Proefzitten verlaagde 1100 rt

Alles over vering, dempers, wegligging enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
VOS85

Proefzitten verlaagde 1100 rt

Ongelezen bericht door VOS85 »

Na een aantal proefritjes op mijn RT zit ik opgescheept met een vrouw die het een heerlijke motor vind maar de beentjes net te kort heeft voor de standaard uitvoering, mijn reactie geen punt je kan prima achterop ;) (Reactie vrouw : of jij achterop een lagere fiets) dus vandaar mijn vraag of er iemand binnen een niet al te grote afstand van wierden (anderhalf uur of zo) een met hyperpro's of ander merk verlaagde 1100 rt bezit en bereid is haar te laten proefzitten. als ze de voeten plat aan de grond krijgt bij stilstand weet ik wat mij te doen staat. zo niet dan word het toch een r of rs of maandelijks de spiegels laten spuiten :evil:
Gebruikersavatar
white
Berichten: 267
Lid geworden op: 03 jun 2012, 21:08
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Landgraaf

Re: Proefzitten verlaagde 1100 rt

Ongelezen bericht door white »

Wij wonen net tever uit de buurt helaas..
Het verlagen levert max 3 cm op, da's best veel.
Mijn vrouw heeft er veel baat bij in ieder geval.
VOS85

Re: Proefzitten verlaagde 1100 rt

Ongelezen bericht door VOS85 »

3 centimeter is al een goed begin, als er ook 3 cm uit het verlagen van het zadel kan komen kan ze precies met de voeten plat op de grond.
maar eens op zoek naar een 2e zadel om te laten uithollen.

Dit weekend gaan de kuipen er af voor groot onderhoud dus heb ik ook mooi de tijd om de vering te demonteren en een adres te zoeken om een setje hyperpro verlagings veren te monteren, was eigenlijk niet van plan om zonder het goede gereedschap met de veren te gaan trekken.

De rest (met uitzondering van het remmen spoellen) is prima zelf te doen met hier en daar een hand vol forum tips _004
Onder het motto de meeste pekel is half maart wel weer van de weg heb ik mooi de tijd de komende 2 maand
Gebruikersavatar
Ronald K
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jun 2013, 17:20
Type: R1100RT
Bijz: Zumo 350,
Xenon,
Laseruitlaat,
Corbin seat
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Spijkenisse

Re: Proefzitten verlaagde 1100 rt

Ongelezen bericht door Ronald K »

Hier op de site staat en zadel te koop.
viewtopic.php?f=7&t=9982
Je zou ook op zoek kunnen gaan naar een verlaagd zadel. Enige tijd geleden stond er hier ook nog één te koop.
Voor het verlagen van het zadel kun je uitstekend terecht bij Tijger Leathers in Den Haag.
http://www.tijgerleathers.nl/

Succes
BMW R1100RT - Honda VFR750 - Honda CX500 - Kawasaki GTR1000 - BMW R1100RT
VOS85

Re: Proefzitten verlaagde 1100 rt

Ongelezen bericht door VOS85 »

Bedankt ronald, inmiddels ffe rondgesnuffeld standaard zadels zijn bij stapels te vinden.
Voorlopig is vera nog aan het lessen dus heb ik de tijd nog om een verlaagd 2e hands zadel te zoeken dan kan ze eerst proefzitten.
Een zadel laten vermaken loopt ook snel in prijs op en dan nog moet je maar afwachten of het op de lange afstand niet te dun is geworden.
Gebruikersavatar
Dominiq
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 nov 2014, 13:58
Type: R1100RT
Bijz: Tomtom, Zend ontvangapp, ex gendarmeriemotor
Land: Frankrijk
Woonplaats of omgeving: Creuse
Locatie: Creuse

Re: Proefzitten verlaagde 1100 rt

Ongelezen bericht door Dominiq »

Je kan nog ruimte winnen door de zolen van de laarzen een centimeter dikker te laten maken. En als ze ruim zitten kun je aan de binnenkant nog een centimeter winnen. Kleinere wielen of dunnere banden is ook nog een optie. Ik vraag mij wel af hoe groot is je vrouw. De Fransen zijn al niet erg groot en de vrouwen nog kleiner.
Maar aan het verlagen van de motor doen wij niet veel en toch komen ze bij de grond.
Veel succes en ik hoop dat je vrouw spoedig op een -1100- rond rijdt.

[groet] Dominique
Multis periculis supersum

In bezit van:
BMW R1100RT uit 1998 met 250.111 KM
BMW R1100RT uit 2000 met 5.000 KM in conservatie
Nieuwe motor 2015 HD Dyna Low Rider mei 2015, 51079KM.
VOS85

Re: Proefzitten verlaagde 1100 rt

Ongelezen bericht door VOS85 »

Ze is 1,70 m lang zolang ze rolt is er niks aan de hand maar bij het stilstaan staat ze net niet stevig genoeg om overeind te blijven
VanPatton
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 okt 2014, 18:50
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zwijndrecht

Re: Proefzitten verlaagde 1100 rt

Ongelezen bericht door VanPatton »

Hallo,
De mijne heeft verlaagde hyperpro vering (MSA Amersfoort) en een verlaagd zadel (Kommer Motorparts in Garderen).
Ik heb hem al zo overgenomen van de vorige eigenaar die ook niet zo lang was.
Ben zelf 170 cm en sta met beide voeten zo goed als plat op de grond, met stevige laarzen.
Tja het blijft een dikke Duitser die je wel recht moet houden.
Bent van harte welkom, wel een eindje tuffen hiernaartoe.......
Gebruikersavatar
berreke
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mar 2012, 19:30
Type: R1100RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Brasschaat
Locatie: Brasschaat

Re: Proefzitten verlaagde 1100 rt

Ongelezen bericht door berreke »

Hoi, ik ben zelf 1,67m groot en rijd met een R1100RT met verlaagd zadel en hyperpro verlaagde vering. Proef zitten kan. mijn locatie is Brasschaat bij Antwerpen, België. Hoe ver dit van jou is weet ik niet maar je bent welkom na afspraak.

mvg

Berreke
VOS85

Re: Proefzitten verlaagde 1100 rt

Ongelezen bericht door VOS85 »

klinkt als de perfecte fiets maar brasschaat is van hier een dikke 3 uur rijden
Gebruikersavatar
berreke
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mar 2012, 19:30
Type: R1100RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Brasschaat
Locatie: Brasschaat

Re: Proefzitten verlaagde 1100 rt

Ongelezen bericht door berreke »

Oke, moest je bij jou in de buurt niks vinden ben je altijd welkom. Het enige nadeel dat ik kan vinden aan zover verlagen is dat bij een hobbel in een bocht de middenbok soms de grond raakt.

groetjes

berreke
Gesloten

Terug naar “Over: Vering en dempers / ESA”