Bijna, bijna

Forum voor degene bij wie HET helemaal fout ging of slechts een "momentje" had. (Alleen serieuze postings en reacties graag)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
macgarf

Bijna, bijna

Ongelezen bericht door macgarf »

Gisteren helemaal kapot geschrokken......
Om mijn motor in de schuur te krijgen moet ik via een smalle brandgang in de tuin komen.
Maar ja .... eerst de tuindeur open dus ik wil mijn r1150rt even op de middenbok zetten.
Ik ben 10 jaar lang een K75 gewend, dus het gewicht heeft me de das omgedaan.
Hij stond nog net niet over het dode punt heen dus schiet weer terug op zijn twee bandjes.
Ik had hem nog maar met 1 hand vast aan het linkerhandvat. En dan houd je zo'n bakbeest niet overeind.
Tergend langzaam kantelde hij tegen de schuur van de buren.
Kramp in mijn benen en armen om hem niet te laten vallen.
Uiteindelijk met pijn en moeite heb ik hem weer in balans gekregen. Alleen het scherm was tegen de schuur gekomen.
Nu het goede nieuws: Geen schade !!!!!!!! _004
Wel een ervaring rijker ...... een r1150rt is iets zwaarder dan een K75 :oops:
Groet,

MacGarf
Stingray

Re: Bijna, bijna

Ongelezen bericht door Stingray »

Zelfs niet een krasje op de spiegel????

Mooi, geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen.
Gebruikersavatar
beamer1200rt
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 okt 2009, 18:52
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS 2004
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zeist

Re: Bijna, bijna

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

Zonder geluk vaart niemand wel! ;)

Tip die ik ooit van een monteur heb gekregen:

Klap de zijstandaard uit als het lopend manoeuvreren spannend wordt en zorg dat je zelf aan de kant van de standaard loopt en de fiets een beetje naar je toe helt!
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Bijna, bijna

Ongelezen bericht door Berrybeer »

beamer1200rt schreef:Zonder geluk vaart niemand wel! ;)

Tip die ik ooit van een monteur heb gekregen:

Klap de zijstandaard uit als het lopend manoeuvreren spannend wordt en zorg dat je zelf aan de kant van de standaard loopt en de fiets een beetje naar je toe helt!
Ook ik moet, net zoals Mark, mijn brommert met kunst- en vliegwerk vanuit mijn achtertuintje aan de straat zien te krijgen... :( ..en eerlijk gezegd heb ik 'm in gedachten al tig keer laten vallen _003 ....(hij staat immers nog een paar weken de de dealer). Nu had ik juist verzonnen om 't juist omgekeerd te gaan doen; dus standaard uit en zélf aan de andere kant gaan lopen.....geen goed idee dus?.. _001
Gebruikersavatar
beamer1200rt
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 okt 2009, 18:52
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS 2004
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zeist

Re: Bijna, bijna

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

Kan waarschijnlijk ook. Ik heb het wel eens geprobeerd, maar dat voelt zo onhandig tegendraads ....

Maar als jij je er prettig bij voelt... vooral doen.
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
Donic

Re: Bijna, bijna

Ongelezen bericht door Donic »

macgarf schreef:Gisteren helemaal kapot geschrokken......
Om mijn motor in de schuur te krijgen moet ik via een smalle brandgang in de tuin komen.
Maar ja .... eerst de tuindeur open dus ik wil mijn r1150rt even op de middenbok zetten.
Ik ben 10 jaar lang een K75 gewend, dus het gewicht heeft me de das omgedaan.
Hij stond nog net niet over het dode punt heen dus schiet weer terug op zijn twee bandjes.
Ik had hem nog maar met 1 hand vast aan het linkerhandvat. En dan houd je zo'n bakbeest niet overeind.
Tergend langzaam kantelde hij tegen de schuur van de buren.
Kramp in mijn benen en armen om hem niet te laten vallen.
Uiteindelijk met pijn en moeite heb ik hem weer in balans gekregen. Alleen het scherm was tegen de schuur gekomen.
Nu het goede nieuws: Geen schade !!!!!!!! _004
Wel een ervaring rijker ...... een r1150rt is iets zwaarder dan een K75 :oops:
Groet,

MacGarf
Ken het gevoel. is me enkele maanden geleden ook overkomen. Een onstabiele klinker bij het op de middenbok trekken. Als ie gaat kantelen helpt niets meer. Samen met m'n vrouw weer overeind gezet. Alleen redde ik het niet. Gelukkig vrij weinig schade. Wel ongelofelijk balen. Was me me bij mijn K100 nog nooit overkomen.
Ben er tegenwoordig extra alert op. Het blijft oppassen geblazen.

Gr.
Donic
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Bijna, bijna

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Donic schreef: Samen met m'n vrouw weer overeind gezet. Alleen redde ik het niet.
we hebben op dit forum al zo'n soort filmpje.....alleen gaat deze over een BMW.. _004

[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/1sP3cqKbOEs&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/1sP3cqKbOEs&hl ... 2=0x54abd6" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]

..ben benieuwd wanneer het mijn beurt is om te ervaren of 't filmpje klopt......
sanderh

Re: Bijna, bijna

Ongelezen bericht door sanderh »

klopt, zo lukt het mij ook (al 2 keer) en ik ben zeker geen stevige gespierde vent, maar techniek is (altijd) het toverwoord.

Of wie niet sterk is moet slim zijn :lol: :lol:
Roelof

Re: Bijna, bijna

Ongelezen bericht door Roelof »

Kijk met zo een tip kunnen we wat !
Mooi filmpje , het omvallen is ook mijn grootste vrees als ik met de RT aan de hand loop.
Ooit heb ik met mijn vorige motor in de heg gelegen omdat ik was vergeten af te stappen toen ik voor de deur geparkeerd had ....... dus een dom moment hebben we allemaal toch wel eens toch ? ;)
Tour-ist

Re: Bijna, bijna

Ongelezen bericht door Tour-ist »

Vergeten af te stappen? Dat klinkt als een behoorlijk probleem! :D :D

Als ik eraan denk af te stappen, doe ik eerst de zijstandaard uit. Scheelt 50% risico op RT-omvalschade.
Gebruikersavatar
Walter
Forumsponsor
Forumsponsor
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 mar 2008, 10:21
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Re: Bijna, bijna

Ongelezen bericht door Walter »

jammer dat ze op dergelijke filmpjes vaak het overeind zetten laten zien aan de jiffyzijde...
want hoe doe je dat nou als je alleen bent en hij ligt op de andere kant...
Dat heb ik ooit (een paar jaar terug) wel eens gedaan doordat de moor omviel door een verzakkende tegel...

heb hem toen 'gewoon' op brute kracht overeind gezet... dus niet met de rug naar de motor...

jiffy eerst uitklappen...het is me gelukt, maar je moet dan wel hopen dat ie niet over de jiffy heen de andere kant opvalt.
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Bijna, bijna

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Big W(alter) schreef:jammer dat ze op dergelijke filmpjes vaak het overeind zetten laten zien aan de jiffyzijde...
want hoe doe je dat nou als je alleen bent en hij ligt op de andere kant...
dit is dat filmpje wat ik eerder bedoelde (motor optillen van weerszijden)
[youtube]<object width="640" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/pPjYweKeiLk&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/pPjYweKeiLk&hl ... 2=0xfebd01" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>[/youtube]
volgens mij is de techniek zo'n beetje hetzelfde.... ;)
Gebruikersavatar
Walter
Forumsponsor
Forumsponsor
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 mar 2008, 10:21
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Re: Bijna, bijna

Ongelezen bericht door Walter »

Berrybeer schreef:
dit is dat filmpje wat ik eerder bedoelde (motor optillen van weerszijden)
http://www.youtube.com/watch?v=pPjYweKe ... PL&index=9" onclick="window.open(this.href);return false;

volgens mij is de techniek zo'n beetje hetzelfde.... ;)


Met zelfs wat humor! :lol: :lol:
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “(bijna) In de kreukels”