbeelding


Groeten van Henk
We zijn ons aan het voorbereiden op een reis naar Sardinië volgend jaar en uiteraard alleen binnenwegen.



Groeten van Henk
[groet]
HenkvanR -1200-
Gebruikersavatar
mkoskamp
Berichten: 446
Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Motorfietsen en (klein)kinderen

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Mijn dochter mocht vanaf 5 jaar altijd even achterop een rondje door de straat. Het RT treffen van 2016 was haar eerste toertocht. Was erg gezellig. Sindsdien al een paar keer op vakantie geweest met haar achterop en af en toe een avondritje. Is erg gezellig. Merk wel dat ik geen 8 uur per dag met haar moet rijden want dan slaat de verveling toe.
Gebruikersavatar
Arjan W
2024
2024
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
Type: R1150RT
Bijz: De bestuurder
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: Motorfietsen en (klein)kinderen

Ongelezen bericht door Arjan W »

We hebben dit weekend gepast. Maar mijn zoon is nog te klein tot moeders vreugde.

Volgend jaar kan hij goed zitten, vasthouden en met zijn voeten bij de stepjes.
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
Kevinvdijssel
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 mei 2020, 18:36
Type: R850RT
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Motorfietsen en (klein)kinderen

Ongelezen bericht door Kevinvdijssel »

Bijde kinderen dol op de motor oudste van 8 gaat heerlijk mee met haar eigen motorpak en eigen helm
misschien is het leuk om een kinder rit te organiseren als er genoeg interesse is?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “RT Café”