Zondag ritje

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

Zondag ritje

Ongelezen bericht door fschuurman »

Vandaag vroeg een vriend mij naar mij vorige helm HJC. Zijn vizier was zwaar beschadigd door wat wel een soort zuur leek. Hij vertelde dat het een zeep smaak achterliet. Enfin, een reden om mijn nieuwe Revit motor broek en jas aan de test te onderwerpen. Op de motor en van omgeving Alkmaar naar Haarlem.

Ik had een lange onderbroek en nylon shirtje aan, met binnen- en regenvoering. Gewacht tot het een uur 0+ graden was en als nieuw Michelin mannetje op das rad onderweg. Pas bij haarlem na 30 minuten kreeg ik een fris gevoel. De verwarming van handvatten op 3/5 en was goed te doen. Met 2,5+ graden kwam ik in Haarlem aan.

Op de terugweg was het frisser (1,5) en ondergaande zon. De verwarming nu wel op 5. Thuis wat koud in de liezen en oksels maar verder goed te doen.

Als ik was meer afval zal de kleding soepeler zitten en met de juiste thermo ondergoed (ski thermo shirt met lange mouwen en broek voor 10,00 bij decathlon besteld) zal dit ook verholpen zijn. Ik ga er geen gewoonte van maken om rond het vriespunt te rijden, maar wel fijn dat de kleding mij gedurende de ritjes goed warm houd.
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
Plaats reactie

Terug naar “RT Café”