Mooiste filmpje in z'n genre ?

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
bmw-fan
Berichten: 85
Lid geworden op: 12 okt 2019, 14:49
Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam

Mooiste filmpje in z'n genre ?

Ongelezen bericht door bmw-fan »

Kwam deze tegen op YouTube, zeer indrukwekkend:
Weet iemand merk & type ? R850RT's ?
VF1000R, ZXR750, Sportster 1200, K1200 RS (K589-1998)
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4478
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Mooiste filmpje in z'n genre ?

Ongelezen bericht door EileRT »

De gendarmerie gebruikte aanvankelijk de 850 (met gespaakte wielen) en later de 1100 (met de gegoten wielen). Is zeker indrukwekkend. Waar het m.i. vooral omgaat is de communicatie tussen de motoragent en het overige verkeer. Dat is in het filmpje goed te zien.

Of dit het mooiste filmpje in z'n genre is weet ik niet. Voor zover het "mooi" is dat de hulpdiensten in actie moeten komen. Maar ik begrijp wel wat je bedoeld.

Onderstaand filmpje is ook van een motoragent in actie. Een extra moeilijkheid is de mist waarin de rit moet worden gereden. Ik kijk hier met respect naar.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4478
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Mooiste filmpje in z'n genre ?

Ongelezen bericht door EileRT »

Nog eentje:

Spoedbegeleiding voor een ambulance. Wat direct opvalt is de onderlinge samenwerking van de motoragenten en de duidelijke communicatie naar het overige verkeer.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
bmw-fan
Berichten: 85
Lid geworden op: 12 okt 2019, 14:49
Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam

Re: Mooiste filmpje in z'n genre ?

Ongelezen bericht door bmw-fan »

Het ging hier om een begeleiding van een orgaan-transport, vandaar de gebruikte kwalificatie.

Opvallend is de charme en meer zwierige stijl van de Franse motor-agenten. Ook lijken ze (elk) meer vrijheid te hebben qua individuele stijl in vergelijking met de noordelijke collega's. ''Dansen op de motor...''

Ga straks even de twee clips bekjken; ik kende het YouTube kanaal van Korps Amsterdam-Amstelland nog niet.
VF1000R, ZXR750, Sportster 1200, K1200 RS (K589-1998)
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4478
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Mooiste filmpje in z'n genre ?

Ongelezen bericht door EileRT »

Ik denk wel dat je een verschil in rijstijl en dus handeling zult zien wanneer de rit met toeters en bellen plaatsvindt in het centrum van een stad (filmpje van de gendarmerie) of een rit met toeters en bellen op voornamelijk A en B wegen buiten een stad (filmpjes van de Nederlandse politie) waarbij ook de snelheid aanmerkelijk hoger ligt.

Het filmpje van de gendarmerie is bovendien gedateerd. Het filmpje met de Nederlandse motoragenten is recenter. De rijopleiding van de politie is (uiteraard) ook aan verandering onderhevig. Het verkeer is in de loop der jaren intensiever geworden.

Duidelijk is te zien dat agenten ook op kruispunten en zijwegen het verkeer “blokken”. Er zijn daarbij ook momenten dat de motoragent zelfs naast de motor komt te staan. Het is een geheel andere wijze van begeleiden van in dit geval een ambulance (even refererend aan het laatste filmpje).

Het “dansen op de motor” is wel mooi geformuleerd. ;)
bmw-fan schreef: 18 dec 2019, 22:22Opvallend is de charme en meer zwierige stijl van de Franse motor-agenten. Ook lijken ze (elk) meer vrijheid te hebben qua individuele stijl in vergelijking met de noordelijke collega's. ''Dansen op de motor...''
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
RendeRT
2024
2024
Berichten: 299
Lid geworden op: 23 jul 2014, 22:17
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Stiens

Re: Mooiste filmpje in z'n genre ?

Ongelezen bericht door RendeRT »

Vroeguuh, toen ik nog jong was, dit soort ritten met regelmaat mogen doen. Het waren, voor mij, de krenten uit de pap. Met name het begeleiden van ambulances was dankbaar werk. Ik zal nooit meer de rit vergeten vanuit het Medisch Centrum Leeuwarden naar het UMCG, van een kleuter die van een molen was gevallen. Er was sprake van ernstig letsel. Moeder had naast de chauffeur in de ambulance gezeten en zag wat we deden om rit soepel te laten verlopen. Enkele weken later ontvingen we een kaart van moeders, waarin ze haar dankbaarheid en respect uitsprak en aangaf haar zoon later, als hij wat ouder was, zou vertellen over hoe professioneel het vervoer vanuit Leeuwarden naar Groningen was verlopen.

Het belangrijkste in dezen, is dat het kind, de val van de molen heeft overleefd.
Nu: R1250RT. Daarvoor R1200RT (2011), R1200RT (2005). K1100LT (2x privé, 1 x zakelijk) en K75 RT (1 x privé, 3 x zakelijk); Garmin Zumo XT; Scala Rider Freecom 4 plus; Rukka.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4478
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Mooiste filmpje in z'n genre ?

Ongelezen bericht door EileRT »

Fijn dat je deze ervaring als motoragent hier vertelt Rendert. Het geeft aan dat het ook een dienstbaar vak is. Juist de hulp die ook jij hebt geboden wordt zeer gewaardeerd! Je zet je in voor levens en maakt daarbij weloverwogen keuzes. Zo spelen daarbij de rede (het verstand) en het gevoel (de emotie) altijd een grote rol.

Mijn zoon Gerrit met wie ik in mijn avatar op de foto sta is inmiddels een grote vent geworden en wil in de toekomst chauffeur worden op de ambulance. Hij is in opleiding en wil mensen helpen. Ik ben zeer trots op hem!

Nogmaals RESPECT voor de mensen van de hulpdiensten!
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
RendeRT
2024
2024
Berichten: 299
Lid geworden op: 23 jul 2014, 22:17
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Stiens

Re: Mooiste filmpje in z'n genre ?

Ongelezen bericht door RendeRT »

Haha, de Kleine Gerrit.......!! "Kleine Gerrit" en jij waren bijna onafscheidelijk tijdens evenementen van het forum en daarbuiten. Grote Gerrit gaat, als alles mag gaan zoals hij wil, een prachtig vak uitoefenen.
Nu: R1250RT. Daarvoor R1200RT (2011), R1200RT (2005). K1100LT (2x privé, 1 x zakelijk) en K75 RT (1 x privé, 3 x zakelijk); Garmin Zumo XT; Scala Rider Freecom 4 plus; Rukka.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4478
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Mooiste filmpje in z'n genre ?

Ongelezen bericht door EileRT »

Zeker Rendert! Big RT Smile _004
RendeRT schreef: 19 dec 2019, 18:45 Haha, de Kleine Gerrit.......!! "Kleine Gerrit" en jij waren bijna onafscheidelijk tijdens evenementen van het forum en daarbuiten. Grote Gerrit gaat, als alles mag gaan zoals hij wil, een prachtig vak uitoefenen.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “RT Café”