Review R1250 RT in de zomerse pers van 2021.

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderators: EileRT, JOS WRSM

fransgabler

Review R1250 RT in de zomerse pers van 2021.

Ongelezen bericht door fransgabler »

De ProMotor van 16 juli t//m 16 september 2021 staat een review over de R1250 RT en wel de meest recente versie op die datum. Als RT forum kan daar moeilijk aan voorbijgegaan worden. Een kleine compilatie:

Ad van der Wiel stelt daarbij dat het volgende model ook de beste tourder zal zijn, waarmee zijn ervaring met het meest recente model verder geen toelichting behoeft. Ad is een buitengewoon aardige vent en een echte algemeen gevormde motorman, rijdt privé de Yamaha Téneree 700, die juist bij zo'n machine best wel eens wat kritischer uit de hoek mag komen. Al gaat dat maar om het prijsverschil tussen de standaard versie en het aangeklede exemplaar uit de review. Daar zit zo'n 6 milles tussen, toch zo'n 27 % van de aanschafprijs. Hieronder de technische specs en de conclusie. Aan het uiterlijk is hoegenaamd niets veranderd, op de neus en het TFT scherm na.
.
Schermafbeelding 2021-07-31 om 13.00.19.png
Het hele artikel is terug te lezen in Promotor no 6 van 2021.
.
Wat betreft de toepassing van TFT schermen :
Er is een duidelijke tendens gaande om motoren met TFT schermen van een welhaast Teslatiaans formaat uit te rusten. Wellicht een wat conservatief standpunt van mijn kant, maar ik ga ervan uit dat een dergelijke scherm met een overkill aan informatie de aandacht van het omringende verkeer - wat bij een motor een niet onbelangrijk deel van de veiligheid is - afleidt. De bedoeling is ongetwijfeld om in één oogopslag info voor te schotelen, maar de praktijk zal kunnen uitwijzen dat een dergelijk scherm een ongewenste aandachtstrekker is met allerlei triviale mededelingen vanuit de smartphone als inkomende belletjes, appjes, facebookmeldingen en noem maar op.

Bij mijn TomTom 550 kan ik de geboden info in de balk niet lezen en eigenlijk vind ik dat wel prima. Ik moet stoppen, m'n leesbril opdiepen om het te kunnen lezen. Dat is maar goed ook.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “RT Café”