paaltje.....

Forum voor degene bij wie HET helemaal fout ging of slechts een "momentje" had. (Alleen serieuze postings en reacties graag)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

paaltje.....

Ongelezen bericht door Berrybeer »

In plaats van op dit moment lekker samen met enkele (oud-)collega's van de kmar, douane en vd over de Utrechtse heuvelrug aan het touren te zijn.......onderstaande mailtje aan mijn verzekeringspersoon moeten mailen.... _003

Hallo Ralf,

de aanhef van dit mailtje zegt het al.......ik ben vanochtend bij het wegrijden vanuit stilstand met mijn rechter-zijkoffer van mijn BMW achter een paaltje blijven hangen. Omdat ik het schadeformulier wat kort vond, de gebeurtenis hieronder wat uitgebreider: het schadeformulier gooi ik overigens aansluitend op dit mailtje bij je in de bus.....

- ik zou vandaag samen met wat collega's gaan touren in de buurt van Utrecht en de verzamelplaats was de woning van een collega in Utrecht aan de Doornstraat
- de Doornstaat is een smalle straat met links en rechts rijtjeshuizen en ongeveer een meter voor die huizen staan paaltjes, zo'n 1,5 meter uit elkaar. (Kheb nog ff op Google Earth gekeken maar op die foto van de Doornstraat mochten er aan weerszijde van de Doornstraat nog auto's parkeren......nu kan dat dus niet meer vanwege die paaltjes)
- bij aankomst aldaar konden we onze motoren alleen tussen de paaltjes kwijt en dat deed ik dus ook
- toen we na de nodige frisdranken bij de collega weer vertrokken en ik weer weg wilde rijden........ben ik kennelijk "vergeten" dat mijn motor door die twee zijkoffers breder is dan normaal en heb ik de draai op de weg té kort genomen.
- en al ging het niet hard......gevoelsmatig maakte ik toch een behoorlijke smak tegen de klinkers
- ben dus met de rechter zijkoffer achter dat vermaledijde paaltje blijven hangen waardoor mijn motor eerst een zwieper naar rechts maakte en ik vervolgens met de linkerzijde van de motor tegen de klinkers viel.

Toen ik mbh van een paar vriendelijke buurtbewoners mijn BMW weer overeind had bleek:

- dat de rechterkoffer een meter of twee achter mij op straat lag en bleek dat er daarvan het één en ander was afgebroken
- de linker zijkoffer beschadigd was
- de linkerzijspiegel beschadigd was
- de linker cylinderbeschermer beschadigd was (...maar ja...daar is ie ook voor...)

Aangezien mijn zin in een tourtocht meteen over was ben ik linea recta naar Uden teruggereden en ben ik naar de Motoralo gegaan en daar staat mijn BMW nu dan ook. Volgens de Motoralo moet er zo op het eerste oog wel het één en ander aan mijn BMW vervangen worden en hij verwacht dat er een schade-expert aan te pas zal komen. De eigenaar van de Motoralo vroeg mij uitdrukkelijk jou te melden dat hij vanaf aanstaande donderdag 15 juli met vakantie gaat en dat de eventuele schade expert dus vóór de 15e langs dient te komen.

Ralf, ik ben (gelukkig) niet zo bedreven in het invullen van schadeformulieren en ik hoop dat ik dat ik alles correct heb ingevuld.....zo niet dan hoor ik het uiteraard graag.

Prettig weekend!

Met vriendelijke groet,

Berry
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4369
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: paaltje.....

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Dikke pech, Berry, gelukkig heb je fysiek geen schade opgelopen. Voorlopig ben je de fiets wel even kwijt maar wellicht kun je een leenmotor krijgen?
Die %#@* paaltjes ook . . . .
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marianne
Berichten: 467
Lid geworden op: 05 mar 2009, 18:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
Locatie: Scherpenzeel

Re: paaltje.....

Ongelezen bericht door Marianne »

Dat is heel vervelend. Sterkte met de afwikkeling.

Mijn man had enkele weken soortgelijke schade, doordat een bestelbus met de achterzijde tegen de geparkeerd staande motor was gereden. Deze was van de bok gelopen en omgevallen. Hij had voor €1500,- schade, dus ik ben bang dat jouw schade ook in die buurt uitkomt. :(
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: paaltje.....

Ongelezen bericht door Berrybeer »

.....tja......de schade aan mijn ego is in ieder geval een stuk groter dan aan de brommert..... :D.

Mijn immer goed gemutste dealer wist mij al te vertellen dat 't meeste 'gewoon' vervangen zal gaan worden omdat rapareren / plamuren / overspuiten hoogstwaarschijnlijk duurder gaat worden dan nieuwe onderdelen. Ben nu uiteraard wel heel blij dat ik all-risk verzekerd ben want anders was het inderdaad behoorlijk in de papieren gaan lopen... :O

Da's eigenlijk best wel een beetje vreemd vind ik.....want de schade was bijvoorbeeld dusdanig dat Lief bij mijn (voortijdige) thuiskomst in eerste instantie niet eens zag wát er precies kapot was..... het meeste is dan ook niet eens echt 'kapot', het zijn meer groeven in het plastic en hier en daar afgeschaafde lak.

Dat ik een all-risk verzkering heb schoot mij eigenlijk pas op de terugweg naar Uden te binnen....en dat verzachtte meteen mijn teleurstelling maar bovenal mijn zéér slechte zin van dat moment. (ik pleeg mij namelijk innerlijk de huid vol te schelden als ik weer eens iets stoms heb gedaan... :twisted: ) En dat ik meteen naar de dealer gereden ben heeft ook temaken met een karakter-eigenschapje van mij; als er iets materieels niet naar mijn zin is, óf ik het zelf kapot heb gemaakt, zit ik niet rustig voordat ik het weer heb hersteld of de nodige stappen heb ondernomen om het door iemand anders te laten herstellen.... ;)

Ennuh wat die leenmotor betreft...mijn dealer gaat zelf aanstaande donderdag voor twee weken met vakantie en als hij terugkomt.....ga ik drie weken weg....ik hoop toch van harte dat ze mijn BMW tegen de tijd dat ik terugkom wel hebben gerepareerd... :-)

Uiteraard wél weer wat geleerd.....nog beter uitkijken / voorzichtiger doen als ik ooit weer eens met mijn zijkoffers ga rijden..... als ik ze weer terug heb zal ik ze denk ik nog wel een tijdje 'gaaf' binnenshuis bewaren.....
Inspector Gadget

Re: paaltje.....

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Auw, dat is triest, ik voel met je mee!
Hopelijk wordt het allemaal snel(ler) voor je opgelost.

Mijn ego heeft ook al de nodige deuken opgelopen :roll: , en ik voorzie dat ik dit ook ooit eens zal meemaken.
Dus heb ik naast extra touring-deksels ook extra city-deksels gescored (en 3mm potnagels), en rij ik voorlopig nog altijd met de city-koffers rond.
(anders kom ik niet eens de poort uit! :( )

En een "oplossing" zoals de "overheidsvalbeugels" achteraan/op zijn niet te gebruiken in combinatie met de touring-koffers, heb ik begrepen.
Je kunt dan de deksels niet meer volledig openmaken.

Ook ik loop mezelf onder de k.nt te schoppen als ik iets stoms gedaan heb (ik schrijf niet alles hier op, anders heb je een apart forum daar voor nodig :lol:) en het enige wat je kan doen is het zien als een leermoment, het zal je niet snel een 2e keer overkomen.

Gelukkig dat je allrisk verzekerd bent, dan is het meer een "ervaring rijker, illusie armer" moment.

Laat het je vakantie niet verprutsen, je hebt iets om naar uit te kijken als je terug komt van vakantie, een fiets die weer helemaal tip-top is!
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: paaltje.....

Ongelezen bericht door Baird »

Het zit jou ook niet mee zeg! heb ooit een verhaaltje geschreven over die Scania weet je nog? Op een dag houdt jouw pech op en kun je gewoon gaan rijden, nog even volhouden!
Big RT Smile
enne..... alvast een goeie vakantie gewenst! _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: paaltje.....

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Heren, dame....bedankt voor jullie leuke en opbeurende reacties... _004

En Baird...."jouw" Scania rijdt inderdaad in gedachten nooit ver van mij vandaan... :D ...en geduld heb ik zeker....ben immers al ruim 25 jaar ambtenaar.... :lol:
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: paaltje.....

Ongelezen bericht door Baird »

Berrybeer schreef: ...en geduld heb ik zeker....ben immers al ruim 25 jaar ambtenaar.... :lol:
Ik heb er beroepsmatig regelmatig mee te maken en geduldig zijn ze ................................ :D
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BaHoi

Re: paaltje.....

Ongelezen bericht door BaHoi »

Hoi Berry,

Die verd. Oia paaltjes ook. Het is mij ook eens overkomen, gelukkig bleef ik toen overeind en is verdere schade aan mijn motor uit gebleven.
viewtopic.php?f=59&t=574&p=5762&hilit=2 ... pech#p5762

Succes met de afhandeling

[groet]
Antoine.
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: paaltje.....

Ongelezen bericht door Berrybeer »

....vanmiddag even een telefoontje gehad van mijn dealert.....mijn tussenpersoon had hem weer gebeld met de mededeling dat er géén schade-expert zal komen en dat hij alles kon vervangen / repareren... :D . Dit terwijl het schadebedrag toch al snel richting de €2000,= zal gaan lopen.... :O . Zo'n coulante verz.maatschappij had mijn dealert nog nooit meegemaakt..... ;)
De twee zijkoffers worden niet meer nieuw in mijn kleur door BMW geleverd....die zullen dus speciaal gespoten gaan worden...wel een beetje balen dat ik door de diverse vakanties mijn RT pas weer halverwege augustus terug heb...
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: paaltje.....

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Zo......ze is eindelijk weer terug :D :D

Het ff niet opletten op een Amsterdammertje in Utrecht kostte exact € 1939,76.....blijf het veel geld vinden voor wat kapot plastic... :O... Het spuiten van de koffers en kuipdelen was overigens nog het duurste nl. €543.70...

Maar goed...ze is er weer en het wordt (en is) keimooi weer....dus morgen ga ik met dochterlief meteen naar Limburg om eindelijk de Mergellandroute eens te rijden......YES!!!! 8)_ 8)_....zónder koffers....dat dan weer wel...
Gesloten

Terug naar “(bijna) In de kreukels”