9 rivierenroute

Vertel over je motorritten en -vakanties.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

9 rivierenroute

Ongelezen bericht door fschuurman »

Een route gevonden langs 9 rivieren en die ga ik vandaag met wat vrienden vanmiddag rijden. Wij zijn al vrienden sinds de zandbak en rijden allen motor. Vandaag met de RT voorop, een vstrom, dullville en beverly vanuit abcoude, Weesp, Loenen richting zuid Holland en zo weer omhoog kronkelend langs de vennen naar de amstel om dan weer te eindigen in de buurt van abcoude. Met een warme onderbroek moet het goed te doen zijn. Zin in.
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
Gebruikersavatar
Venzent
Berichten: 165
Lid geworden op: 30 okt 2020, 16:30
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Almere

Re: 9 rivierenroute

Ongelezen bericht door Venzent »

Mooie omgeving, veel plezier.
Ikzelf ga Noord-Holland doorkruizen richting Den Helder.
Wind is wat fris, komt uit het NO, maar is volgens mij goed te doen.

Allen die gaan rijden, veel plezier vandaag :D
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

9 rivierenroute

Ongelezen bericht door fschuurman »

Leuk ik rijd veel door noord Holland daar ik nabij Alkmaar woon. Kijk of je de noorderdijkweg langs het IJsselmeer boven Hoorn neemt. Voorbij de plassen “de Wielen” staat het monument ter herinnering van de dijkdoorbraak aan het einde van WW2. Mooi pauze momentje. Veel plezier.
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
fransgabler

Re: 9 rivierenroute

Ongelezen bericht door fransgabler »

fschuurman schreef: 17 apr 2021, 09:02 Met een warme onderbroek moet het goed te doen zijn. Zin in.
Misschien mag je ff op de Beverly in het geval die onderbroek het niet redt.
Met zo'n warm flapperend dekje erop. _004

Denk aan het weekendverbod tussen Lopik en Schoonhoven. Daar is veel om te doen geweest, maar het is eigenlijk maar een klein stukje. Alternatief via de noordelijk gelegen parallelle wegen is eenvoudig.

Have Fun met de zandbakmaten!
Laatst gewijzigd door fransgabler op 17 apr 2021, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: 9 rivierenroute

Ongelezen bericht door fschuurman »

Goede tip, ik rijd Vleuten, Woerden en dan bodegraven. Lopik kom ik niet in de buurt.
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
Gebruikersavatar
Jazzbass
2024
2024
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 sep 2017, 00:48
Type: R1200RT
Bijz: Nav4, Vstream, mistlampen, valbeugels, Soundbomb
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid-Limburg

Re: 9 rivierenroute

Ongelezen bericht door Jazzbass »

Hoi Frank,

Heb je een GPX file voor ons? Ik ben nog een route van Zeeland naar Groningen naar Limburg aan het plannen, wellicht kan ik me laten inspireren.

Groet John.
1987 motorrijbewijs; 1997 eerste motor Honda NTV650, 20 jaar op gereden; In 2017 R1200RT uit 2013 gekocht.
Gebruikersavatar
Wouter5
Berichten: 120
Lid geworden op: 11 sep 2016, 19:53
Type: R1200RT
Bijz: biarritz blue metallic; 2007
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zoetermeer
Contacteer:

Re: 9 rivierenroute

Ongelezen bericht door Wouter5 »

O, leuk! GPX is idd een leuk idee; hou me aanbevolen.
Huidig:
R1150RT - 2004 - saffierzwart metallic

Hiervoor:
R850RT-P - 1996 - matzwart
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

9 rivierenroute

Ongelezen bericht door fschuurman »

Bijgaand de link naar de route en gps.

https://scenicapp.space/viewRoute.php?rid=pKACUOhz

Momenteel is de N523 afgesloten door werkzaamheden aan de brug.
Komend weekend is ik Breukelen het centrum dicht vanwege vervangen riool
Ik Woerden een omleiding. Volg route B

Veel plezier.
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
fransgabler

Re: 9 rivierenroute

Ongelezen bericht door fransgabler »

Frank, da's een mooie route.

Tenzij ik me vergis en/of de maatregel is ingetrokken is de weg langs de Meije sinds vorig jaar in het weekend voor motoren afgesloten. Dat gaat om de routepunten 26, 27 en 28 tussen Zwammerdam en de Woerdense Verlaat. Zie ook m'n melding over die nieuwe afsluiting van vorig jaar juni.
.
Schermafbeelding 2021-04-17 om 21.08.56.png
Hier de beperkende borden langs de Meije vanaf de Bosweg / Woerdense Verlaat
.
Blauwbrakende cabrioletjes en walmende diesels uit de vorige eeuw mogen nog gewoon tussen de fietsers gassen, maar motorfietsen niet meer. Het zal iets met een aantal motormaten te maken hebben die zo hun eigen normen hanteren ten aanzien van snelheid en geluid.

Dat verbod was nog niet het geval in 2013, geboortejaar van deze gpx route. Vorig jaar kwam ik toevallig achter dat ingestelde verbod op een door-de-weekse dag langs de Meije. Juist in het voor- en najaar is dat een prima motorroute, zomers wordt het een tikje link doordat de overhangende begroeiing het zicht in de tig bochten ontneemt. De deels in tijd en voertuigen verboden nemen helaas niet af, maar verder toe.

De route kan dus nog steeds prima met de motor gereden worden, maar niet meer in het weekend.
Het alternatief is om in het weekend bij Zwammerdam bovenlangs te gaan via Nieuwkoop en Noordsebuurt. Niet zo mooi kronkelig als de Meije maar ook een echte motorroute, die door Nieuwkoop heen leidt.
.
omleiding.png
.
Links de route langs de Meije door de week, rechts de alternatieve doorgaande route in het weekend
.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door fransgabler op 17 apr 2021, 21:47, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

9 rivierenroute

Ongelezen bericht door fschuurman »

Uhm of wij hebben met ons vieren de borden gemist of de borden zijn weg. Niemand die raar opkeek. We overal borden om rekening met elkaar te houden gericht aan motorrijders. Ook zelfgemaakte borden van bewoners gezien maar niet wat je aangaf. Ik zal a.s. Zaterdag er eens op letten.

Wat ik er van vind op het net lijkt het wel zo te zijn dat het is afgesloten en wij stout zijn geweest. Wel gedroegen wij ons als heeren en reden niet harden dan 30km. Het wordt mogelijk permanent gesloten verklaard vóór 2 wielers. Ik zeg actie op de fiets met een Tour de France claxon (of in de auto).
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
fransgabler

Re: 9 rivierenroute

Ongelezen bericht door fransgabler »

Wellicht een tikje afgeleid door TFT kleurenschermen, Smartphones in de Xram, Sena's, TomTom's en/of Garmin/Zumo's?
Zijn jullie nog andere motoren tegengekomen of hebben jullie juist genoten dat het qua motoren zo lekker rustig was?

Big RT Smile
.
Omdat het verbod vorig jaar als pilot is ingezet, ben ik toch ook wel benieuwd en ga zeker even een kijkje nemen.

Het plaatselijke sufferdje laat er echter geen misverstand over bestaan. Let op de datum: 17/04/2021, dat klinkt akelig recent.

Uit het artikeltje blijkt helaas ook dat de Amstelkade op de nominatie staat om hetzelfde lot als de weg langs de Meije te ondergaan.
De Amstelkade is een leuk dijkweggetje, dat langs de Kromme Mijdrecht naar de Meije leidt. In de route is die weg terug te vinden tussen de routepunten 30 en 32, zoals die ook in de 9 Rivierenroute zijn opgenomen.

Als deze deelverboden zo doorgaan wordt deze route binnenkort herdoopt in 'De 7 Rivierenroute'. Bij Routepunt 29 begint/eindigt de weg langs de Meije al.
.
Schermafbeelding 2021-04-17 om 22.56.38.png
.
Vrij naar Hans en Grietje: 'Knibbel, Knabbel, Knuistje, door deze MotorRoute kan in het weekend straks ook een Kruisje'.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door fransgabler op 18 apr 2021, 21:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

9 rivierenroute

Ongelezen bericht door fschuurman »

Bij het opgaan van de Meije vanuit Bodegraven heb ik deze opname gemaakt met de MotorCam:

Afbeelding

Pas bij het verlaten van de Meije en het opgaan van de Bosweg had mij het gele bord moeten opvallen. Dat is niet gebeurd en we gokten het erop. Bleek niet gestremd.

Afbeelding

Hieronder de foto van de gemaakte film vandaag, dat de borden die op Google Maps zijn te zien, in werkelijkheid er niet meer hangen. In formele zin is het nu nog vrij om je over de Bosweg en Meije te begeven.

Afbeelding

Het lijkt er op dat we niets overtreden hebben tot zover. De bosweg werd wel aan gewerkt, maar niet gestremd. Aan het eind de Milandweg rechts genomen naar de Woerdense verlaat. In de 100 meter voor je rechtsaf de Woerdense verlaat opdraait, moet je nog even 19 verkeersborden verwerken. _001

Het lijkt er op dat wij op dit moment geen regel hebben gebroken.

Ik ben teleurgesteld in de maatregelen. Dit is toch een van de leukst stukjes van de hele route.

Ik ga de route a.s. zaterdag nogmaals rijden met een andere vriend die er niet bij kon zijn. Je kunt aanschuiven frans. Es ist in die Nahe :)
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
Gebruikersavatar
fschuurman
Berichten: 353
Lid geworden op: 18 feb 2020, 22:51
Type: R1200RT
Bijz: R 1200 RT LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: 9 rivierenroute

Ongelezen bericht door fschuurman »

En de samenvatting

https://youtu.be/UyVPGdhl3nI
Groet,
Frank

Sinds 2018 herintreder op de motor.
Yamaha XT350 - Honda NT650V - BMW R1200RT/LC
fransgabler

Re: 9 rivierenroute

Ongelezen bericht door fransgabler »

Te nieuwsgierig om er met dit mooie weer niet even langs te rijden tref ik dit tafereeltje aan bij het begin van de Bosweg:
.
Schermafbeelding 2021-04-18 om 14.08.30.png
.
In weerwil van de berichtgeving blijken de verbodsborden voor motoren - die eerst nog onder het 60 km bord hingen - verwijderd te zijn. Vandaar de hoge plaatsing van het 60 km bord, het 'verboden voor motoren bord' met onderbord voor de dagen en tijden hingen daar nog onder. De aangegeven tijdelijke stremming door het gele bord blijkt er op op zondag ook niet te zijn.

Voorlopig kan er op de Bosweg en langs de Meije gewoon weer met de motor gereden worden. Totdat er weer een bord staat. Het lijkt er op dat de afsluiting van de Meije als pilot is beëindigd en dat de route - na een evaluatie - binnenkort definitief afgesloten wordt in het weekend voor motoren en wellicht nog andere weggebruikers. De zandbakmaten reden dus net tussen deze twee periodes op een legale wijze langs de Meije.

Een beetje chaotisch en verwarrend is het wel, temeer omdat ik in de titel van routes in MRA al vermeld of er sprake is van een weekendverbod voor motoren en in dat geval ook een alternatieve route aanbied.
.
Schermafbeelding 2021-04-18 om 15.32.21.png
Uit de titel van de route blijkt al of er sprake is van een weekendverbod voor motoren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Wouter5
Berichten: 120
Lid geworden op: 11 sep 2016, 19:53
Type: R1200RT
Bijz: biarritz blue metallic; 2007
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zoetermeer
Contacteer:

Re: 9 rivierenroute

Ongelezen bericht door Wouter5 »

fschuurman schreef:Bijgaand de link naar de route en gps.

https://scenicapp.space/viewRoute.php?rid=pKACUOhz

Momenteel is de N523 afgesloten door werkzaamheden aan de brug.
Komend weekend is ik Breukelen het centrum dicht vanwege vervangen riool
Ik Woerden een omleiding. Volg route B

Veel plezier.
Dank je wel!!
Huidig:
R1150RT - 2004 - saffierzwart metallic

Hiervoor:
R850RT-P - 1996 - matzwart
Gesloten

Terug naar “Over motorritten en -vakanties”