De Koeiendans bij 'De Lucht' in het Pinksterweekend.

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderators: EileRT, JOS WRSM

fransgabler

De Koeiendans bij 'De Lucht' in het Pinksterweekend.

Ongelezen bericht door fransgabler »

Het weer werkt nog niet echt mee om er lekker even op uit te trekken, behalve dan voor de rijders die het heerlijk vinden om nat op een motor rond te toeren onder het motto dat het altijd motorweer is. Als dan na een lange regenachtige en kille periode de zon even doorbreekt, worden de wegen overspoeld met motoren en alle gevolgen van dien.

Meestal is dat in het vroege voorjaar, waarbij er nogal wat ongelukken gebeuren als variant op de 'eerste weigang van de stalkoeien' oftewel de koeiendans. Dit jaar was er nog een ander effect merkbaar, mede ingegeven door de heersende pandemie en het langdurige thuiszitten/werken. Wat te denken van een openbaar tourritje, waarop zo'n 2000 motorrijders besluiten bij De Lucht gezamenlijk de weg op te gaan?

Meestal rijd ik alleen en aan de Dutch Ride Out beelden te zien prijs ik me daar gelukkig mee. Je zal er maar tussen 'zitten', want van rijden zal niet veel gekomen zijn. De organisatie schikte zich weliswaar in de afsluiting door de politie maar haalde ergens het idee vandaan dat er nog wel meer motorrijders hadden kunnen aansluiten. Corona schijnt onder helmen en achter vizieren en schermen niet voor te komen, totdat het zaakje stilstaat en rijders bij elkaar gaan buurten. Er is ook nix mooiers dan brommer kiek'n en er zijn genoeg dagen dat zoveel ronkers niet bij elkaar staan.

Een dergelijke massale groepsactiviteit is wel tekenend voor de lange periode met wel heel matig rijweer en dan opeens een droog stukje in een lang weekend. Hopelijk breekt het mooie weer wat langer door, beter voor het herstel tijdens de pandemie - het virus schijnt i.t.t. bacteriën minder te gedijen bij mooi weer - en voor de verdunning op de wegen van het aantal motorrijders.

Minder brokken en des te meer genieten, hopelijk vanaf vrijdag 28 mei 2021.
.
Schermafbeelding 2021-05-26 om 09.57.10.png
.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: De Koeiendans bij 'De Lucht' in het Pinksterweekend.

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Ik vind het best leuk om in een groepje te rijden, maar meer dan tien moeten dat er eigenlijk niet zijn. Ik moet er niet aan denken om in zo'n grote groep te rijden en al zeker niet met zo'n hoop herrieschoppers er in. 😊
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: De Koeiendans bij 'De Lucht' in het Pinksterweekend.

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Ik snap werkelijk niet wat de lol is van zulke mega 'ride-outs'. Het rijden in zo'n grote groep is natuurlijk verre van leuk, je rijdt alleen maar stapvoets achter elkaar aan. Bovendien veroorzaakt dit gigantische overlast, wat de reputatie van motorrijders in het algemeen geen goed doet. Mij zie je daar niet.
Als ik met de club rijd, maken wij de groepen niet groter dan 4, max. 5 motoren. Dan is het lekker vlot rijden en ook bij koffiepauzes, lunch- en tankstops hoef je ook niet lang op elkaar te wachten.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Plaats reactie

Terug naar “RT Café”