Pagina 1 van 1

Vering r1100rt

Geplaatst: 17 jun 2018, 22:14
door rayman111
Binnenkort ga ik op pad met een passagier. Nu las ik dat je de vering zwaarder kan zetten. De grote draaiknop heb ik gevonden en zal ik dan op high zetten, maar de Manuel spreekt ook over een schroef die je moet verstellen...die zie ik ook. Mijn vraag wat is het verschil tussen beide? En wat moet ik verstellen? Alvast bedankt

Re: Vering r1100rt

Geplaatst: 17 jun 2018, 23:18
door Bens
Als je een passagier gaat rijden en de motor staat ingesteld voor 1 persoon, dan zal de motor achter inzakken. De motor is achter lager dan voor. Je kan zo wel rijden, maar nadeel is dat, als je door een bocht gaat, de motor meer naar buiten dwingt -houdt zijn lijn niet-. Door de grote knop te draaien kan je de vering zo zetten dat de motor weer recht staat en de motor in de bochten zijn lijn houdt. Vering achter hoger zetten zorgt ervoor dat de motor sneller de bocht in zal sturen. Je zet de motor dan meer op zijn voorwiel. Van de zijkant gezien zal de motor achter hoger staan dan voor.
De kleine knop onderaan is voor de demping. Je kan de demper stugger/harder zetten (te hard elke bobbel zal je voelen) of slapper/zachter (te slap deinen). Kwestie van uitproberen wat voor jou prettig is.

Re: Vering r1100rt

Geplaatst: 18 jun 2018, 08:12
door rayman111
Oké duidelijk. Dus voor een ritje met een passagier even die grote draaiknop pakken. Thanks.


Hartelijk groeten van iPad aan alle forumleden