Hyperpro

Alles over vering, dempers, wegligging enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Opahak

Hyperpro

Ongelezen bericht door Opahak »

Vanmorgen even bij Bas (Hyperpro Alphen ad Rijn) geweest en in samenspraak besloten om beide veren te vervangen.

Het doel is om een comfortabele en strakker sturende fiets te verkrijgen. Ik heb nog een vraagje over verlagen gesteld maar Bas raadde dat af omdat ik veel met duo rijd. De kans is aanwezig dat ik binnenkort ga pendelen tussen Leiden en Heerhugowaard dus maar investeren in veiligheid.

De afspraak staat voor 9 juli 2010. Ik ben benieuwd.

Groet'jes
Paul
Stingray

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Stingray »

Jij gaat willen dat je dit geld eerder had uitgegeven!

Als er iets is wat een investering waard is op een boxer dan is het andere veren/dempers. Of je dan WP/Wilber/Hyperpro/Ohlins neemt is dan niet eens belangrijk.

Veel plezier met rijden straks!
Opahak

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Opahak »

Yep, i know. Mijn vorige 1100RT had ook hypopro veren en je weet niet wat je overkomt.
Vandaar dat deze er op mijn huidige Ros weer onder moeten!
Dave

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Dave »

Bij mij zitten ze er sinds gisteren onder en ik kan niet anders zeggen dan dat ik het erg prettig vind! De mijne zijn wel lager dan origineel, omdat Gertje bijna nooit meerijdt. Vanaf zondag een paar dagen weg op de motor, dus dan zal ik echt het verschil gaan merken!
MarcoHollaar

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door MarcoHollaar »

Goedeavond,

Deze week bij Kenny (MSA) hyperpro laten monteren.

Dat rijd een stuk strakker en comfortabeler.
Oude vering stond op maximale sterkte afgesteld, maar was lang niet voldoende, zeker niet bij duo-rijden.

Nieuwe achterband en grote beurt en we kunnen er weer even tegen.
Helemaal toppie.

-1100- _004
Inspector Gadget

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ja, jou veren waren echt "op".
Je mag best weten dat ik flink schrok toen ik merkte hoe laag jou fiets zat.

Maar, je hebt er nu een zeer strak sturende fiets, heb jou fiets even staan te bewonderen bij Kenny.
Blijf het een mooie kleur vinden, naast rood. _005 _004
MarcoHollaar

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door MarcoHollaar »

Hoi Rob,

Blij dat ik hem dan even gepoetst heb vooraf. Anders krijg je weer roddels dat er slecht voor de BMW gezorgd wordt.

Ik vind de kleur zelf ook het mooist, maar ook daar is een draadje van met verschillende meningen.
Heb nog even die van Paul Hak (opahak) bekeken, is ook een mooie kleur. Ook gaaf met die gespoten deksels.
Wordt weer even sparen, maar die blauwe deksels gaan er wel komen.

Oeps, niet teveel afwijken van het onderwerp....

Groet,
Marco
Inspector Gadget

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ja, Paul's fiets is ook een plaatje, maar met mijn "stuurmanskunsten" ga ik voorlopig nog niet mijn koffers aan de slag. ;)
Opahak

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Opahak »

MarcoHollaar schreef:Hoi Rob,

Blij dat ik hem dan even gepoetst heb vooraf. Anders krijg je weer roddels dat er slecht voor de BMW gezorgd wordt.

Ik vind de kleur zelf ook het mooist, maar ook daar is een draadje van met verschillende meningen.
Heb nog even die van Paul Hak (opahak) bekeken, is ook een mooie kleur. Ook gaaf met die gespoten deksels.
Wordt weer even sparen, maar die blauwe deksels gaan er wel komen.

Oeps, niet teveel afwijken van het onderwerp....

Groet,
Marco
Hoi MArco,

Heb je genoten van de hyperpro veren? Volgens mij heb je nu een hele andere fiets terug? (even vissen naar cliche's)?
Ik zie dat je gaat sparen voor de deksels spuiten? Maakt je fiets helemaal af!! Ik ben ook zeer tevreden over Kenny's werk dus zegt het voort!

Groet
Paul
kloas009

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door kloas009 »

Dinsdag door de over het hele land liggende dikke mist naar Werkendam gereden.
Om 6 uur uit Groningen vertrokken, met als enig doel nu toch die Hyperpro veren laten installeren.
Ondanks alle positieve berichten hier toch enige twijfel.

Welnu ik kan u zeggen: Het werkt !!! en was de koude vroege rit meer dan waard.

Geen klappen in mijn rug wanneer ik eventjes te snel over een drempel rijdt.
Helemaal geen duikgedrag meer tijdens remmen.
Een fiets die rustig aanvoelt en zeer comfortabel rijdt.

Ook voor mij is duidelijk, nooit meer anders dan Hyperpro op het masjien.

Big RT Smile

Klaas

ps. En de koffie was ook lekker.
Gebruikersavatar
Ralph Romein
Berichten: 400
Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

kloas009 schreef: Geen klappen in mijn rug wanneer ik eventjes te snel over een drempel rijdt.
Helemaal geen duikgedrag meer tijdens remmen.
Een fiets die rustig aanvoelt en zeer comfortabel rijdt.

Klaas
Klaas, gefeliciteerd met je aankoop. Ben zelf ook zeer te vreden. De 1200RT laat een duidelijk ander gedrag zien. Heb jij gekozen voor de multi instelbare dempers voor en achter? Uit ervaring kan ik zeggen dat het de moeite waard kan zijn met de instellingen te spelen. Wel even noteren wat je hebt gedaan, want je bent snel de weg kwijt.
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Gebruikersavatar
Det
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 mei 2009, 21:30
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: op dit moment even motorloos; hoop niet te lang 🤤
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hellevoet

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Det »

Ik ben ook om ......

Vandaag in Werkendam geweest en een babbeltje aldaar gemaakt; werd zeer vriendelijk ontvangen (alleen geen koffie _002 ). Kreeg (ook) het advies om enkel de veren uit te wisselen. Compleet met nieuwe dempers is natuurlijk 'je van het', maar heb je het echt nodig :?:. 'Ligt er aan of je elke dag op het circuit rond gaat rijden' was het commentaar. Nou, laat ik dat dan maar doen hè - enkel de veren dan. 'Ze' zeggen dat geld, net als de motor, moet rollen. Ergens volgende maand met beide dempers onder de arm op naar Werkendam en om laten bouwen - 'k ben zeeeeeeeer benieuwd.
Im tiefen Inneren weiß eigentlich ein jeder daß die BMW die einzig Wahre ist ...
Ton1959

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik ga begin maart ook mijn veren daar laten vervangen. Ik hoop dat de achterschokbreker er zelfs tussen uit komt zonder het achterwiel te verwijderen. Werkendam is niet zover voor mij . Ik ben ook zeer benieuwd hoe groot het verschil zal zijn. De vorschokbreker verwijderen ziet er iets meer werk uit maar ik heb nog niet echt goed gekeken. Het was nog een beetje te fris. Ik ga wel voor de zwarte veren. De veren hoeven voor mij niet op te vallen.

Ton
Dave

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Dave »

Ton1959 schreef:Ik hoop dat de achterschokbreker er zelfs tussen uit komt zonder het achterwiel te verwijderen.Ton
Bij mij moest het achterwiel er uit omdat je anders niet goed bij de bout komt waarmee de veer vast zit... Maar ja: dat is een R met T!
Ton1959

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Okay bedankt Dave
Verwachtte dat eigenlijk al. Ik zie de bout zo wel zitten maar kan er waarschijnlijk de schokbreker er toch niet zo door naar beneden laten zakken. Het wiel eruit lijkt ook maar een paar minuutjes werk.

Ton _004
Tha_biker

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Tha_biker »

Het wiel eruit is nog het makkelijkst... ;) Inderdaad maar vier (of misschien zelfs maar drie bij een R, dat weet ik niet) los en je kunt 'm er zo uittillen. Voor het gemak misschien nog even de remklauw los, maar dat hoeft niet eens persé. Voor de voordemper moet inderdaad de tank eraf, de bovenste bout zit onder de tank.

Net toevallig de dempers van de RT van mijn vrouw gewisseld. Daar moest ook nog de demper los (en daarvoor ook de voetsteunplaat), omdat je anders niet bij de onderste bout van de achterdemper komt. En natuurlijk de complete kuip. Wat dat betreft is een naked fiets toch veel makkelijker... :$
Ton1959

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Tja ik moet altijd alles naakt hebben. Dan kan je overal beter bij Big RT Smile




Ton _004
Dave

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Dave »

Tank los en een beetje schuiven is goed genoeg, eraf hoeft niet (bij een RT dan weer). Dan zit je niet te rommelen met benzineleidingen en zo...
Ton1959

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Heb vast een e mail gestuurd naar Hyperpro in Werkendam of ik op zaterdag met mijn achterschokbreker kan langs komen om de veer te monteren. Ik laat de voorveer eind volgende maand doen omdat ik de tank er toch nog even wil afhalen dan. Nou hoop ik dat ze op zaterdag of op maandag open zijn. Ik ben benieuwd hoe groot de verbetering zal zijn.

Ton
Ton1959

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik wilde naar Werkendam vandaag met mijn achterschokbreker naar Hyperpro maar ze zaten net in de midden van een verhuizing en ze hadden geen tijd om de veer te monteren. Maar in Wijchen kon ik wel terecht en John van Hyperpro heeft de veer gemonteerd. Goede service en tips en een bakje koffie en binnen 20 minuten weer op weg naar huis. Eind van de maand terug maar dan met de voorschokbreker.
Ik moet in het weekend werken dus daarna de motor afwerken en dan kan ik weer rijden. Ik ben benieuwd.

Ton _004
Inspector Gadget

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Laat jou ervaringen eens weten, of jij verschil merkt, etc. _004

Ben heel benieuwd want jij hebt toch een hele andere fiets en ervaringen zijn altijd iets persoonlijks, denk ik.
bolderbast

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door bolderbast »

Bij mij = althans bij mijn RT = wordt achter ook een Hyperpro-set gemonteerd,
Ben erg benieuwd naar het resultaat!
Ton1959

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik verwacht een heel ander rijgedrag. Ik verwacht begin maart terug te gaan voor de voorveer. Ik denk dat je eigenlijk beide veren gemonteerd moet hebben voor een goed resultaat. Maar ik kan waarschijnlijk straks al voelen of de achterkant al behoorlijk verbeterd is.
Ik laat binnenkort weten hoe het is.

Ton _004
bolderbast

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door bolderbast »

Ton1959 schreef:[knip]Ik denk dat je eigenlijk beide veren gemonteerd moet hebben voor een goed resultaat. [knip]

Ton _004
Dat denk ik ook.
Nu nog de budgethouder overtuigen... ;)
Ton1959

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Bolderbast zei:


Dat denk ik ook.
Nu nog de budgethouder overtuigen...

Ik begrijp wat je bedoelt en dat kan moelijk zijn als die weinig heeft met motoren. Maar ja goede veren is veiligheid ook hé

Ton _004
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door jaybmw »

Ton, welke firma in W-dam monteerd Hyperpro? Dit is maar 15 km van me vandaan,en de moeite om te gaan bekijken.

Grtn Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Inspector Gadget

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ton1959

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi Jeroen
Ik kon deze keer niet bij Werkendam komen omdat ze midden in een verehuizing zaten en zover ik weet gingen ze naar een ander adres daar. Ik weet niet of ze misschien een nieuw gebouw hebben gezet dichtbij hun oude pand. Maar ze waren op vrijdag moeilijk beeikbaar via de telefoon maar ook via pc met e mail lukte het niet

Ton
Ton1959

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik heb vandaag de motor afgewerkt en ben gaan proefrijden. En met alleen de Hyperpro achter was het al een gigantische verbetering. Hij veert werkelijk geweldig en als er nu een flinke hobbel in de weg komt vangt de veer hem netjes op. Je voelt het progessieve gewoon.
Geen harde klappen meer als ik over een hobbel in de weg rijd maar ook het stuurgedrag is veel beter . Hij stuurt veel strakker en de motor is veel comfortabeler. Het lijkt er nu op dat deze veer op de standaard schokbreker gewoon thuis hoort. Als ik dit jaren geleden had geweten dan had ik zelfs nooit een schokbreker compleet vervangen. Zelfs de Koni 's die ik altijd kocht in plaats van de standaard schokbrekers gaven nooit zoveel verbetering als deze veer. Daaruit blijkt dus hoe belangrijk die veer is. Maar waarschijnlijk heeft mijn standaard demper ook niet echt veel geleden met nog maar 53000 km op de teller.
Dus als straks mijn voorveer erop zit dan heeft me dit 220 Euro gekost en ik wil nooit geen motor meer zonder Hyperpro vering nu.
Voor mijn gezondheid is het de beste investering die ik ooit gedaan heb.

Hyperpro _004

Ton Big RT Smile
Inspector Gadget

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Mooi man! _004

Ik ben echt heel erg blij voor je, en wens je ontelbare veilige kilometers toe.
Ton1959

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Bedankt Rob

Deze motor word steeds beter. Nu ben ik al weer nieuwsgierig naar het effect van die veer op de voorschokbreker maar ja die komt zo aan de beurt ook. En dan weer gewoon verder met de volgende verbetering.


Ton _004
Inspector Gadget

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het is je van harte gegund Ton!

Wat mij opviel, maar bij mij is Hyperpro gelijktijdig voor én achter geplaatst, is ook de betere zitpositie.
Veel meer ontspannen, in plaats van hangen ín/áán het stuur.
Opmerkelijk hoe belangrijk vering is, en hoe enorm ik dat toch wel onderschat had.

Een andere mogelijke aanrader zijn stuurverhogers, maar laten we dat bewaren voor een ander draadje. ;)

Ja, erg leuk hé!
Personaliseren, aanpassen, opsmuk, herstellen, repareren, verbeteren, dat is voor mij in zekere mate een belangrijk onderdeel van het plezier van motorrijden.

Pas wel op, het kan besmettelijk zijn/worden. ;)

Big RT Smile
Ton1959

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi Rob
Dan was jou originele achterveer zeker flink doorgezakt zeker? Dan krijg je dat de motor achter vrij laag staat en je dus meer aan het stuur hangt. Maar misschien gaat mijn motor straks voor nog iets omhoog waardoor ik nog wat minder naar voren schuif. Achter voelt het nu perfect ook de demping is goed ingesteld.

Ton _004
Inspector Gadget

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Mijn veren waren niet echt op, als het om verkeersveiligheid gaat, maar net als jij, de wegligging was op slag heel anders, vele malen beter.
De veervoorspanning stond al vrijwel maximaal, maar ik denk dat mijn originele vering gewoon slechtere kwaliteit was.
(er stond pas 42000 km op de teller, dan zouden normaal gesproken volgens mij veren nog niet versleten mogen zijn? _001 )

Maar door de HyperPro kwam de fiets ook wat meer omhoog (heb de "normale" lengte HyperPro gekregen, denk ik).
Waardoor ik mijn splinternieuwe Corbin zadels niet meer kon gebruiken, wat achteraf a blessing in the sky was, wat mij betreft.

Ik denk dat het de combinatie was, stuurverhogers in combinatie met de HyperPro veren.

Anyhoe, ik onderschrijf jou stelling;
Geen motor meer zonder Hyperpro vering.
Ton1959

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Mijn motor zakt nu 1,5 cm achter als hij van de standaard gaat op stand een van de vering achter.
Maar als beide veren vervangen worden zou de zithouding weinig moeten veranderen .Bij mij zou ik me kunnen voorstellen dat ik met een Hyperpro veer achter de motor voor iets lager kon staan en dat ik dat zou kunnen voelen.
De stuurverhogers geven een fijnere zithouding ( meer rechtop en armen iets minder gestrekt)

Ton
Ton1959

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Vandaag de Hyperpro voor veer ook gemonteerd. Deze keer in Werkendam gemonteerd. Ik had geluk dat ze tijd hadden omdat ze allemaal druk bezig waren op de motorbeurs. Het verwijderen van de schokbreker stelt echt niks voor. Ik had hem er in 10 minuten onderuit. De tank moest iets naar achter en dat was zo gebeurd. Nou morgen eens gaan proefrijden. Ik ben benieuwd naar het verschil weer.

Ton _004
bolderbast

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door bolderbast »

Ik ga 'm morgenochtend halen.
Met achter demper en veer van HP.
Ben erg benieuwd.

Kan ik zondag goede sier maken op de parkeerplaats bij de motorbeurs!
Ton1959

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Dan zie ik je misschien zondag daar. Ik heb de nieuwe Hyperpro's in het zwart.

Ton _004
bolderbast

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door bolderbast »

It's devine.

Ik ga meteen sparen voor de voorveer.
Ton1959

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Ton1959 »

De voorveer gisteren getest . Al was de weg naar den Dolder vrij goed. Wat een verschil zeg. Heerlijk de vering is super. Geen stuiterende voorvork en ook een achtervering die heerlijk en comfortabel de weg volgt. Dus nu op naar de volgende stap van het verbeteringsproces. De veren zijn de beste investering voor comfort en eigenlijk voor dat geld valt het best mee. Nu kan ik weer uren rijden zonder problemen met mijn rug gewoon heerlijk weer.

Ton _004
Inspector Gadget

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Gefelicitaart! _004

Ik weet het, 't was veel geld, maar comfort en veiligheid zijn voor mij altijd hele belangrijke punten van aandacht.

Ben echt heel blij voor je, en hopelijk mag je er nog lang, heel lang genieten.
Want je hebt echt een hele mooie motor, heeft toch wel iets heel unieks zo zonder al die tupperware. _005
bolderbast

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door bolderbast »

Zo, dat was nat!

Veel rt's gezien en ook de nodige forumstickers.
Maar bij Hyperpro deden ze niet aan beursaanbiedingen, dus de voorveren nog niet aangeschaft.
Ton1959

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Die veer moet je echt hebben hoor. Het was inderdaad nat en aangezien ik de dag ervoor dezelfde rit al maakte en nog iets verder was ik vandaag een watje. De handschoenen zijn nog niet droog. Ik er veel moois gezien op de motorbeurs. Was het geld echt waard alleen met de auto was het bijna een uur in de file voor het parkeerterrein. God straft onmiddelijk als je een keer de motor laat staan.

Ton _004
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4369
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Eigenlijk ben ik met verkoop van mijn -1100- een stapje achteruit gegaan, want op mijn -1150- zit geen HyperPro . . . _002
Maar ja, in juni is het weer vader(lees opa-)dag, en wie weet wat ze voor me in petto hebben. Ik zal vroeg beginnen om de nodige hints :O te geven.
Ton1959 schreef:Die veer moet je echt hebben hoor. Het was inderdaad nat en aangezien ik de dag ervoor dezelfde rit al maakte en nog iets verder was ik vandaag een watje. De handschoenen zijn nog niet droog. Ik er veel moois gezien op de motorbeurs. Was het geld echt waard alleen met de auto was het bijna een uur in de file voor het parkeerterrein. God straft onmiddelijk als je een keer de motor laat staan.

Ton _004
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
mveenstra
Berichten: 282
Lid geworden op: 29 nov 2010, 15:34
Type: R1100RT
Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur
Locatie: Baarn

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door mveenstra »

en wat kost dat nou een hyperpro vering? Het verbeterd zo te zien wel heel veel en ik hoor veel mensen over veel geld maar wat is veel geld?

gr,

Mike
Groetjes Mike,

Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Ton1959

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi
De Hyperpro veren zijn niet zo erg duur. Per schokbreker betaalde ik 110 Euro. Dat wil zeggen dat is de prijs van de veer plus het monteren op een losse schokbreker.
De voorschokbreker verwijderen was ongeveer 15 minuten werk. Dus gewoon de tank losmaken iets naar achter schuiven en je kan van de bovenste bevestiging van de schokbreker komen. Een tip van John bij Hperpro was de bovenste bout eerst even met kruipolie in te spuiten even te wachten en dan pas proberen los te draaien. Maar bij mij zat hij niet echt vast. De onderste bevestiging is gemakkelijker om bij te komen. Ik heb even de motor ondersteund zodat hij niet naar voor kon vallen. Achter even het wiel eruit en de remklauw eraf en je kan er zeer gemakkelijk bij. Bovenste bout onder het zadel en de onderste kan je na het wiel verwijderen gemakkelijk bij. Let op de ring/ spacer bij het wiel. Die valt waarschijnlijk op de grond als je het wiel verwijderd. Tenminste mijn R1100R heeft er een tussen de bevestiguing vban het wiel.Tijdens het verwijderen van de schokbreker ondersteunde ik ook de motor dat hij niet achterover kon vallen.Echt envoudig werkje om te doen.
Ik heb evenueel nog foto's van de losse schokbrekers zopdat je het verschil met de veren zelf kan zien. De veren geven ongeveer 80% van de verbetering dus als je schokbreker niet lekt is de veer alles wat je nodig hebt. Je krijgt er zeker geen spijt van.

Ton _004
Gebruikersavatar
Det
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 mei 2009, 21:30
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: op dit moment even motorloos; hoop niet te lang 🤤
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hellevoet

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Det »

@ Mike.

Ik kan volledig bevestigen wat Ton heeft geschreven. (De-)montage van de schokdempers op de motor is een eitje; je motor ziet er dan zo'n beetje uit zoals op de foto _004

Veren laten vervangen door de heren van Hyperpro en dan genieten maar - echt een hele verbetering. Je zit echt met zo'n Big RT Smile op je brommert.


Groet, Det
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Im tiefen Inneren weiß eigentlich ein jeder daß die BMW die einzig Wahre ist ...
Ton1959

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Oops zo zag mijn motor er dus niet uit. Mijn voorwiel bleef eroverigens ook netjes inzitten. Deze motor ziet er wel heel treurig uit zo. Onder die tupperware ziet het er maar raar uit hoor.

Ton _004
Gebruikersavatar
mveenstra
Berichten: 282
Lid geworden op: 29 nov 2010, 15:34
Type: R1100RT
Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur
Locatie: Baarn

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door mveenstra »

heren bedankt voor al jullie reacties. De prijs valt dan inderdaad aardig mee. Maar ik denk niet dat ik zelf zal gaan monteren. Deze dame is mijn eerste motor en ik heb eigenlijk nog nooit een motor uit elkaar gehaald. Dus ik denk dat ik dat zal laten doen. Maar zo als ik het nu hoor zal ik ze zeker wel gaan vervangen. Ook al rijd de motor nu naar mijn mening al heerlijk. Ik merk toch wel bijvoorbeeld heuvels dat ze toch aardig door klapt in mijn rug. Nu is dat wel behoorlijk verbeterd met een ander zadel. Maar toch ben ik er van overtuigd dat dit beter kan.

Is er overigens iemand die alles heeft laten doen en zou die mij willen vertellen wat hij/zij totaal kwijt is geweest?
Groetjes Mike,

Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Ton1959

Re: Hyperpro

Ongelezen bericht door Ton1959 »

In dat geval verwacht ik dat je 385 Euro kwijt bent. Dus iets van 160 Euro achter en 225 Euro voor. Mij gaven ze die prijs ook maar ik verwacht dat dit de prijs voor de RT was. Alleen de tank terug schuiven van mijn R type zal niet zoveel moeten kosten denk ik dus het zulen wel de tupperware verwijder kosten zijn.

Ton
Gesloten

Terug naar “Over: Vering en dempers / ESA”