BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Motorhuis Zwolle

Ottenhoff Motoren - Badhoevedorp

Motor Service Amersfoort - Ede
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
Onderdeel Quispel Motoren - Deurne
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
QCMotortechniek - Almere

motorbanden en motoronderdelen 
Het BMW RT Forum steunt
vanaf 2013 de CliniClowns

Wat is er te doen?
 

Accu's. toebehoren, energiesystemen

Ervaring met RT LC zonder ESA?

Alles over vering, dempers, wegligging enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Eve
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 sep 2018, 10:53
Type: R1200RT/LC
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Schoten

Ervaring met RT LC zonder ESA?

Ongelezen bericht door Eve »

Is er iemand met een LC zonder de optie ESA? Ben erg benieuwd naar zijn/haar ervaringen aangezien ik net een van 2014 heb aangeschaft zonder ESA. Ik zou wisselend alleen of met passagier rijden.
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Baird
Berichten: 4111
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Ervaring met RT LC zonder ESA?

Ongelezen bericht door Baird »

Zal dan niet veel schelen met een andere fiets zonder ESA, ik zou er dan wel een paar goede Hyperpro dempers en veren onder zetten, is in ieder geval beter dan de standaard veren en dempers van BMW ( ik rij zelf R1150RT met Hyperpro's en GS LC met Dynamic ESA).
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 400k+ km
Eve
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 sep 2018, 10:53
Type: R1200RT/LC
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Schoten

Re: Ervaring met RT LC zonder ESA?

Ongelezen bericht door Eve »

Beste Bert,
Dank je wel voor je reactie. Het heeft even geduurd voor ik reageerde. Inmiddels heb ik er een paar weken mee gereden, met en zonder passagier. Ik vind het echt een geweldige motor maar de vering is niet echt super. Te hard zonder belading en 1 persoon en geeft toch soms wel erg hard de kwaliteit van het wegdek door. Hoe ik de instellingen ook aanpas aan de omstandigheden; zowel demping als voorspanning van de achterveer.
Ik begin echt te twijfelen om inderdaad naar Hyperpro's te gaan kijken of zelfs in te ruilen naar een ESA model. Heb jij een indicatie van de kosten voor de Hyperpro's?
Alvast bedankt!
Evert
Gesloten

Terug naar “Over: Vering en dempers / ESA”