Van noord naar zuid italie

Vertel over je motorritten en -vakanties.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
head02
Berichten: 137
Lid geworden op: 17 dec 2010, 11:27
Type: R1200RT/LC
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Lisse

Van noord naar zuid italie

Ongelezen bericht door head02 »

Over 5 dagen geht's löss. Eerst met de auto, aanhangwagen en motor naar Riva del Garda. Dan stappen we uit , of op . Het is maar net hoe je het bekijkt. En dan begint de rit met vrouwlief achterop naar Assisi, Amalfi, maratea, tropea, cefalu en Palermo. En dan met de boot terug naar genua om vervolgens met de tweewieleRT de cirkel rond te maken.
Dan nog even twee weken op de camping en war ritjes in de Dolomieten.

Toch nog even een vraag. Moet ik nog iets meenemen om de fiets vast te zetten op de boot, of doen zij dat (het is een groot bootje, klein formaat cruise ding)

Bij terugkomst zal ik wat foto's uploaden
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Van noord naar zuid italie

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Het hangt ervan af hoeveel ruimte je hebt op de boot. Toen ik regelmatig met de motor naar Engeland ging gaven ze mij zo'n grote spanband aan die ze vasthaken in het dek. En ik deed die over het zadel . Legde er een dikke handdoek tussen voor de zekerheid. Maar toen zette ik hem altijd op de middenbok. En dan gebruikte ik er nog een van middenbok naar voorwiel. Dan kon de motor niet van de standaard rijden.
Maar als je voldoende ruimte hebt is de zijstandaard handig met een bandje om de rem zodat de motor niet vooruit schuift. En dan nog twee paar spanbanden voor de motor vast te zetten. Kan vanaf de voorvork en achter bij het frame dan hoeft er geen spanband over het zadel.
Lijkt een mooie reis te worden zeg. Veel plezier Big RT Smile
Gesloten

Terug naar “Over motorritten en -vakanties”