BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Motorhuis Zwolle

 

Ottenhoff Motoren - Badhoevedorp

 

Motor Service Amersfoort - Ede

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
Onderdeel Quispel Motoren - Deurne

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
QCMotortechniek - Almere

 

Boek uw reis via het forum

 

Wat is er te doen?

 

Accu's. toebehoren, energiesystemen
 

Het BMW RT Forum steunt al 6 jaar de CliniClowns

Ervaring met RT LC zonder ESA?

Alles over vering, dempers, wegligging enz.

Moderators: JOS WRSM, EileRT

Eve
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2018, 10:53
Type: R1200RT/LC
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Schoten

Ervaring met RT LC zonder ESA?

Ongelezen bericht door Eve » 23 sep 2018, 11:48

Is er iemand met een LC zonder de optie ESA? Ben erg benieuwd naar zijn/haar ervaringen aangezien ik net een van 2014 heb aangeschaft zonder ESA. Ik zou wisselend alleen of met passagier rijden.
Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Baird
2019
2019
Berichten: 3498
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: R1150RT
Bijz: Koeling, schakelpedaal, rugleuning en Triple-Xenon
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Ervaring met RT LC zonder ESA?

Ongelezen bericht door Baird » 03 okt 2018, 22:09

Zal dan niet veel schelen met een andere fiets zonder ESA, ik zou er dan wel een paar goede Hyperpro dempers en veren onder zetten, is in ieder geval beter dan de standaard veren en dempers van BMW ( ik rij zelf R1150RT met Hyperpro's en GS LC met Dynamic ESA).
Met vriendelijke motorgroet
BeRT


R1150RT TS
R1200GS LC
R25
GPSMAP 276Cx

Rijdt u een elektrische / hybride auto of stapt u binnenkort over?
Lees verder >>

Eve
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2018, 10:53
Type: R1200RT/LC
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Schoten

Re: Ervaring met RT LC zonder ESA?

Ongelezen bericht door Eve » 21 okt 2018, 17:37

Beste Bert,
Dank je wel voor je reactie. Het heeft even geduurd voor ik reageerde. Inmiddels heb ik er een paar weken mee gereden, met en zonder passagier. Ik vind het echt een geweldige motor maar de vering is niet echt super. Te hard zonder belading en 1 persoon en geeft toch soms wel erg hard de kwaliteit van het wegdek door. Hoe ik de instellingen ook aanpas aan de omstandigheden; zowel demping als voorspanning van de achterveer.
Ik begin echt te twijfelen om inderdaad naar Hyperpro's te gaan kijken of zelfs in te ruilen naar een ESA model. Heb jij een indicatie van de kosten voor de Hyperpro's?
Alvast bedankt!
Evert

Plaats reactie

Terug naar “Over: Vering en dempers / ESA”