Met een klein stukje lectuur even terug in de tijd

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 726
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Met een klein stukje lectuur even terug in de tijd

Ongelezen bericht door QuickFix »

Leuk artikel om terug te lezen. _004

Ik moest even hard nadenken over de wisselkoersen van toen: hoeveel NLG (Nederlandsche Guldens) stonden er destijds tegenover die BEFjes (Belgische Frankjes)?
fr. 535000 => ƒ 29177, omgerekend naar nu €13262.30 (exclusief inflatiecorrectie); dat waren nog eens tijden. ;)

-1100-
Freude am Fahren
fransgabler

Re: Met een klein stukje lectuur even terug in de tijd

Ongelezen bericht door fransgabler »

Het is altijd leuk om reviews in retro-perspectief door te nemen.

In de vaart der volkeren is er heden ten dage nauwelijks nog een review te lezen - bij een nieuw uitgekomen model - over de ervaringen van maar liefst 3000 km. Dat duurt nu allemaal te lang en kost teveel geld. De bladen moeten vol met nieuws en dat past niet meer bij 50 a 60 uur testrijden. Het journaille wordt nu door de fabrikanten voor een dag uitgenodigd om met nieuwe modellen te sparren op de weg - soms zelfs onder begeleiding van een voorrijder - en incidenteel in het terrein. Zie bijvoorbeeld de laatste reviews over de Pan America van HD. Een dagje sparren in colonne, meestal in een subtropische omgeving.
.
R1100 RT.jpg
.
Vooral deze passage is vanuit retro perspectief interessant. BMW is van oudsher de eerste en enige fabrikant die zich op de tourrijder richt. Op dit moment is het ook weer de enige fabrikant die zich op het traditionele toursegment toelegt na het terugtrekken van de ST 1300 Pan en het op de markt brengen van de laatste serie fjr 1300. Ervoor in de plaats zijn de hoogpoters gekomen met de mogelijkheid er koffers aan te hangen in een zogenaamde GT uitvoering.

Dat er nog heel veel R1100 RT ees rondrijden - de jongste exemplaren zijn al 20 jaar onderweg - zegt ook wel het een en ander over het de geboden kwaliteit bij dit type. Geen over-engineered I- ABS 3 en Electronisc Suspention Adjustment, beide systemen met issues in de zin van duurzaamheid en kosten. Dat maakt de R1100 RT een machine die ondanks vele technische vernieuwingen - voor BMW begrippen - bullitproof is.

Chapeau!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
mkoskamp
Berichten: 446
Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Met een klein stukje lectuur even terug in de tijd

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Wat leuk om te lezen. En af en toe mis ik mijn 1100RT nog wel. Zo'n mooi ontwerp. Super koffers die ruim en sterk zijn. En het ontwerp van de topkoffer is wat mij betreft nooit geëvenaard.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Met een klein stukje lectuur even terug in de tijd

Ongelezen bericht door EileRT »

Met een Big RT Smile zit ik op deze vrijdagavond op de bank in ons RT Café dit artikel en dit topic door te lezen. Erg mooi om weer even terug in de tijd te gaan en de review van de -1100- door te lezen. _004

Inmiddels heb ik mijn 1100 al 9 jaren. Op enkele “modificaties” na, zoals de HyperPro vering, de VStream ruit en de Stebel toeteRT is mijn BMW geheel origineel. Met nog geen 40K op de telleRT heeft deze (hopelijk) nog een leven voor zich.

Ik heb ruim 20K gereden sinds ik deze motor heb. Feitelijk te weinig. Teveel andere hobby’s en ook werk. Ik rij er nagenoeg uitsluitend recreatief mee.

Ik heb mijn RT altijd goed laten onderhouden met een inmiddels aardig pakket aan facturen van MSA. Goed onderhoud is ook voor deze motor belangrijk. Elke kilometer is het weer genieten op deze mooie en heerlijk rijdende RT! _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “RT Café”