BMW Self Balancing Motorbike Demonstration LIVE Driving BMW

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderators: EileRT, JOS WRSM

skull
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 jul 2015, 19:44
Type: Ik heb een andere motor
Land: Belgium
Woonplaats of omgeving: Buggenhout

BMW Self Balancing Motorbike Demonstration LIVE Driving BMW

Ongelezen bericht door skull »

fransgabler

Re: BMW Self Balancing Motorbike Demonstration LIVE Driving BMW

Ongelezen bericht door fransgabler »

De titel "BMW Self Balancing Motorbike Demonstration LIVE Driving BMW' veronderstelt een live demonstratie te laten zien van een BMW die geen aansturing meer nodig heeft van de bestuurder/ster om rechtop - met de goede kant boven en dito onder - veilige kilometers te maken.

Ik zie een een prachtig filmpje dat voorzien is van ondersteunende opzwepende muziek. De scenes hangen van de animaties aan elkaar, waarmee deze demo weinig realistisch overkomt.

Het is altijd enerverend om in de toekomst te mogen kijken en je erover te verwonderen. Zo spotte iedereen eind jaren 70 dat op enig moment in ieder huishouden een computer zou staan. Alleen het idee al...

De techniek bestaat al een tijdje , zo goed als robots inmiddels zelfstandig kunnen lopen, maar dat blijkt niet direct uit deze onrealistische weergave van deze virtuele BMW waarheid. Het live drivin' - zo BMW dit al uitontwikkeld zou hebben in een concrete demo - had misschien wat realistischer in beeld kunnen worden gebracht. Geen moment wekt het filmpje de indruk van een rijdende motorfiets die zelfstandig het rubber onder houdt en daarbij aangestuurd wordt door een king size overzet-bril. Dat de grote potten van de (elektrische) boxer als een woonwagen-zijkant kunnen in- en uitschuiven maakt het geheel niet geloofwaardiger.

Als die machine niet bestaat, dan vraag ik me af waar BMW met die titel zijn huidige en toekomstige klanten voor aanziet...
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: BMW Self Balancing Motorbike Demonstration LIVE Driving BMW

Ongelezen bericht door scan »

dan vraag ik me af waar BMW met die titel zijn huidige en toekomstige klanten voor aanziet...
Voor een Cash cow natuurlijk...! :neutral:
IvoPs
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jan 2014, 00:27
Type: R1100RT
Land: nl
Woonplaats of omgeving: gouda

Re: BMW Self Balancing Motorbike Demonstration LIVE Driving BMW

Ongelezen bericht door IvoPs »

https://youtu.be/XMuMoZlVYqs

Zelfrijdende GS.
Ze zijn al best ver met de ontwikkelingen.
fransgabler

Re: BMW Self Balancing Motorbike Demonstration LIVE Driving BMW

Ongelezen bericht door fransgabler »

IvoPs schreef: 06 feb 2021, 20:50 Ze zijn al best ver met de ontwikkelingen.
Zeker! Fascinerend om te zien dat het geen lab model is.
Dit filmpje is een live experience, in tegenstelling tot de virtuele presentatie van de zelfrijdende bril met de uitschuif-cilinders.
Plaats reactie

Terug naar “RT Café”