Hallo,
Ik zag op het K forum bijgaande foto.
Dat is even Apeldoorn bellen denk ik _002
Met vr gr
han
Waarom K rijders niet kiezen voor een R
- han62
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
- Type: R1200RT
- Locatie: Budel
Waarom K rijders niet kiezen voor een R
R1200RT - Harley Heritage
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
Re: Waarom K rijders niet kiezen voor een R
Da's waarschijnlijk een ex-K-rijder die ff vergeten was dat een R niet zo makkelijk z'n hoge toeren draait...
en 't ook niet hoeft om gewoon voldoende vermogen te hebben
Trouwens... ik kom persoonlijk van een K af en ben blij dat ik nu rij...
Eric
en 't ook niet hoeft om gewoon voldoende vermogen te hebben
Trouwens... ik kom persoonlijk van een K af en ben blij dat ik nu rij...
Eric
- han62
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
- Type: R1200RT
- Locatie: Budel
Re: Waarom K rijders niet kiezen voor een R
Hoi Eric,
Ik ben ook content met mijn 1200RT maar ik heb van de week nog een ritje op mijn K gemaakt en dat rijdt ook wel heel erg goed hoor. en oppakken bij elke snelheid en je hoeft nauwelijks te schakelen. Met de boxer moet je veel meer zorgen dat je in de juiste versnelling rijdt al is dat met de 2010 modellen wel weer iets verbeterd. met de K je geeft gas en wil schakelen en dan merk je ik zit al in 5 dan denk je dat je er een paar te kort hebt.
Zo hebben ze beide sterke en zwakke punten. Ik vond K altijd goed sturen maar de RT wint het duidelijk (voor mij dan)
En hoe het komt, komt het maar bij een K rijd je niet zo snel je cilinder er af. dus ik zie de humor er wel van in.
Met vr gr
han
Ik ben ook content met mijn 1200RT maar ik heb van de week nog een ritje op mijn K gemaakt en dat rijdt ook wel heel erg goed hoor. en oppakken bij elke snelheid en je hoeft nauwelijks te schakelen. Met de boxer moet je veel meer zorgen dat je in de juiste versnelling rijdt al is dat met de 2010 modellen wel weer iets verbeterd. met de K je geeft gas en wil schakelen en dan merk je ik zit al in 5 dan denk je dat je er een paar te kort hebt.
Zo hebben ze beide sterke en zwakke punten. Ik vond K altijd goed sturen maar de RT wint het duidelijk (voor mij dan)
En hoe het komt, komt het maar bij een K rijd je niet zo snel je cilinder er af. dus ik zie de humor er wel van in.
Met vr gr
han
R1200RT - Harley Heritage
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
Re: Waarom K rijders niet kiezen voor een R
Oja, ik vind het ook een mooi plaatje... kennelijk verwachtte men al zoiets, gezien de extra lengte van het gaskabel...han62 schreef:... En hoe het komt, komt het maar bij een K rijd je niet zo snel je cilinder er af. dus ik zie de humor er wel van in.
Met vr gr
han
Ik heb jáááááren geleden ooit eens de plaatselijke "veldwachter" beide bussen van z'n R50 eraf zien rijden... hij had die Kreidler bíjna te pakken... maar die kon wel tussen de paaltjes door van 't fietspad door en de R50 niet. De man heeft enige tijd lastig gelopen want hij schoof keurig zittend over de tank (met het gereedschapvakje...) tot aan z'n stuur :lol:
Met de K had 't 'm hooguit z'n koffers gekost!
Ik ben blij dat ik na 30 jaar niet brommeren via een K75RT weer heringetreden ben...
En eigenlijk is een K toch gewoon een halve boxer :
Eric
Re: Waarom K rijders niet kiezen voor een R
Een mooie foto uit de oude doos, die bewijst dat een boxer niet voor iedereen geschikt is.
Voor- en nadelen hebben zowel de K als de R, maar het geluid en karakter van de R vind je verder nergens.
Motorrijden is voor mij meer dan (zo snel mogelijk) verplaatsen van A naar B, daarom heb ik een
Voor- en nadelen hebben zowel de K als de R, maar het geluid en karakter van de R vind je verder nergens.
Motorrijden is voor mij meer dan (zo snel mogelijk) verplaatsen van A naar B, daarom heb ik een