motorreis oostenrijk

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderators: EileRT, JOS WRSM

reneRT
Berichten: 117
Lid geworden op: 14 mar 2018, 21:01
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Groen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rijswijk

motorreis oostenrijk

Ongelezen bericht door reneRT »

Ik wil in september een motorreis maken richting oostenrijk (via vogezen en zwarte woud). Hier wil ik 9 dagen voor uittrekken.
Heeft iemand een reis-programma op de plank liggen die ik kan gebruiken?
Gr,
René
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: motorreis oostenrijk

Ongelezen bericht door Dingeman »

Ik heb best wel touren liggen richting Oostenrijk en touren in Oostenrijk, meestens in Tirol en Karinthiën. Maar je vraag is lastig en veel te algemeen. Bv wil je je touren al meteen van huis uitje beginnen of wil je de eerste honderden km eerst snelweg, wordt het een rondreis, wil je op één plaats verblijven en zo ja in welke regio of is het mogelijk alleen heen en terug, in hoeveel dagen wil je naar Oostenrijk, hoeveel dagen wil je daar blijven, in hoeveel dagen wil je terug rijden, wat is de gewenste gemiddelde dagafstand, ga je kamperen of wil je gebruik maken van hotels etc. etc. etc.

PS
Ook heb ik de Austria Classic Toer liggen, maar dat zal wel teveel van het goede zijn.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
reneRT
Berichten: 117
Lid geworden op: 14 mar 2018, 21:01
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Groen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rijswijk

Re: motorreis oostenrijk

Ongelezen bericht door reneRT »

De wensen: De rondreis / tour mag beginnen na de nederlandse grens. Waarschijnlijk via vogezen en zwarte woud. Dagafstand waarschijnlijk tussen de 300 a 400 km. In 3 dagen naar oostenrijk, 3 dagen daar verblijven, 3 dagen terug. Gebruik van pensions. In oostenrijk wat passen, mag in verschillende regio's.
Gr,
René
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: motorreis oostenrijk

Ongelezen bericht door Dingeman »

reneRT schreef: 22 jun 2018, 08:54 De wensen: De rondreis / tour mag beginnen na de nederlandse grens. Waarschijnlijk via vogezen en zwarte woud. Dagafstand waarschijnlijk tussen de 300 a 400 km. In 3 dagen naar oostenrijk, 3 dagen daar verblijven, 3 dagen terug. Gebruik van pensions. In oostenrijk wat passen, mag in verschillende regio's.
Voor een dergelijke rondreis heb ik geen route's.

Ik heb wel twee rondreizen die ik zelf erg mooi vind/vond. Duur ieder ongeveer 8 dagen.
1. Nederland, België, Frankrijk (Vogezen), Duitsland (Zwarte Woud en Bodensee), Oostenrijk (Tirol), Italië (Dolomieten), Oostenrijk (Karinthische Dolomieten en Tirol), Duitsland (Zwarte Woud) en verder terug naar Nederland.
2. Nederland, Duitsland (Ri Beieren), Oostenrijk (Salzburgerland), zuidwaarts naar Slovenië, Oostenrijk (Karinthiën en Tirol), Duitsland en verder terug naar Nederland.

Overnachtingen dagelijks zelf te zoeken, levert over het algemeen geen problemen en de eerste en de laatste dagen zijn wel snelwegkilometers.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
reneRT
Berichten: 117
Lid geworden op: 14 mar 2018, 21:01
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Groen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rijswijk

Re: motorreis oostenrijk

Ongelezen bericht door reneRT »

Dingeman schreef: 22 jun 2018, 18:15 [
Ik heb wel twee rondreizen die ik zelf erg mooi vind/vond. Duur ieder ongeveer 8 dagen.
1. Nederland, België, Frankrijk (Vogezen), Duitsland (Zwarte Woud en Bodensee), Oostenrijk (Tirol), Italië (Dolomieten), Oostenrijk (Karinthische Dolomieten en Tirol), Duitsland (Zwarte Woud) en verder terug naar Nederland.
In deze rondreis heb ik interesse.
Hoe kun je dat aanleveren?
Gr,
René
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: motorreis oostenrijk

Ongelezen bericht door Dingeman »

reneRT schreef: 22 jun 2018, 19:31
Dingeman schreef: 22 jun 2018, 18:15 [
Ik heb wel twee rondreizen die ik zelf erg mooi vind/vond. Duur ieder ongeveer 8 dagen.
1. Nederland, België, Frankrijk (Vogezen), Duitsland (Zwarte Woud en Bodensee), Oostenrijk (Tirol), Italië (Dolomieten), Oostenrijk (Karinthische Dolomieten en Tirol), Duitsland (Zwarte Woud) en verder terug naar Nederland.
In deze rondreis heb ik interesse.
Hoe kun je dat aanleveren?
In een Pb aan mij je prive-mailadres zenden en ik stuur je de GPX-bestanden toe.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
reneRT
Berichten: 117
Lid geworden op: 14 mar 2018, 21:01
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Groen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rijswijk

Re: motorreis oostenrijk

Ongelezen bericht door reneRT »

Dingeman, bedankt voor de routes en de uitgebreide toelichting.
(pb is gestuurd en beantwoord)
Gr,
René
Plaats reactie

Terug naar “RT Café”