Italiaanse passen (Dolomieten).

Vertel over je motorritten en -vakanties.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Jekihero
Berichten: 527
Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Italiaanse passen (Dolomieten).

Ongelezen bericht door Jekihero »

We zijn op dit moment in wat eens het walhalla van de motorrijders was.
Ik schrijf nadrukkelijk was.
Oude stinkende, nieuwe en veel te grote campers vergallen samen met een pallet aan zes-assige, ook weer veel te grote touringcars uit alle windstreken het motorplezier.
Touringcars en reuzecampers schromen niet om 80% van jouw rijstrook te kapen. Daarbij snappen ze ook niet dat achteruit de helling op met een RT-tje geen optie is.
Het is nu een gewone doordeweekse dinsdag maar man o man wat een ellende op die veel te smalle passen.
Morgen nemen we een rustdag en gaan waarschijnlijk met de auto naar het Gardameer, ik kan geen touringcar of camper meer zien.
Maar de passen zelf blijven adembenemend als je uitzicht niet wordt verpest.

Ronald
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Italiaanse passen (Dolomieten).

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Net als in de Alpen....
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Italiaanse passen (Dolomieten).

Ongelezen bericht door EileRT »

Ik begrijp jou helemaal Ronald. De laatste foto die je gepost hebt is ook vele malen mooier dan met een touringcar als medebepalend uitzicht. De kunst is echter om vooral buiten die touringcar je blikveld te richten en de schoonheid van het landschap te ervaren.

Daar wij met enige regelmaat ons onderdompelen in het Ierse landschap ontkom je ook niet aan de vele touringcars. Ach, ook de mensen die op deze manier genieten van het natuurschoon, hebben daar uiteraard recht op. Ik heb "de knop" inmiddels al wel omgedraaid en sta in de modus van gedogen en genieten! ;)

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Over motorritten en -vakanties”