Licht naar links trekken R1200RT

Alles over vering, dempers, wegligging enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: Licht naar links trekken R1200RT

Ongelezen bericht door Rebel »

Bennos schreef: 04 nov 2017, 16:47 Big RT Smile

Leuk dat je het vraagt!

De blokhelften staan weer in elkaar, alle pakkingen zijn/worden vernieuwd, ook de ringetjes.

Dan gaat de bak er weer aan en daarna het frame en de rest.

Leuk om te zien hoe alles nog in werkelijk perfecte staat is na 12 jaar en 57K, de hoonsporen staan er nog in, de lagerschalen zijn nauwelijks aangetast en nergens een spoortje van vervuiling te bekennen.

Dat ie goed onderhouden was en nooit een spatje pekel heeft gezien wist ik al, maar dat alles nog werkelijk als nieuw zou zijn had ik niet verwacht.

Helaas heeft Boonstra een zuiger en kop gestuurd met detonatieschade of iets soortgelijks (putjes in zuiger en kop), is een setje met nog maar 11k ervaring dus dat was even goed ruk zeg maar....nu maar wachten wat ik ervoor terug krijg.

Het gaat z'n gangetje dus!
Goed te horen dat er voortgang in zit _004
Ja, 57K is helemaal niks voor boxers mits regelmatig z'n beurtjes gehad natuurlijk :D
Dan zul je op termijn wel weer kunnen gaan genieten van je RT, zolang het weer het toelaat.
Alles bij elkaar toch wel veel schade met zo'n schuiver, maar gelukkig mankeer je zelf niets.
Materiaal kan altijd vervangen of gerepareerd worden.
Ik ben straks ook wel benieuwd hoe hij geworden is en of er nog wat veranderd is aan dat naar links neigen.
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
Gebruikersavatar
Bennos
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 mar 2016, 20:31
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Licht naar links trekken R1200RT

Ongelezen bericht door Bennos »

Ik hoop dat ie eind van de maand weer in elkaar staat....misschien uitloop naar half december.

Zal weinig gereden worden, heeft nooit een spatje pekel gezien en dat wil ik zo houden.

Kijk nu al uit naar komend voorjaar :mrgreen:
BMW R1200RT '11 Thundergrey Metallic
Lifestyle Edition|ESA II|RDC|ASC|CC|Helibars Tour Performance|BMW Topkoffer|BMW Cilinderbeschermers|XT-009 Tracker
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Licht naar links trekken R1200RT

Ongelezen bericht door siebke »

Bennos schreef: 05 nov 2017, 09:09 Ik hoop dat ie eind van de maand weer in elkaar staat....misschien uitloop naar half december....knip
Tegen die tijd zullen de blauwe plekken ook wel donkerder verkleurd en/of helemaal verdwenen zijn ;) . Gelukkig dat je het er zelf i.i.g. niet slecht van af hebt gebracht.
Rotondes vind ik ook verraderlijke objecten, vooral de wat krappere versies. Mijn ervaring is dat er veel op blijft liggen c.q. ingereden wordt en op de bitumen versies nogal gauw spoorvorming optreedt. Warme zomerse dagen zijn daar vaak debet aan. Ik heb ze met andere ogen leren zien dan alleen maar leuk 'speeltuig' voor de motor.

Overigens kan het in de komende maanden best nog mooi weer zijn om ff te genieten op onze tweewielers. Ben ook benieuwd of het gezegde van een grootheid op voetbalgebied bewaarheid wordt: "ieder nadeel hep ze voordeel".
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
Bennos
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 mar 2016, 20:31
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Licht naar links trekken R1200RT

Ongelezen bericht door Bennos »

Die zijn allang weg hoor...is al ruim 6 weken geleden, die deuk in het ego zit er nog.

Die rotonde is niet best en heb de gemeente aansprakelijk gesteld, gemeenten hebben nogal goede juridische afdelingen dus de eerste afwijzing is al binnen.

We knokken gewoon verder....
BMW R1200RT '11 Thundergrey Metallic
Lifestyle Edition|ESA II|RDC|ASC|CC|Helibars Tour Performance|BMW Topkoffer|BMW Cilinderbeschermers|XT-009 Tracker
Gesloten

Terug naar “Over: Vering en dempers / ESA”