Waarom K rijders niet kiezen voor een R

Forum voor degene bij wie HET helemaal fout ging of slechts een "momentje" had. (Alleen serieuze postings en reacties graag)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
han62
Berichten: 378
Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
Type: R1200RT
Locatie: Budel

Waarom K rijders niet kiezen voor een R

Ongelezen bericht door han62 »

Hallo,
Ik zag op het K forum bijgaande foto.

Afbeelding

Dat is even Apeldoorn bellen denk ik _002


Met vr gr

han
Brommertje114

Re: Waarom K rijders niet kiezen voor een R

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

Da's waarschijnlijk een ex-K-rijder die ff vergeten was dat een R niet zo makkelijk z'n hoge toeren draait...
en 't ook niet hoeft om gewoon voldoende vermogen te hebben _004

Trouwens... ik kom persoonlijk van een K af en ben blij dat ik nu -1150- rij...

[groet]
Eric
Gebruikersavatar
han62
Berichten: 378
Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
Type: R1200RT
Locatie: Budel

Re: Waarom K rijders niet kiezen voor een R

Ongelezen bericht door han62 »

Hoi Eric,

Ik ben ook content met mijn 1200RT maar ik heb van de week nog een ritje op mijn K gemaakt en dat rijdt ook wel heel erg goed hoor. en oppakken bij elke snelheid en je hoeft nauwelijks te schakelen. Met de boxer moet je veel meer zorgen dat je in de juiste versnelling rijdt al is dat met de 2010 modellen wel weer iets verbeterd. met de K je geeft gas en wil schakelen en dan merk je ik zit al in 5 dan denk je dat je er een paar te kort hebt.
Zo hebben ze beide sterke en zwakke punten. Ik vond K altijd goed sturen maar de RT wint het duidelijk (voor mij dan)

En hoe het komt, komt het maar bij een K rijd je niet zo snel je cilinder er af. dus ik zie de humor er wel van in.

Met vr gr
han
Brommertje114

Re: Waarom K rijders niet kiezen voor een R

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

han62 schreef:... En hoe het komt, komt het maar bij een K rijd je niet zo snel je cilinder er af. dus ik zie de humor er wel van in.

Met vr gr
han
Oja, ik vind het ook een mooi plaatje... kennelijk verwachtte men al zoiets, gezien de extra lengte van het gaskabel...
Ik heb jáááááren geleden ooit eens de plaatselijke "veldwachter" beide bussen van z'n R50 eraf zien rijden... hij had die Kreidler bíjna te pakken... maar die kon wel tussen de paaltjes door van 't fietspad door en de R50 niet. De man heeft enige tijd lastig gelopen want hij schoof keurig zittend over de tank (met het gereedschapvakje...) tot aan z'n stuur :lol:
Met de K had 't 'm hooguit z'n koffers gekost!
Ik ben blij dat ik na 30 jaar niet brommeren via een K75RT weer heringetreden ben...
En eigenlijk is een K toch gewoon een halve boxer :?:

[groet]
Eric
fotobiker

Re: Waarom K rijders niet kiezen voor een R

Ongelezen bericht door fotobiker »

Een mooie foto uit de oude doos, die bewijst dat een boxer niet voor iedereen geschikt is.
Voor- en nadelen hebben zowel de K als de R, maar het geluid en karakter van de R vind je verder nergens.
Motorrijden is voor mij meer dan (zo snel mogelijk) verplaatsen van A naar B, daarom heb ik een -850-
Gesloten

Terug naar “(bijna) In de kreukels”