Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
Wolfs RT
Berichten: 706
Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Ongelooflijk zeg! De kleinste details blijven niet onopgemerkt, erg knap.....en vooral leuk hoe hij uit het niets is gaan krabbelen en jaren later, zo bescheiden als hij blijkbaar is, nog steeds in alle rust de mooiste momenten schetst...

KLM mag mij ook wel bellen hoor de volgende keer als ze een captain in de rechter stoel moeten hebben.....B737 rating is alleen niet current....ik hoor het wel ;)
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
beckysmile

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door beckysmile »

Setje stuurverhogers overgenomen van RT1.
Zithouding is nu nog meer ontspannen, op het luie af.
Ben benieuwd hoeveel kouder mijn handen nu worden, windbescherming door de spiegels zal iets minder zijn.
Maar tot nu toe _004

Groet, Aad
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Een nieuw vizier + pinlock voor mijn C3, kan ik weer even vooruit.
Nu ik 'em naast de 'oude' hou zie pas goed hoeveel kleine krasjes er in de loop van de tijd op zijn gekomen, wordt je met deze laagstaande zon niet blij van.
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Raydin
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 nov 2016, 09:35
Type: R1150RT
Bijz: Je bent er nooit klaar mee.....
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zoetermeer

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Raydin »

Een r1150rt aangeschaft....
Bij zo een motor hoort een systeem helm
De Schuberth C3 Pro Observer aangeschaft...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Toen SUZUKI GSX-R 750 1991
Nu YAMAHA YZF R1 1998, BMW R 1150 RT 2003
Ooit BMW R 1200 GS...
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ondertussen al weer een maand geleden een nieuwe auto gekocht. De andere was wat korter geworden. Dit is de Hyundai I30 Motion plus.
sized_PB070044-1.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Ton1959 op 04 dec 2016, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door EileRT »

Ton, dat is een hele mooie auto in een hele mooie kleur en wens jou daarmee vele fijne en vooral veilige kilometers!

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
theotrucker
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 aug 2016, 19:36
Type: R1100RT
Bijz: 2004
Land: nl
Woonplaats of omgeving: landgraaf

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door theotrucker »

Zodra ik een passende bougiesleutel heb gaan mijn in UK gekochte nieuwe bougies in mijn rt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De mooiste weg van A naar B is geen rechte lijn!
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Ton1959 »

EileRT schreef:Ton, dat is een hele mooie auto in een hele mooie kleur en wens jou daarmee vele fijne en vooral veilige kilometers!

[groet] Eilert
Bedankt Eilert.
Gebruikersavatar
Rhonus
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 sep 2014, 22:17
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord-Holland

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Rhonus »

Mezelf een kerstcadeautje gegeven: Vering-upgrade van de experts van Hyperpro
BMW-Telelever-Streetbox-1.jpg
Inmiddels geleverd in een zwarte box, met stickers met de specificaties op de box. Straalt kwaliteit en vakmanschap uit, de dempers zien er echt zeer strak uit. Geeft gelijk vertrouwen in het product..

Kijken of we het er vanavond nog "even" onder kunnen knutselen, dan kunnen we het morgen met het woon-werk-verkeer (ja, ook met kerst moeten de gele busjes natuurlijk gewoon rijden) gelijk uittesten... Big RT Smile
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door EileRT »

Rhonus schreef:Mezelf een kerstcadeautje gegeven: Vering-upgrade van de experts van Hyperpro
Je hebt gelijk, je moet jezelf zo af en toe eens verwennen! _004

Na aanschaf van mijn RT heb ik de paarse Hyperpro veren eronder laten zetten. Wel in combinatie met de originele schokdempers van Hernn BMW die toen iets meer dan 20K eronder zaten. Het is verreweg de beste verbetering die ik heb laten doen als "upgrade" van mijn RT. Ik moet zeggen je herkent 'em niet meer terug w.b. de wegligging en dus in het rijgedrag! :O :D

Je gaat hier veel plezier èn veiligheid aan beleven! _004

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

ABS Pro upgrade (ABS in bochten) voor mijn 2015 R1200RS LC. Weet iemand hier of een dergelijke upgrade al beschikbaar is voor pre-augustus 2016 LC RT's? Niet voor mij (ik heb een 2010 RT) maar voor iemand anders...

Nog geen navigator V gekocht, ik vang geruchten van de komst van een Navigator VI op... Iemand meer info?
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Inspector Gadget

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Jeroen1969 schreef:ABS Pro upgrade (ABS in bochten) voor mijn 2015 R1200RS LC. Weet iemand hier of een dergelijke upgrade al beschikbaar is voor ...
Het beste kan je navragen bij een bevriende BMW dealeRT die kan het zo nazien en wat de eventuele kosten.
Áls het mogelijk.
Jeroen1969 schreef:Nog geen navigator V gekocht, ik vang geruchten van de komst van een Navigator VI op... Iemand meer info?
Naast wat hoge-resolutie foto's, niet zo heel veel. Ook in de persmap van Herrn. BMW zat vooralsnog geen informatie.
De BMW Navigator 6 komt eraan, naar verwachting in het voorjaar. (maart waarschijnlijk, training & intro nieuwe producten staat gepland in februari)
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Dank voor de antwoorden!

Qua navragen bij de dealer over upgrade opties ABS: voor mijn RS had ik dat ook gedaan (bij Van Harten), in eerste instantie zou het niet kunnen, in tweede instantie wel, maar niet voor de prijs die tot 31-12 in Duitsland geldt. Toen ben ik maar, in overleg met Roelof van VH, naar Duitsland gegaan, heb dat verhaal op het R1200RS forum gezet en naar aanleiding daarvan bleek het, na een telefoontje van een BMW dealer met BMW Nederland ("Klanten gaan nu naar Duitsland!") in derde instantie ook in Nederland mogelijk...
Laatst gewijzigd door Jeroen1969 op 27 dec 2016, 03:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Inspector Gadget

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Tja, 1 europa blijkt nog lang niet op alle vlakken zo te zijn. Echt triest.

Heb mijzelf een Garmin VIRB 30 Ultra cadeau gedaan, want de Hero 5 familie kan mij vooralsnog niet bekoren.
Überhaupt begin ik de teloorgang van GoPro wel te begrijpen, ook al is hun Support voor mij altijd prima op orden geweest ...
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Ook gaaf voor in het zwarte gat! Staat bij mij ook nog op het lijstje (ik heb nog een wat oudere GoPro met wat beperkte instelmogelijkheden vwb groothoek/pixels) maar een Action Cam staat op mijn lijstje "zwarte gat bestedingen" nog onder investeringen in resp Airbag jas/vest, nieuwe navigatie unit (wacht ik toch maar ff het voorjaar af, Mr. GPS geeft ook zijn vermoedens over de komst van de zesde telg van de Navigator familie op zijn leerzame website uitgesproken) en het bekleden van mijn Corbin zadel door het team van Tijger Leathers in het Haagse, daarbij laat ik gelijktijdig een verwarmingsmatje in bouwen (bedankt voor de tip op dat vlak ook!).

Kortom, er volgen hier van mij nog wel wat postings in dit onderwerpdraadje in 2017!
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Inspector Gadget

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb voor de Garmin VIRB 30 Ultra gekozen omdat er (ook) een leuke deal voorbij kwam.
Daarnaast had ik ook al ervaringen met de Garmin VIRB XE's en heb ik ook nog een aantal Sony's.
Beide merken zijn op diverse vlakken veel meer vooruitstrevend dan GoPro, spijtig genoeg.

Zoals echte beeldstabilisatie (in plaats van een software-trucje van het bijsnijden van de opname), mogelijkheid van koppelen via wifi én bluetooth én ANT+ (variant op draadloze sensor data-communicatie van Garmin).
Zo heb ik in mijn vierwielige OBD gegevens via bluetooth gekoppeld aan de camera en samen met GPS gegevens krijg je (bijvoorbeeld, ff snel) een resultaat zoals;
Screen Shot 2016-12-27 at 04.43.21.jpg
(waarbij sommige zaken zeker ook met niet-Garmin's kan, een GPS tracker en Garmin VIRB Edit)

Wat betreft de BMW Navigator 6 is het ff afwachten hoe snel deze beschikbaar gaat komen op de EU markt.
Ik verwacht wel vóór de start van het motorseizoen 2017, maar kan net krap-aan zijn. _001
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Na een half jaar als Koos Motorloos door het leven gegaan te zijn toch maar weer opgestapt. De tennisarm is gelukkig weer bijna genezen.
Dit keer geen R maar een K75RTp uit 1996 met een nette 62K op de teller.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Jos WRSM schreef:Na een half jaar als Koos Motorloos door het leven gegaan te zijn toch maar weer opgestapt. De tennisarm is gelukkig weer bijna genezen.
Dit keer geen R maar een K75RTp uit 1996 met een nette 62K op de teller.

Ik had niet eens gezien dat je de GS niet meer had Jos. Dan is deze weer heel iets anders denk ik zo. Succes met de K75. Ik hoor van iedereen dat ze zeer betrouwbaar zijn.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door EileRT »

Beste Jos,

Wat fijn dat het weer beter gaat met je arm en je weer motor kan rijden! Je hebt een hele mooie BMW aan deze K75RT die nog maar weinig km's gereden heeft! Ik wens jou van harte heel veel plezier op de motor . . . en het bloed kruipt waar het niet gaan kan! Big RT Smile _004

[groet] Eilert
Jos WRSM schreef:Na een half jaar als Koos Motorloos door het leven gegaan te zijn toch maar weer opgestapt. De tennisarm is gelukkig weer bijna genezen.
Dit keer geen R maar een K75RTp uit 1996 met een nette 62K op de teller.
Laatst gewijzigd door EileRT op 28 dec 2016, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
R1nus
Berichten: 260
Lid geworden op: 05 okt 2014, 00:58
Type: R1200RT
Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Locatie: Amsterdam

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door R1nus »

Jos WRSM schreef:Na een half jaar als Koos Motorloos door het leven gegaan te zijn toch maar weer opgestapt. De tennisarm is gelukkig weer bijna genezen.
Dit keer geen R maar een K75RTp uit 1996 met een nette 62K op de teller.
Veel plezier en veilige kilometers toegewenst op je K75rt.
Toch weer prettig om te kunnen motor rijden.
Zo op de foto te zien ziet de motor er goed uit.
Mocht je nog onderdelen zoeken voor je motor zit er in Vianen de K-serie sleutelaar.
Daar heb ik zelf ook diverse dingen vandaan gehaald voor mijn K75rt (o.a. Olietemperatuurmeter en benzinemeter)
Hij koopt oude K BMW's op en demonteerd deze om vervolgens de onderdelen te verkopen.
Ook is hij enthousiast en bereidwillig om te mee te denken en je van advies te voorzien.

http://www.marktplaats.nl/verkopers/18279712.html

[groet]
Rinus
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
Inspector Gadget

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

K...nonen, ben heel blij voor je. En nog een mooi exemplaar ook. _005
Sluit mij aan bij de voorgangers, met heel veel plezier toegewenst en veilige kilometers!
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Gaaf dat de oprichter/beheerder van dit forum weer op een motor rijdt. Hoewel geen boxer denk ik dat je met een K75RTp toch dichter bij het onderwerp zit dan met een GS.... Veel veilige kilometers gewenst!

En mocht het boxer bloed straks toch gaan kriebelen: er zijn een aantal nieuwe RNineT varianten op de markt gebracht die, voor BMW begrippen, ernstig betaalbaar zijn maar wel een heel klap lichter dan de RT of de GS varianten! In ieder geval ook lichter/makkelijker hanteerbaar dan zelfs een K75RTp.

Eerst maar eens lekker toeren op die K!
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Georgio
Berichten: 100
Lid geworden op: 21 nov 2015, 20:14
Type: R1100RT
Bijz: 1999
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zeist

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Georgio »

Midwinter knutsel / sleutel / soldeer projectje....
WP_20161228_13_28_12_Pro.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Baird »

Georgio schreef:Midwinter knutsel / sleutel / soldeer projectje....

WP_20161228_13_28_12_Pro.jpg
Als je deze op je motor gaat inbouwen ben ik zeer benieuwd naar hoe dat gaat werken, vooral waar en hoe de beweging geïnitieerd wordt naar de gaskabel, ik ken de Australische variant voor de R11X0 met een grote vacuüm trommel etc.

Hou ons hier op de hoogte van de voortgang, inregelen en resultaat.

Als je deze in een auto gaat inbouwen is het voor mij minder interessant, dat heb ik ooit al eens gedaan bij mijn Ford Sierra (en ligt nog ergens in het magazijn na uitbouw :$ )
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
Nexxo
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 mar 2016, 19:36
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: brabant

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Nexxo »

Hoi,
Heb de TomTom rider 410 gekocht, hoop hier veel plezier aan te beleven

Vriendelijke groet,
Har


Hartelijk groeten van iPhone aan alle forumleden
Georgio
Berichten: 100
Lid geworden op: 21 nov 2015, 20:14
Type: R1100RT
Bijz: 1999
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zeist

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Georgio »

Baird schreef:
Georgio schreef:Midwinter knutsel / sleutel / soldeer projectje....

WP_20161228_13_28_12_Pro.jpg
Als je deze op je motor gaat inbouwen ben ik zeer benieuwd naar hoe dat gaat werken, vooral waar en hoe de beweging geïnitieerd wordt naar de gaskabel, ik ken de Australische variant voor de R11X0 met een grote vacuüm trommel etc.

Hou ons hier op de hoogte van de voortgang, inregelen en resultaat.

Als je deze in een auto gaat inbouwen is het voor mij minder interessant, dat heb ik ooit al eens gedaan bij mijn Ford Sierra (en ligt nog ergens in het magazijn na uitbouw :$ )
Ja hij is voor de 1100RT

Vanmiddag heb ik de aandrijving op de gaskabelverdeler gefabriekt
WP_20161229_20_51_43_Pro.jpg
Hier zie je het OEM wieltje (had ik al aangeschaft) 13 54 7 657 003, het heeft drie groefjes, de buitenste twee worden door de rt gebruikt, de middelste wordt voor de cruise: het fietskabeltje heb ik er vanmiddag ingemaakt: gaatje rond 5mm geboord en het groefje uitgedremeld.



WP_20161229_20_52_06_Pro.jpg
Hier zie je het nieuwe gaatje met fietskabel, het gaatje eronder is van de gaskabel die vanaf het stuur komt.



WP_20161229_20_54_24_Pro.jpg
Gaatje rond 6 mm in het huis geboord en draad M8/1.25 ingetapt en de kabelstelbout erin. Zo ziet her er dus uit nu dit onderdeel klaar is. Zoals je op de laatste foto ziet, trekt de cruise kabel aan dezelfde kant als de gaskabel, het wieltje wordt dus óf door de cruise kabel óf door de gas kabel vanaf het stuur rondgetrokken. De twee gaatjes die je op de laatste foto ziet zijn voor de L en R cylinder injectie aandrijving, als je goed kijkt zie je er een L en een R op staan.

Mijn inspiratie komt van: http://bmwsporttouring.com/ubbthreads/u ... 046&page=1

Zoals je daar ziet nog veel van dit soort projectjes te gaan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Benji
Berichten: 555
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg
Locatie: Hoeselt

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Benji »

Georgio schreef:Midwinter knutsel / sleutel / soldeer projectje....

WP_20161228_13_28_12_Pro.jpg
Is misschien interessant om een apart topic van te maken en onder sleutelprojecten te zetten _004
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Gebruikersavatar
Wouter5
Berichten: 120
Lid geworden op: 11 sep 2016, 19:53
Type: R1200RT
Bijz: biarritz blue metallic; 2007
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Wouter5 »

Ik heb voor de r850rt een Kisan Signalminder SM-5 gekocht. Werkt mooi die running lights en "comfort" knipperlichten. Ik krijg alleen de running lights niet in een hogere stand. Heb de handleiding gevolgd maar hij geeft geen sjoege.


Met vriendelijke RT-Forum groet,
Wouter
Huidig:
R1150RT - 2004 - saffierzwart metallic

Hiervoor:
R850RT-P - 1996 - matzwart
Inspector Gadget

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Wouter5 schreef:Ik krijg alleen de running lights niet in een hogere stand. Heb de handleiding gevolgd maar hij geeft geen sjoege.
Contact aan, knipperlicht-cancel knop indrukken en vast houden(!) en dan je alarm-lichten knop (dus de middelste knop links-bovenaan het dashboard) aan en na een seconden weer uitschakelen.
Gebruikersavatar
Wouter5
Berichten: 120
Lid geworden op: 11 sep 2016, 19:53
Type: R1200RT
Bijz: biarritz blue metallic; 2007
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Wouter5 »

Inspector Gadget schreef:
Wouter5 schreef:Ik krijg alleen de running lights niet in een hogere stand. Heb de handleiding gevolgd maar hij geeft geen sjoege.
Contact aan, knipperlicht-cancel knop indrukken en vast houden(!) en dan je alarm-lichten knop (dus de middelste knop links-bovenaan het dashboard) aan en na een seconden weer uitschakelen.
Ah! Ik gebruikte de beide richtingaanwijzers. Thanks!


Met vriendelijke RT-Forum groet,
Wouter
Huidig:
R1150RT - 2004 - saffierzwart metallic

Hiervoor:
R850RT-P - 1996 - matzwart
Inspector Gadget

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Big RT Smile _004
Als het maar werkt, dat is het belangrijkste.
En na een maand kan je niet meer zonder die Kisan SM5.
Vooral same-side on/same-side off vond ik altijd ideaal. _005
Gebruikersavatar
RToon
Berichten: 273
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:06
Type: R1100RT
Bijz: Kofferdeksels in kleur gespoten
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Asten
Locatie: Asten

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door RToon »

voorruit lopend op de komende verjaardag een mooi cadeau gekregen
een zilvergrijze Schubert C3 basic
de nieuwe lichting van 2017 wordt alleen nog geleverd in de kleur mat zwart en zilvergrijs
maar worden dus nog steeds geproduceerd
onze dochter heeft een mat zwarte gekocht in de uitvoering van 2017
het verschil zit dan in de kleur belettering op het vizier
dat is dan oranje
een gezond mens heeft duizend wensen
een ziek mens heeft er maar een
Gebruikersavatar
Gurbe
Berichten: 227
Lid geworden op: 29 apr 2014, 23:59
Type: R1150RT
Bijz: Bagster zadel en V-stream scherm
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Witmarsum
Locatie: Witmarsum

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Gurbe »

Wouter5 schreef:Ik heb voor de r850rt een Kisan Signalminder SM-5 gekocht. Werkt mooi die running lights en "comfort" knipperlichten. Ik krijg alleen de running lights niet in een hogere stand. Heb de handleiding gevolgd maar hij geeft geen sjoege.


Met vriendelijke RT-Forum groet,
Wouter
Vandaag ook maar één besteld na de lovende woorden hier op het forum, en ja ik vergeet nogal eens het knipperlicht uit te zetten


Hartelijk groeten van iPad aan alle forumleden
BMW R1150RT
Shubert C3
Cardo Q3 communicatie
TomTom 450
V-stream
Bagster Zadel
Kisan SM-5
Led Richtingaanwijzers
optische verfraaiingen
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Baird »

Garmin GPSMAP 276Cx om het nieuwe jaar mee te beginnen _005 . Is het jongere broertje van mijn GPSmap276C uit 2005, deze heeft beter gegeten en is dus meer uit de kluiten gewassen, nu lekker een paar maanden mee spelen voordat hij op de motor gebouwd wordt, tot die tijd mag de ouwe trouwe zijn dagelijks werk blijven doen.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
theotrucker
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 aug 2016, 19:36
Type: R1100RT
Bijz: 2004
Land: nl
Woonplaats of omgeving: landgraaf

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door theotrucker »

Een V-stream scherm voor mijn r1100rt besteld bij Louis. Ik had nog een kortingbon van 25€ liggen. Met € 4,95 verzendkosten heb ik hem voor 180 € thuisbezorgd!
Dan wordt het hopenlijk net zo rustig om mijn hoofd als op mijn K!
De mooiste weg van A naar B is geen rechte lijn!
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: RE: Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Nico4sen »

theotrucker schreef:Een V-stream scherm voor mijn r1100rt besteld bij Louis. Ik had nog een kortingbon van 25€ liggen. Met € 4,95 verzendkosten heb ik hem voor 180 € thuisbezorgd!
Dan wordt het hopenlijk net zo rustig om mijn hoofd als op mijn K!
Goeie keus, beviel mij ook uitstekend op mijn R1100RT.

Hartelijke groeten van Y300 aan alle forumleden
Gebruikersavatar
Gurbe
Berichten: 227
Lid geworden op: 29 apr 2014, 23:59
Type: R1150RT
Bijz: Bagster zadel en V-stream scherm
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Witmarsum
Locatie: Witmarsum

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Gurbe »

En nog witte richting aanwijzers van whitelights


Hartelijk groeten van iPad aan alle forumleden
BMW R1150RT
Shubert C3
Cardo Q3 communicatie
TomTom 450
V-stream
Bagster Zadel
Kisan SM-5
Led Richtingaanwijzers
optische verfraaiingen
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door EileRT »

Dit scherm heb ik ook op m'n -1100- en je gaat er veel plezier aan beleven. Totaal geen last van turbulentie echter alleen het aangename geluid je boxer (ik rij overigens altijd met EARmo oordoppen). Ik heb op ons forum wel eens gezegd dat de standaard BMW ruit ooit ontworpen is op en voor een mooie Beierse zomerdag . . .

[groet] Eilert

Nico4sen schreef:
theotrucker schreef:Een V-stream scherm voor mijn r1100rt besteld bij Louis. Ik had nog een kortingbon van 25€ liggen. Met € 4,95 verzendkosten heb ik hem voor 180 € thuisbezorgd!
Dan wordt het hopenlijk net zo rustig om mijn hoofd als op mijn K!
Goeie keus, beviel mij ook uitstekend op mijn R1100RT.
Laatst gewijzigd door EileRT op 04 jan 2017, 22:52, 3 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
theotrucker
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 aug 2016, 19:36
Type: R1100RT
Bijz: 2004
Land: nl
Woonplaats of omgeving: landgraaf

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door theotrucker »

Oordoppen heb ik helaas nooit gebruikt, nu is het een kwestie van hoorapparaten uitzetten, Maar dan wordt het erg stil!
De mooiste weg van A naar B is geen rechte lijn!
Gebruikersavatar
Gurbe
Berichten: 227
Lid geworden op: 29 apr 2014, 23:59
Type: R1150RT
Bijz: Bagster zadel en V-stream scherm
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Witmarsum
Locatie: Witmarsum

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Gurbe »

Hoppa vandaag mijn Signalminder SM-5 ontvangen.
Kon nog een keer 35 euro douane kosten aftikken :evil:
BMW R1150RT
Shubert C3
Cardo Q3 communicatie
TomTom 450
V-stream
Bagster Zadel
Kisan SM-5
Led Richtingaanwijzers
optische verfraaiingen
Inspector Gadget

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Gurbe schreef:Hoppa vandaag mijn Signalminder SM-5 ontvangen.
Gefelicitaart!
Die ga je echt waarderen, geloof mij. _005
Gurbe schreef:Kon nog een keer 35 euro douane kosten aftikken :evil:
Let wel, sommige vervoerders rekenen, ondanks dat al van alles door jou betaald is, al snel ook "administratie-kosten" (10 ~ 15 euro) naast de BTW/invoer-rechten omdat zij die administratie bij de Douane voor jou gedaan hebben. :$
Gebruikersavatar
R1nus
Berichten: 260
Lid geworden op: 05 okt 2014, 00:58
Type: R1200RT
Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Locatie: Amsterdam

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door R1nus »

Inspector Gadget schreef:
Gurbe schreef:
Gurbe schreef:Kon nog een keer 35 euro douane kosten aftikken :evil:
Let wel, sommige vervoerders rekenen, ondanks dat al van alles door jou betaald is, al snel ook "administratie-kosten" (10 ~ 15 euro) naast de BTW/invoer-rechten omdat zij die administratie bij de Douane voor jou gedaan hebben. :$
Het is een veel voorkomende vraag: Krijg ik geen problemen met de douane als ik producten importeer uit China of elk ander willekeurig land buiten de EU? Deze vraag wordt vaak gesteld en er is dus blijkbaar veel onduidelijkheid bij mensen wat wel en wat niet kan.
Hier een ophelderend bericht.

Ik begin met de belangrijkste regel die je moet weten:

Pakketjes met een waarde tot 22 euro mogen vrij ingevoerd worden, zonder douanerechten en omzetbelasting.

Voor pakketjes boven de 22 euro moet je betalen. Je hebt hier 2 gevallen:
1.Pakketjes met een waarde tussen de 22 en 150 euro. Hier moet je omzetbelasting over betalen. In de meeste gevallen is dit 21%.
2.Pakketjes met een waarde van meer dan 150 euro. Hier betaal je zowel douanerechten als omzetbelasting voor.

Let op:

– Je betaalt ook BTW over de verzendkosten!
– Naast de standaard tarieven brengen postbedrijven extra inklaringskosten in rekening. Dit zijn de kosten die ze maken, door jouw pakket bij de douane aan te melden. Deze kosten bedragen 13 euro (voor PostNL) en 17,50 euro voor EMS zendingen!

Overzicht:
zie inklaringskosten1

invoerrechten uit china

Je ziet hier ook de categorie geschenkzendingen. Op Chinese sites staat dit meestal vermeld als ‘’package marked as gift’’. Deze pakketjes zijn omzetbelastingvrij tot 45 euro. Sommige Chinese Webshops zullen je pakketje daarom markeren als ‘’Gift’’, zodat de kans kleiner is dat je inklaringskosten hoeft te betalen. De douane kent deze truck, ga er daarom vanuit dat als je pakketje gepakt wordt je boven de 22 euro bij mag betalen aan de deur.

Extra weetjes:

– Je betaald de douanekosten aan de deur, aan de bezorger.
– Deze douaneregels gelden voor elk Europees land. Ze zijn dus hetzelfde in Nederland, Belgie, Duitsland, Groot-Brittantie, Frankrijk enzovoorts.
– Pakketjes verzonden met EMS, DHL, UPS, USPS en Fedex kunnen vrijwel altijd rekenen op extra kosten aan de grens. De kans dat je moet betalen is een stuk kleiner bij het gebruik van Hong Kong Post, China Post, Singapore Post of andere luchtpost dienstverleners. Als je iets groots of duurs laat versturen reken dan zelfs bij de luchtpost op extra douanekosten.
– De waarde die je bepaalt volgens deze berekening geeft slechts een indicatie van het bedrag dat je moet betalen aan bijkomende douanekosten. Het werkelijke bedrag verschilt namelijk per pakketje en is niet precies te bepalen. Het kan daarom zijn dat je in sommige gevallen niets hoeft bij te betalen (geluksvogel!) en in andere gevallen iets meer.
– Een handige site om de bijkomende kosten te berekenen is invoercalculator.nl. Mocht je met bedragen in dollars werken dan kun je ook de Verenigde Staten invoeren als land, aangezien er voor alle (bijna) pakketten van buiten de EU dezelfde regels gelden. Houd er wel rekening mee dat ook deze site slechts een indicatie geeft! [Met dank aan lezeres Amby]

Bonusoverzicht: Een overzicht van de douanerechten (te betalen boven de 150 Euro) + omzetbelasting op bepaalde producten.
inklaringskosten2.png
inklaringskosten douane via internet
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 760
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door siebke »

Eindelijk een paar passende handschoenen, Vanucci's Touring IV, kreeg nog gratis wasmiddel en impregneer mee :D . Bij thuiskomst lag een kortingsbon van €25,- in de bus :mrgreen: . Heb ze schoonzoon gegeven die nog een nieuwe outfit wil ;)
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Inspector Gadget

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

En Wunderlich heeft ondertussen ook stuurverhogers voor de waterbuffel;
http://www.wunderlich.de/shop/en/handle ... 201-1.html
Gebruikersavatar
Eric r1200rt
Berichten: 320
Lid geworden op: 02 dec 2012, 08:08
Type: R1200RT
Bijz: Esa, c.c., zadelverw., Senna SMH5, zumo 660
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Limburg

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Eric r1200rt »

Qua prijs (250 €) wel een verschil met m'n verhogers uit de USA voor de luchtgekoelde 1200 RT (60€) ...
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
Inspector Gadget

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Klopt, maar werkt anders, ook een iets ander principe & constructie.
Bij/voor de waterbuffel zit het echt toch wel iets anders in elkaar.

Voor de luchtgekoelde 1200's is het qua materiaal en fabricage eigenlijk super-eenvoudig, enkele euro's aan materiaal, dik plaatje met enkele gaten en hier-en-daar een afschuining, sier-randje o.i.d.
Een Handige Harrie kan dit bij wijze van spreken thuis in zijn schuur met zaag, vijl en boormachine zelf maken.
(ik chargeer)

Voor de waterbuffel wordt begonnen uit 1 brok materiaal waaruit het gevreesd wordt, uit 1 stuk.
Vergelijkbaar met degene van ilium Works;
http://www.iliumworks.com/BMW_Motorcycl ... 00&pID=103

Kortom, is echt geen vergelijk tussen de waterbuffel en de "oer" 1200RT in mijn optiek. ;)
Gebruikersavatar
Eric r1200rt
Berichten: 320
Lid geworden op: 02 dec 2012, 08:08
Type: R1200RT
Bijz: Esa, c.c., zadelverw., Senna SMH5, zumo 660
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Limburg

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Eric r1200rt »

Mee eens, echter, vanuit de klant geredeneerd gaat het puur om de functionaliteit ....zou je eigenlijk van een dergelijke tour machine (en het bmw prijsniveau) niet mogen verwachten dat een dergelijke functionaliteit standaard aangeboden wordt ...?
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
Inspector Gadget

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Nja, die discussie is op het RT-forum ook al eens geweest, en ik denk dat de consensus is dat BMW tracht gemiddelde keuzes te maken in hun ontwerpen. Soms ongelukkige keuzes. Bijvoorbeeld het zadel.
Maar als ik kijk wat er ook niet-OEM aangeboden wordt voor (ook) de diverse andere merken motoren, is het daar op de keeper beschouwt eigenlijk niet heel veel anders.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door HansD »

Inspector Gadget schreef:En Wunderlich heeft ondertussen ook stuurverhogers voor de waterbuffel;
http://www.wunderlich.de/shop/en/handle ... 201-1.html
Bedankt voor deze hint. Deze verhogers zijn een stuk minder lelijk dan die van Ilium. Ik ga ze proberen denk ik.
Inspector Gadget

Re: Het zwarte gat . . . wat heb je nu weer gekocht

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

HansD schreef:
Inspector Gadget schreef:En Wunderlich heeft ondertussen ook stuurverhogers voor de waterbuffel;
http://www.wunderlich.de/shop/en/handle ... 201-1.html
Bedankt voor deze hint. Deze verhogers zijn een stuk minder lelijk dan die van Ilium. Ik ga ze proberen denk ik.
_005 _004
Tis dat ik geen waterbuffel heb want anders .... :lol:
Plaats reactie

Terug naar “RT Café”