Vering r1100rt

Alles over vering, dempers, wegligging enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
rayman111
Berichten: 70
Lid geworden op: 12 mei 2018, 22:05
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: zuid Holland

Vering r1100rt

Ongelezen bericht door rayman111 »

Binnenkort ga ik op pad met een passagier. Nu las ik dat je de vering zwaarder kan zetten. De grote draaiknop heb ik gevonden en zal ik dan op high zetten, maar de Manuel spreekt ook over een schroef die je moet verstellen...die zie ik ook. Mijn vraag wat is het verschil tussen beide? En wat moet ik verstellen? Alvast bedankt
R1100RT 98 / R1100R 97
Bens
Berichten: 142
Lid geworden op: 08 jul 2017, 09:39
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: 1200 GS
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: West-Friesland

Re: Vering r1100rt

Ongelezen bericht door Bens »

Als je een passagier gaat rijden en de motor staat ingesteld voor 1 persoon, dan zal de motor achter inzakken. De motor is achter lager dan voor. Je kan zo wel rijden, maar nadeel is dat, als je door een bocht gaat, de motor meer naar buiten dwingt -houdt zijn lijn niet-. Door de grote knop te draaien kan je de vering zo zetten dat de motor weer recht staat en de motor in de bochten zijn lijn houdt. Vering achter hoger zetten zorgt ervoor dat de motor sneller de bocht in zal sturen. Je zet de motor dan meer op zijn voorwiel. Van de zijkant gezien zal de motor achter hoger staan dan voor.
De kleine knop onderaan is voor de demping. Je kan de demper stugger/harder zetten (te hard elke bobbel zal je voelen) of slapper/zachter (te slap deinen). Kwestie van uitproberen wat voor jou prettig is.
rayman111
Berichten: 70
Lid geworden op: 12 mei 2018, 22:05
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: zuid Holland

Re: Vering r1100rt

Ongelezen bericht door rayman111 »

Oké duidelijk. Dus voor een ritje met een passagier even die grote draaiknop pakken. Thanks.


Hartelijk groeten van iPad aan alle forumleden
R1100RT 98 / R1100R 97
Gesloten

Terug naar “Over: Vering en dempers / ESA”