R1200RT 2009 ESA Hyperpro ECHT -2,5 cm ???

Alles over vering, dempers, wegligging enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
GinoVDC
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 jul 2015, 18:16
Type: R1200RT
Bijz: Bmw R1200RT LE '09 Black Sapphire
Land: België
Woonplaats of omgeving: Asper/15 km van Gent

R1200RT 2009 ESA Hyperpro ECHT -2,5 cm ???

Ongelezen bericht door GinoVDC »

Beste forumleden ,

Ik woon in België nl. in Asper (deelgemeente van Gavere en dit is tss Gent en Oudenaarde ) en op het forum is her en der toch al wat geschreven over verlaagde Hyperpro veren maar veelal is het mij niet duidelijk omdat het de ene keer gaat over een model met ESA en de andere maal over één zonder ESA nog ergens anders gaat het over een model RT van 2010 waarvan Hyperpro zelf ook een verschil opgeeft tss de modellen '05-'09 en '10 ergens anders gaat het over modellen 1150 of zelfs GS modellen.

Daarom dat ik hier voor het model R1200RT met ESA en modeljaar 2009 de vraag wil stellen : Of hier mensen zijn die verlaagde Hyperpro veren hebben voor dit model EN mij ook kunnen bevestigen of dat deze verlagings kit daadwerkelijk uw motor 2,5 cm doet verlagen want op de site van Hyperpro wordt wel een verlaging van 2,5 cm beloofd maar is dit wel zo ???

EN ik zou misschien wel durven vragen aan andere Belgen of mensen uit bv. Zeeuws Vlaanderen , die een '05-'09 model R1200RT met ESA en met verlaagde Hyperpro veren al hebben , willen vragen of dat ik eens kan plaatsnemen op hun motor vooralleer ik tot aankoop over ga. (ik hoef er zeker niet met te rijden eens plaatsnemen is al ruim voldoende ) !!

Ik rij wel bijna altijd duo ( ben 1,63 m ) en heb reeds het verlaagde zadel van touratech en rij rond met een dikkere zool op de bottines maar het is nog steeds een beetje balanceren tss tenenwerk en de bal van de voet.
Het rijden is geen probleem maar zou eventueel gewoon de veren plaatsen om dat tikkeltje extra bij het stilstaan.
Ik weet dat een WESA systeem bestaat en dit zou 4 cm verlagen maar dit kost dan ook meer dan 1000€ en dat is mij te veel.
De Hyperpro verlaagde veren kosten tss 187€ en 217€ afhankelijk van op welke site je ze vind.
Ik zou zelf de veren vervangen omdat mijn technische kennis voldoet om dit werk zelf uit tevoeren.

Hou het veilig en alvast mijn dank.
[groet]
Gino.
Inspector Gadget

Re: R1200RT 2009 ESA Hyperpro ECHT -2,5 cm ???

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb over het eventueel verlagen in combinatie met HyperPro veren, OEM schokdempers en ESA op een (in mijn geval) 2007 1200RT zelf ooit eens gesproken met zowel HyperPro en JJ Suspension (degene die ook schokbrekers kan reviseren) en beide gaven aan dat inderdaad een verlaging van centimeters (meervoud) mogelijk was, mocht dat nodig zijn.
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 28 jul 2016, 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Cobaard
Berichten: 92
Lid geworden op: 14 jul 2013, 07:37
Type: R1200RT
Bijz: Verlaagd HyperPro, BMW Comfortzadel, VStreamscherm
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Drunen

Re: R1200RT 2009 ESA Hyperpro ECHT -2,5 cm ???

Ongelezen bericht door Cobaard »

Ik heb een 1200RT van 2011 (met ESA) en deze is verlaagd door Hyperpro Werkendam. De verlaging bedraagt ruim 3 cm. Ikzelf heb voor de verlaging "gepast" bij een 1200 RT uit 2009. Dit voormalig forumlid (Peter van Nierop) heeft aangegeven dat zijn RT ook ruim 3 cm lager stond na een verlaging met hyperpro veren. zie ook het volgende draadje: viewtopic.php?f=53&t=7824&p=83062&hilit ... ren#p83062 -top- Mijn advies: zoek contact met Hyperpro Werkendam en vraag naar "Paul", deze voert de verlaging uit en is niet alleen service gericht, maar geeft ook duidelijke (en vrijblijvend) informatie.
GinoVDC
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 jul 2015, 18:16
Type: R1200RT
Bijz: Bmw R1200RT LE '09 Black Sapphire
Land: België
Woonplaats of omgeving: Asper/15 km van Gent

Re: R1200RT 2009 ESA Hyperpro ECHT -2,5 cm ???

Ongelezen bericht door GinoVDC »

Inspector Gadget schreef:Ik heb over het eventueel verlagen in combinatie met HyperPro veren, OEM schokdempers en ESA op een (in mijn geval) 2007 1200RT zelf ooit eens gesproken met zowel HyperPro en JJ Suspension (degene die ook schokbrekers kan reviseren) en beide gaven aan dat inderdaad een verlaging van centimeters (eervoud) mogelijk was, mocht dat nodig zijn.
Big RT Smile

Dank je vriendelijk voor de informatie _004 _004

Grtz
Gino .
GinoVDC
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 jul 2015, 18:16
Type: R1200RT
Bijz: Bmw R1200RT LE '09 Black Sapphire
Land: België
Woonplaats of omgeving: Asper/15 km van Gent

Re: R1200RT 2009 ESA Hyperpro ECHT -2,5 cm ???

Ongelezen bericht door GinoVDC »

Ik heb een 1200RT van 2011 (met ESA) en deze is verlaagd door Hyperpro Werkendam. De verlaging bedraagt ruim 3 cm. Ikzelf heb voor de verlaging "gepast" bij een 1200 RT uit 2009. Dit voormalig forumlid (Peter van Nierop) heeft aangegeven dat zijn RT ook ruim 3 cm lager stond na een verlaging met hyperpro veren. zie ook het volgende draadje: viewtopic.php?f=53&t=7824&p=83062&hilit ... ren#p83062 -top- Mijn advies: zoek contact met Hyperpro Werkendam en vraag naar "Paul", deze voert de verlaging uit en is niet alleen service gericht, maar geeft ook duidelijke (en vrijblijvend) informatie.

Big RT Smile

Dank je wel voor de verkregen info en idd Hyperpro heeft voor het model 2011 een verlaging van 3 cm en het is daarom prettig om hier te horen dat de verlaging ook daadwerkelijk 3 cm bedraagt !! -top-

Het draadje had ik al gelezen maar toch bedankt om de moeite te doen om het hier als info mee te geven _004

Misschien dat ik telefonisch eens contact opneem met Hyperpro Werkendam maar om naar toe te rijden is het toch wat ver om info te vragen want het is +/- 170 km zijn enkele reis .

[groet]
Gino.
Gebruikersavatar
Cobaard
Berichten: 92
Lid geworden op: 14 jul 2013, 07:37
Type: R1200RT
Bijz: Verlaagd HyperPro, BMW Comfortzadel, VStreamscherm
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Drunen

Re: R1200RT 2009 ESA Hyperpro ECHT -2,5 cm ???

Ongelezen bericht door Cobaard »

Een bezoek aan Werkendam kan toch bij een mooie toertocht naar het aantrekkelijke Nederland (door het nog mooiere Noord Brabant) worden ingepland Big RT Smile
GinoVDC
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 jul 2015, 18:16
Type: R1200RT
Bijz: Bmw R1200RT LE '09 Black Sapphire
Land: België
Woonplaats of omgeving: Asper/15 km van Gent

Re: R1200RT 2009 ESA Hyperpro ECHT -2,5 cm ???

Ongelezen bericht door GinoVDC »

Cobaard schreef:Een bezoek aan Werkendam kan toch bij een mooie toertocht naar het aantrekkelijke Nederland (door het nog mooiere Noord Brabant) worden ingepland Big RT Smile
Inderdaad dit zou ook een mogelijkheid zijn !! _004 _004
Bandit
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2016, 10:09
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Bolsward
Contacteer:

Re: R1200RT 2009 ESA Hyperpro ECHT -2,5 cm ???

Ongelezen bericht door Bandit »

Sinds een maand heb ik nu op mijn R1200RT (2006) Hyperpro veren zitten. De motor is nu ruim 3 cm lager. Ik heb de veren lagen monteren bij Motorhuis Langezwaag in Friesland. De motor rijdt en stuurt nu veel beter als voorheen en is zeker in de bochten een stuk verbeterd. Nu kan het wezen dat de vering aan vervanging toe was, maar de verlaging is was voor mij de reden van vervanging. Kortom veren aanpassen of laten controleren is een verbetering voor de motor. -top- -top- -top-
Wout67
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 okt 2015, 14:33
Type: R1200RT
Land: ned
Woonplaats of omgeving: Nederweert

Re: R1200RT 2009 ESA Hyperpro ECHT -2,5 cm ???

Ongelezen bericht door Wout67 »

Ook ik kamp met mn lengte,nu Hyperpro onder de motor maar hij is me nog s5teeds te hoog,en moet eerlijk zeggen onder mn oude rt(2005) had ik ook hyperpro en kon ik mooi met beide beentjes op de vloer,nu ik dit lees is het voor mij wel duidelijk,verlaagde veren dus,ben ben benieuwd
Gesloten

Terug naar “Over: Vering en dempers / ESA”