Schade door gladheid.

Forum voor degene bij wie HET helemaal fout ging of slechts een "momentje" had. (Alleen serieuze postings en reacties graag)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Paul

Schade door gladheid.

Ongelezen bericht door Paul »

Vandaag toch maar weer op de motor naar mijn werk.
Op de ZZR want de BMW heeft nog steeds een lege accu.
Het was vanochtend bijna niet te doen. Al slippend en glijend mijn dorp doorgekomen. Een maal op de grote weg dacht ik nu zal het wel beter gaan. Ja maar niet veel. De snelweg was ook nog niet echt sneeuw vrij en toen later weer de snelweg af werd het weer beroerd. Maar toch voorzichtig met af en toe twee voeten over de grond slepend aangekomen.

Vanmiddag weer naar huis was een makkie. Alleen het laatste stukje in ons dorp was weer glibberen. Maar toch weer netjes thuis gekomen zonder schade........dacht ik. :shock:

Ik parkeer normaal mijn motor in de voortuin. Maar die is een centimeter of 30 hoger dan het straatnineau. Ik heb niet eens geprobeerd om mijn Kawa daar op te rijden want ik weet uit ervaringen van eerdere jaren dat dat niet lukt met die sneeuw. Dus de Kawa maar voor het huis in een parkeervak gezet.

Ik loop richting mijn huis en denk, wat vreemd slipsporen van een auto op de stoep richting mijn tuin. En wat ziet de heg er vreemd uit.

Afbeelding

Kijk ik even wat beter en zie tot mijn schrik een groot gat in mijn koffer van de BMW.

Afbeelding

Ik was met stomheid geslagen! :shock:
Hebben ze gewoon met een auto mijn tuin ingereden. Over de stoep door de heg zo tegen mijn BMW! :cry:
Natuurljik geen briefje of wat dan ook. Ik snel naar binnen om te kijken of ze een briefje in de brievenbus gestopt hebben maar nee, ook niet.
Langzaam werd mijn verbazing verdreven door boosheid. Ik liep naar het raam om nog eens te kijken naar mijn BMW en schrok toen helemaal! :frons: Want dit is wat ik toen zag.

Afbeelding

Afbeelding

Was mijn motor nog omgevallen ook. Ik liep te briesen en te schelden door het huis en pakte mijn camera om snel foto's te maken voordat het donker was. Toen ik daarmee bezig was kwam de buurvrouw naar buiten. Ze durfde me bijna niet aan te spreken. Zij had het dus gedaan. Ze wilde de auto starten en daarna de ruiten schoonmaken maar ze wist niet dat de auto in de versnelling stond. Door de deur heen starte ze hem en die schoot gelijk naar voren de weg over de stoep opmijn tuin in en tegen mijn motor aan die geljik omviel.

Ik was ineens niet meer boos. De buurvrouw keek zo zielig en voelde zich zo schuldig dat ik medelijden met haar had.
Al met al komt het dus gelukkig toch goed.

Maar het was wel een vreemd. Overleef je zelf zonder schade de gladheid op de motor om dan thuis te zien dat je andere motor de gladheid niet zonder schade is doorgekomen.
Paul cr

Re: Schade door gladheid.

Ongelezen bericht door Paul cr »

Gelukkig is je ZZR nog 100.. :D
ed1974

Re: Schade door gladheid.

Ongelezen bericht door ed1974 »

Mooi verhaal en illustrerende foto's _004

Wel vervelend maar dit is wel de beste manier om schade aan je motor te krijgen!
Ik heb exact dezelfde maar liet hem vandaag lekker staan... Mij te glad!
-1100-
Gebruikersavatar
PaulRS
Berichten: 477
Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
Locatie: Hillegom

Re: Schade door gladheid.

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Als buurvrouw ook zelf die brommert weer overend heeft gezet, zou ik geen grote mond tegen haar hebben. :lol: :lol: :lol:

Even Apeldoorn bellen?

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Stingray

Re: Schade door gladheid.

Ongelezen bericht door Stingray »

Gelukkig kwam ze het vertellen dat zij het was. Ik kan me helemaal inleven in de verhoogde hartslag van woede en scheldend door het huis banjeren.

Is het echt alleen de koffer en spiegel of stiekem ook kleppendeksel en ander kuipwerk?
Beamietoo

Re: Schade door gladheid.

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Mooi verhaal.
Een aardig een eerlijke buurvrouw die de mysterie van de omgevallen RT ophelderd maar zij is niet echt handig met de auto :lol:
Tja daarom is het een ongelukje en niet en expresje genoemd _004

Gr,
Kenny
Paul

Re: Schade door gladheid.

Ongelezen bericht door Paul »

De buurvrouw heeft de BMW samen met een andere buurman overeind gezet.

En of ik meer schade dan alleen de spiegel en koffer heb weet ik nog niet.
Ik breng hem naar een motorzaak voor een taxatie dan hoor ik het wel.
Stingray

Re: Schade door gladheid.

Ongelezen bericht door Stingray »

En vergeet de schade aan je haag niet mee te nemen. Die plantjes gaan het niet redden. Dus ook een schade late taxeren door een groenbedrijf. Als het toch verzekeringswerk wordt dan maar goed, toch?
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Schade door gladheid.

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Zeg Paul....ik zie dat jij je RT gewoon in de voortuin parkeert.....ben je nooit bang voor vandalisme? :O
Ook al is het voor mij een Oia -werk om de mijne vanuit mijn achtertuin - via de brandgang - aan de straat te krijgen, ik denk niet dat ik rustig zou slapen als ik 'm voor mijn huisje aan de straatkant zou hebben staan :$ ...
Stingray

Re: Schade door gladheid.

Ongelezen bericht door Stingray »

Vandalisme is het probleem niet. Het probleem is de buurvrouw. :lol: :lol: :lol:
Paul

Re: Schade door gladheid.

Ongelezen bericht door Paul »

Vandaag nog wat beter de schade bekeken maar het valt toch best nog wel tegen.
De benzine en tempmeter weergave ding......(hoe heet dat) is afgebroken en hangt los in het dashbord. Het dashbord zelf is ook gescheurd en er is een stuk van het kofferrek agebroken. En her en der wat krasjes.
Van de week word de BMW opgehaald door een motorzaak en die zal de schade gaan taxeren. Een voorzichtige berekening van de betreffende motorzaak afgaande op wat ik hem vertelde liep al redeijk richting de €3000,- :shock: (inclusief arbeidsloon).

Ik schrok daar toch behoorlijk van.
Paul cr

Re: Schade door gladheid.

Ongelezen bericht door Paul cr »

pfffff, die prijs loopt algauw op als alles wordt vervangen door originele, nieuwe onderdelen. Nog oppassen dat de dagwaarde niet overschreden wordt.
Gebruikersavatar
PaulRS
Berichten: 477
Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
Locatie: Hillegom

Re: Schade door gladheid.

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Voor je het weet is het 'economisch totall loss'.

Ik heb dat vorig jaar aan de hand gehad met een 1150GS, bj 2001.
Verzekering laten uitkeren, het 'wrak' teruggekocht en weer opgebouwd met gebruikte onderdelen.
Aan het eind van de rit nog geld over. :D

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
maRTin

Re: Schade door gladheid.

Ongelezen bericht door maRTin »

Paul schreef:Vandaag nog wat beter de schade bekeken maar het valt toch best nog wel tegen.
De benzine en tempmeter weergave ding......(hoe heet dat) is afgebroken en hangt los in het dashbord. Het dashbord zelf is ook gescheurd en er is een stuk van het kofferrek agebroken. En her en der wat krasjes.
Van de week word de BMW opgehaald door een motorzaak en die zal de schade gaan taxeren. Een voorzichtige berekening van de betreffende motorzaak afgaande op wat ik hem vertelde liep al redeijk richting de €3000,- :shock: (inclusief arbeidsloon).

Ik schrok daar toch behoorlijk van.
Hoi Paul,

Wellicht kan ik je wel helpen als je fiets economisch totall loss wordt verklaard.
Ik doe al een paar jaar hobbyen met BMW motoren en kan goed aan gebruikte delen komen.
En als je het zelf niet ziet zitten om het te doen, wil ik het wel voor je doen.
Ridderkerk-Dordrecht is niet echt een probleem.

gr Martin
Paul

Re: Schade door gladheid.

Ongelezen bericht door Paul »

Ik moet natuurlijk even afwachten hoe het gaat lopen allemaal en wat er straks werkelijk uitgekeerd gaat worden. Maar ik speel met de gedachte om gelijk een iets nieuwere te kopen. Als er id. zon groot bedrag uitgekeerd word dan wil ik kijken wat ik eventueel voor mijn BMW kan krijgen als ik hem verkoop met de schade. Of eventueel goedkoop opknappen en dan samen met het geld van de verzekering een andere kopen.
Paul

Re: Schade door gladheid.

Ongelezen bericht door Paul »

Ik vond dit stukje afgebroken metaal naast de motor maar ik kan niet vinden waar het vandaan komt.
Heeft iemand een idee?

Afbeelding

Afbeelding
HVEI

Re: Schade door gladheid.

Ongelezen bericht door HVEI »

Volgens mij is dit stukje metaal van je koffer. Heb je die er al af gehad? Het lijkt op de bevestiging aan de achterkant.
Huub
HVEI

Re: Schade door gladheid.

Ongelezen bericht door HVEI »

Trouwens,
rechtzetten van de motor is beslist niet gemakkelijk als je niet weet hoe je dat moet doen. Gewoon optillen kost je gegarandeerd je rug. Hoe is het met de buurman zijn rug?

Ikzelf ben trouwens samen met een bevriende motoragent aan het oefenen geweest in rechtzetten van een R1150RT. Met de rug naar de machine en drukken vanuit je benen. Je kunt het alleen doen. Wel leuk om te spelen!

Huub
Paul

Re: Schade door gladheid.

Ongelezen bericht door Paul »

_004 Hartstikke knap va je!

Inderdaad het hoort aan mijn koffer. Vandaar dat ik ook niet kon vinden waar het hoorde te zitten. Het koffer had ik eraf gehaald en die stond binnen. :D

Bedankt.
Paul

Re: Schade door gladheid.

Ongelezen bericht door Paul »

HVEI schreef:Trouwens,
rechtzetten van de motor is beslist niet gemakkelijk als je niet weet hoe je dat moet doen. Gewoon optillen kost je gegarandeerd je rug. Hoe is het met de buurman zijn rug?

Ikzelf ben trouwens samen met een bevriende motoragent aan het oefenen geweest in rechtzetten van een R1150RT. Met de rug naar de machine en drukken vanuit je benen. Je kunt het alleen doen. Wel leuk om te spelen!

Huub
De buurman is een behoorlijke grote vent. Ik denk dat hij wel kracht genoeg heeft.
Maar ik was er niet bij. Hij stond alweer recht toen ik thuiskwam.
Gebruikersavatar
peijsj
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 jan 2009, 12:20
Type: R1100RT
Locatie: Asten Heusden

Re: Schade door gladheid.

Ongelezen bericht door peijsj »

Beste,

Op RT Café, 2e pagina, Stommiteit staat beschreven, inclusief verschillende filmpjes, hoe je zo'n motor als de onze weer op zijn wielen krijgt.
groet
Jan _004
HVEI

Re: Schade door gladheid.

Ongelezen bericht door HVEI »

Jan,
Ik ga eens kijken of de methode hetzelde is als mijn methode. Zal wel, kan volgens mij niet anders.
Overigens wordt het niet mijn hobby om een omgevallen motor recht te zetten. ;)
Huub
HVEI

Re: Schade door gladheid.

Ongelezen bericht door HVEI »

Paul schreef:_004 Hartstikke knap va je!

Inderdaad het hoort aan mijn koffer. Vandaar dat ik ook niet kon vinden waar het hoorde te zitten. Het koffer had ik eraf gehaald en die stond binnen. :D

Bedankt.
Paul,
Dat ik het herken is natuurlijk geen goed teken. Mijn vorige motor R1150RT lag een op zijn kant. Een onuitgenodigd persoon heeft waarschijnlijk geprobeerd om hem even van het bok te halen om hem te 'lenen' . Stond echter op het stuurslot et voila..
.. hij bleek toch zwaarder dan de 'lener' had verwacht. Totaal op de kant, met de poten in de lucht trof ik hem op de parkeerplaats aan. Rakelings langs een auto af gevallen.
Veel schade, waaronder de koffer...
... met natuurlijk dat afgebroken beugeltje.
Kon wel weer mijn rechtzet truuk oefenen, dat doe je niet zo vaak toch?

Huub
[groet]
HVEI

Re: Schade door gladheid.

Ongelezen bericht door HVEI »

peijsj schreef:Beste,

Op RT Café, 2e pagina, Stommiteit staat beschreven, inclusief verschillende filmpjes, hoe je zo'n motor als de onze weer op zijn wielen krijgt.
groet
Jan _004
Ja, gezien Jan.
Het is natuurlijk dezelfde methode als ik heb leren toepassen. Het lukt, maar echt handigheid krijg je hier (hopelijk) nooit in. ;)

Huub
Gebruikersavatar
peijsj
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 jan 2009, 12:20
Type: R1100RT
Locatie: Asten Heusden

Re: Schade door gladheid.

Ongelezen bericht door peijsj »

Huub,

Helemaal mee eens. Het lukte mij niet. Reden was voornamelijk dat de motor wat begon te schuiven op de stenen en ik bang was voor (nog) meer schade. Maar hopen dat zoiets niet weer gebeurt.
groet
Jan
xantingo

Re: Schade door gladheid.

Ongelezen bericht door xantingo »

Paul schreef:Ik vond dit stukje afgebroken metaal naast de motor maar ik kan niet vinden waar het vandaan komt.
Heeft iemand een idee?
Het is het haakje waarmee je de koffer vastklikt op de motor. Zonder dat haakje hangt de koffer los...
Normaal gezien moet het gehele kofferslot vervangen worden.
Paul

Re: Schade door gladheid.

Ongelezen bericht door Paul »

Achteraf gezien kom ik er erg goed vanaf.
Gisteren is de taxateur geweest en heeft de schade op 2920 euro gezet.
Vandaag kreeg ik een telefoontje van de motorzaak waar mijn BMW nog stond.

Iemand wilde hem kopen! :shock:

Uiteindelijk zijn we het eens geworden over een prijs en ik heb nu dus geen BMW meer maar wel 1200 euro meer dan waar ik de BMW begin dit jaar voor gekocht heb. _004

Nu even wachten op de verzekering en dan op zoek naar een andere motor. :D
Ik ben alleen bang dat het geen BMW meer word. Oia

Ondanks dat ik het een hele fijne motor vond heeft hij net iets te weinig uitstraling voor mij. En net iets te veel probleempjes. Allemaal niet erg maar alles bij elkaar toch wel vervelend. Kleine dingen waar ik me aan erger. En ik ben dit eigenlijk niet meer gewent, ongeveer de laatste 10 jaar. Altijd probleemloos japans gereden. maar ik sluit niet uit dat er ooit wel weer eens een BMW komt. Ik weet het eigenlijk wel zeker. Maar eerst nog even mijn wilde haren verliezen. 8)_
Gesloten

Terug naar “(bijna) In de kreukels”