Richting Eifel, langs de de Nürburgring

Vertel over je motorritten en -vakanties.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
fransgabler

Richting Eifel, langs de de Nürburgring

Ongelezen bericht door fransgabler »

Ik was het niet van plan (vrij naar 'De Dijk') maar na de plotselinge aangekondigde tropische recordtemperaturen in september komt het er toch van: het plannetje om alsnog een tweede vakantie motorrit te maken -na de invasiestranden van Normandië in het voorjaar- naar de Eifel en de Nürburgring wordt uitgevoerd.
.
  • Routes: alles vanaf Maastricht binnendoor
  • Specifieke doelen: behalve de heen- en terugreis twee rondritten. De Nürburgring - en dan met name een aantal spottersplaatsen van de Nordschleife - wordt in een van de rondritten opgenomen
Voor het reisverhaal, de foto's en de routes in gpx format: zie deze link
.
nurburggroot.jpeg
.
Schermafbeelding 2020-10-14 om 23.52.48.png
.
De ligging van de spottersplaatsen - in de route met rood aangegeven - en het bekende ED tankstation zijn in de gpx route van de tweede rondrit verwerkt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Richting Eifel, langs de de Nürburgring

Ongelezen bericht door Baird »

En heb je zelf het circuit nog gereden in de Touristenfahrten?
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
fransgabler

Re: Richting Eifel, langs de de Nürburgring

Ongelezen bericht door fransgabler »

Baird schreef: 15 okt 2020, 18:26 En heb je zelf het circuit nog gereden in de Touristenfahrten?
Ha ha, nee hoor. ik kijk wel uit.

Ik ken mijn bochtentechniek en die is beperkt als het op racen aankomt. Die volstaat voor op de openbare weg, waarbij ik regen al mijd vanwege de ondergrond. De Nordschleife is niet alleen een lange baan, die up-tempo concentratie vreet, maar kent ook nog eens aanzienlijke verschillen in hoogte. Dat maakt het niet makkelijker om vanaf een heuvel meteen een chicane te nemen. Als het mis gaat, gaat het met een relatief zware R1200RT ook goed mis. Van het zorgvuldig gepoetste kunststof plaatwerk zal in de hekken en vangrails - grindbakken zijn er nauwelijks - weinig overblijven.

Het is net als met boten: vroeger was ik gek met boten, maar vind het nu vooral prijzig gedoe voor een paar uurtjes varen.
Tegenwoordig kan ik vanaf een terras met een latte macchiato en een appelpunt met dubbel slagroom meer genieten van langsvarende bootjes dan de booteigenaren zelf. Ik weet wat er voor die paar uurtjes varen allemaal komt kijken.

Racen laat ik aan anderen over, da's beter voor mij, voor m'n RT en vooral voor de anderen op de baan.
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Richting Eifel, langs de de Nürburgring

Ongelezen bericht door fschuurman »

Ook weer een mooi verhaal. Van de zomer ook op mijn net aangeschafte RT naar de eifel gegaan. Ik had daar een soort Normandie akkefietje als jij hebt gehad, maar dan met de dynamo. viewtopic.php?p=160996#p160960. Het is een mooie omgeving en zeker een mooi omgeving. Wat jij had met de navi had ik ook, die T-splitsing. Had ons een 30 uur gekost met omrijden. :) het blijft feilbaar :)
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
fransgabler

Re: Richting Eifel, langs de de Nürburgring

Ongelezen bericht door fransgabler »

De filmpjes en de foto's van je Eifel reis heb ik natuurlijk met belangstelling bekeken. Ja, zo'n t splitsing he, veilig rechtdoor gokken kan dan niet meer..

BMW is mijn merk, ik rijd het al decennia.
Het zijn prima motoren, maar bij de aankleding er omheen - zie je dynamo en mijn abs - gaat nog wel eens stuk en de reparaties zijn kostbaar.

We doen het ermee, ze zitten perfect, vooral de zit van de R850RT, R1100RT en R1150 RT is werkelijke onovertroffen.
En als ze rijden, rijden ze wel heel lekker. .
fransgabler

Re: Richting Eifel, langs de de Nürburgring

Ongelezen bericht door fransgabler »

Op 13 november 2020 verschijnt er een uitgebreid artikel over de Nordschleife van de Nürburgring in het AD.

Het blijkt met de veiligheid op de Nordschleife van de Nürburgring - en dan met name voor motoren - nog slechter te zijn gesteld dan aanvankelijk gedacht. Dat is opvallend, omdat Duitsland en Veiligheid nauw met elkaar verbonden lijken te zijn.

Het krantenartikel is integraal verwerkt in de derde dag van het blog over de motorreis naar en in de Eifel, wat hier in te zien is.
.
.
De titel spreekt voor zich:
.
Schermafbeelding 2020-11-13 om 11.47.13.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gesloten

Terug naar “Over motorritten en -vakanties”