Au!!!

Forum voor degene bij wie HET helemaal fout ging of slechts een "momentje" had. (Alleen serieuze postings en reacties graag)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Brommertje114

Au!!!

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

Niet ik, maar wel m'n ego... en ook een beetje m'n hart (figuurlijk dan hè...)

Had net m'n nieuwe brommert opgehaald en geshowd bij m'n zoon (die toevallig een paar van z'n vrienden op hun Ja Oia se brommertjes op bezoek had) en ging nog een stukje pielen in de omgeving. Vond een mooie parkeerplaats om wat draaien en keren te oefenen.
Ging allemaal goed totdat die laatste draai naar links iets te hard ging (naar mijn idee dan...) en ik íets te hard op de achterrem drukte... Hik, pruttel, kletter... :oops: _002
Die bekrachtigde remmen van een -1150- vragen wel gewenning... net als de rest van het gedrag van de brommert. Héél anders dan een K75RT!
Gelukkig alleen maar een ontverfd plekje op de linkerspiegel en wat krasjes op de koffer erbij. Zal toch eens een lakstift ofzo moeten kopen!

Eric
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Au!!!

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Ik begrijp precies wat je bedoelt Eric!

Ook ik heb tot dus ver nog slechts zo'n 20 Km op mijn RT gereden.....met mijn hart in mij keel!!! Tjee, wat is ie groot en breed.. :O Bij de eerste beste kruising waarvoor ik echt moest remmen, zat ik met mijn Oia tegen de tank.. _002 .
Dat remmen, zeker bij lagere snelheden, vraagt echt gewenning en aangezien ik de eerst volgende kilometers pas weer eind maart 2010 kan/mag maken, hoop ik van harte dat ik 't bij de RT-meeting in april allemaal een beetje onder de knie heb! :) (en anders ga ik samen met mijn dochter wel héééélemaal achter aan rijden... :lol: )
Brommertje114

Re: Au!!!

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

Berrybeer schreef:... en aangezien ik de eerst volgende kilometers pas weer eind maart 2010 kan/mag maken, hoop ik van harte dat ik 't bij de RT-meeting in april allemaal een beetje onder de knie heb! :) (en anders ga ik samen met mijn dochter wel héééélemaal achter aan rijden... :lol: )
Joh Berry, tussen eind maart en het RT Treffen zitten drie weken... dan heb je tijd zàt om te gaan oefenen ;)
Maar gelukkig voor jou leverde je eerste ervaring met de remmen geen uiterlijke beschadigingen op, niet aan jou en niet aan je brommer!

Xieje in Lunteren!

Eric
DutchBear
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 aug 2009, 09:54
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: lekker groot
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Re: Au!!!

Ongelezen bericht door DutchBear »

Ik ken het gevoel van het remmen op lage snelheid in de bocht ook.
Is echt wennen. Ben ik ook al bijna een keer mee onderuit gegaan.
Eigenlijk zou ik een modificatie wel op prijs stellen: onder de 10km/u werkt alleen de achterrem. Bestaat dat?

Over groot en breed:
Dat voelt idd zo, maar de 1150 laat zich fantastisch gooien en smijten.
Je kunt gewoon "rechtop" blijven ziten, maar eventueel ook nog wat met je heupjes werken.
Gaat ie als schicht door de bocht.

Zeker Japanse tourfietsen rijdt je helemaal los.
Racers halen je alleen op 't rechte eind weer in.
Alleen die kleine motards van 160 kilo zijn rapper.
Maar ja, dan is ook net alsof die mensen op een kinderfiets gestapt zijn :D

Gewoon VEEL rijden. Komt alles goed.
R1200GSA 2010
Strait

Re: Au!!!

Ongelezen bericht door Strait »

Heb bijna hetzelfde gehad als jij maar dan met K75RT, de hele dag touren en super gereden.
Daarna stoere motor praat 8)_ op terrasje in Blokzijl, wegrijden en draaien met achter rem slepend,
net even te hard indrukken en daar ging ie, ben gelukkig lang en natuurlijk beresterk :lol: en had een collega
die supersnel meehielp om hem weer rechtop te trekken maar ging bijna mis.

Heb sinds gisteren een R1100RT en sinds gisteren dus ook mijn eerste ABS ervaring aangezien een medeweggebruikster Oia Oia
bij het Julianaplein dacht dat ze meer recht had op de linker rijbaan als ik.
Als je dan in 1keer stilstaat en de motor leunt een beetje naar links voel je wel dat je gelijk je pootje aan de grond moet doen.

Denk als wat met de "K"gebeurde me met de "R"gebeurd dat er geen houden meer aan is.
Jij iig succes met je nieuwe brommert
Gesloten

Terug naar “(bijna) In de kreukels”