*.GPX Routes Eiffel vanuit Morbach / Bad Bertrich

Vertel over je motorritten en -vakanties.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
fransgabler

*.GPX Routes Eiffel vanuit Morbach / Bad Bertrich

Ongelezen bericht door fransgabler »

Vorig jaar kocht ik een TomTom Rider 410, waar ik zeer tevreden over ben. Op de TomTom kun je direct routes invoeren, al gaat dat op zo n klein schermpje natuurlijk niet heel eenvoudig. 'My drive' is het programma dat voor de computer wordt bijgeleverd, op die manier gaat het maken van gedetailleerde routes al wat beter. Met de smartphone als hotspot kun je vervolgens de routes direct uploaden vanaf je computer naar je TomTom.

Mydrive werkt echter niet op mijn Iphone en Ipad. Beetje jammer onderweg als plannen veranderen, het weer mee- of juist tegenzit enz.

Zoekend naar een programma op de computer waarmee ik beter mijn TomTom kan voeden kwam ik uit bij Myroute app. Dit online programma combineert een aantal functies tot een gebruiksvriendelijke tool icm TomTom en /of Garmin. In het draadje GPS en navigatie heb ik daar een startersitem over gepost. (viewtopic.php?f=40&t=13847&p=146516#p146516)

Zo heb ik in de database van myrouteapp verschillende Eiffel en Sauerlandroutes in varianten (korte en lange versie van dezelfde route) opgeslagen, die derden zo kunnen inzien, downloaden en gebruiken mits ze tenminste gratis basic-member zijn. Betalen voor Gold membership, wat ik overigens wel heb aangeschaft, kan altijd nog...
Schermafbeelding 2017-12-07 om 19.24.31.png
De routes ondergebracht in directories
Schermafbeelding 2017-12-07 om 19.17.19.png
Het ontwerpscherm

In het afgelopen najaar heb ik met de genoemde voorzieningen het voorwiel in de richting van Morbach gezet, in de Eiffel gelegen, en daar een kamer betrokken bij motorhotel GUS. De Eiffel is prachtig om te rijden en er zijn diverse routes beschikbaar. De routes werkte ik wel bij naar eigen inzicht en maakte er ook verkorte routes naast, in het geval de weersomstandigheden niet mee zouden zitten. Helaas kwamen die verkorte route van pas.

Vooral de 'korte bochtenroute' vanuit Morbach bleek voor de RT - en niet in de minste plaats voor zijn berijder - een behoorlijke uitdaging te zijn met een nat wegdek. Dan merk je toch wel dat je dijk van een motor onder je hebt die zich - ondanks het gewicht - fantastisch laat sturen. Tijdens mijn verblijf was er ook een club van grote zware zwarte Amerikaanse V twins, die bij nader inzien maar afzag van deze route.

Heerlijk om te rijden! De Eiffel is in een halve dag al te bereiken en biedt - net zoals het Sauerland - uitdagende routes in een groen landschap. Ik kan het iedereen - met een beetje stuur-motor - aanraden!
.
BadBertrich.zip
.
Morbach.zip
.
FullSizeRender.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door fransgabler op 01 jan 2018, 18:04, 11 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Routes Sauerland & Eiffel met Myroute app

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Ben het helemaal met je eens, ik werk als sinds september met MRA (goldversie) en ik ben er dik tevreden mee.
Basecramp heb ik inmiddels naar de vuilnisbak verwezen.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gesloten

Terug naar “Over motorritten en -vakanties”