Aanslag overleefd

Forum voor degene bij wie HET helemaal fout ging of slechts een "momentje" had. (Alleen serieuze postings en reacties graag)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Aanslag overleefd

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Vanmorgen ben ik op de Randweg Eindhoven (N2, het 80 km stuk) getripleerd terwijl ik op de linkerbaan reed! Ik reed iets boven de max. snelheid (85 km/u), en reed links omdat de rechterbaan in een honderdtal meter over zou gaan in een afslag.
Tot mijn grote schrik zag ik plots de neus van een auto naast mij opdoemen, gelukkig kon ik nog een stukje naar rechts. Mevrouw (ja helaas...) vond blijkbaar dat het niet hard genoeg ging en gebruikte het stukje asfalt tussen mij en de vangrails links om maar even in te halen..... Over gekken gesproken..... Niets meer of minder dan een regelrechte aanslag op mijn leven, in mijn ogen.

Dus, in de buurt van Eindhoven uitkijken voor een zwarte Jetta, kenteken 48-LVN-6, met een blonde dame achter het stuur. Ga haar uit de weg, de volgende keer is een motorrijder écht de klos!
Laatst gewijzigd door PaPinkelman op 29 sep 2010, 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
Walter
Forumsponsor
Forumsponsor
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 mar 2008, 10:21
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Re: Aanslag overleefd

Ongelezen bericht door Walter »

dat is niet niks......

BTW 't was een Jetta...
https://ovi.rdw.nl/VoertuigDetails.aspx
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
Dave

Re: Aanslag overleefd

Ongelezen bericht door Dave »

Zomaar een vraag, kun je daar geen aangifte tegen doen?
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Aanslag overleefd

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Big W(alter) schreef: BTW 't was een Jetta...
https://ovi.rdw.nl/VoertuigDetails.aspx
De RDW heeft vast gelijk, 't zag er nogal breed uit, dus ik dacht dat het een Passat was. Die kontjes lijken ook sprekend op elkaar.

Uitkijken voor een Jetta dan maar!
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Aanslag overleefd

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Dave schreef:Zomaar een vraag, kun je daar geen aangifte tegen doen?
Dave,
Die gedachte kreeg ik ook, toen ik van de schrik bekomen was en de woede begon te stijgen. Ik ben nog wel even naast die dame gaan rijden en het bekende gebaar naar het voorhoofd gemaakt. (stom misschien, maar kon het effe niet laten). Reactie was zoals te verwachten (geen dus).

Wie weet of aangifte een kans maakt? Ik heb natuurlijk geen getuigen.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
jasper75

Re: Aanslag overleefd

Ongelezen bericht door jasper75 »

Helaas ken ik dit gedrag, m'n bloed gaat ervan koken _003
was dit bij afslag Eindhoven airport ? ik kom daar ook iedere dag ik zal er voor uitkijken :shock:

Gr Jasper
Dave

Re: Aanslag overleefd

Ongelezen bericht door Dave »

Die aangifte zou ik zeker overwegen. Je hebt een kenteken, dus de politie zou de dame in kwestie er even op kunnen wijzen dat ze (letterlijk) over de schreef is gegaan... Getuigen lijkt me niet nodig, je doet die aangifte ook niet voor niets.

Maar waarschijnlijk heeft de politie daar geen tijd voor. Wel zou het je kunnen helpen je gram kwijt te raken (maar het zou ook een tijdrovend klusje kunnen worden). Opvoeden van chauffeurs zullen we het maar niet over gaan hebben; dat blijft een eindeloze discussie ben ik bang.
Jan R1200RT

Re: Aanslag overleefd

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Ik zou er zeker wat mee doen.

Dat kan via:

http://www.asociaalweggedrag.nl/index.html
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Aanslag overleefd

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Dank voor alle reacties. Ik zal dit zeker melden bij de genoemde website. Politie aangifte verwacht ik weinig van. En ja, als ik mijn gram kan wegschrijven, heeft dat alleen al therapeutische waarde ;)

@jasper75: voorval was tussen de afslag High Tech Campus en de eerste afslag Veldhoven, rijdend in noordelijke richting vlak voor die afslag. De betreffende automobilist(e) zal er misschien vaker rijden.....
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Dave

Re: Aanslag overleefd

Ongelezen bericht door Dave »

Goede suggestie om deze te bewaren op deze site onder handige links...
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Aanslag overleefd

Ongelezen bericht door HansD »

Dave schreef:
Goede suggestie om deze te bewaren op deze site onder handige links...
Ik zal deze er binnenkort bijzetten, goed idee inderdaad!
Hans
Gebruikersavatar
han62
Berichten: 378
Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
Type: R1200RT
Locatie: Budel

Re: Aanslag overleefd

Ongelezen bericht door han62 »

Waarom zou die mevrouw reageren??? _001 zij heeft toch niks fout gedaan _003 die motorrijder zat in/op haar weg Je weet toch dat je dames voorrang moet geven Oia

Heb het ook een paar keer meegemaakt in een bocht nog wel dan gaat je motortje echt harder tikken dan stationair en dan maak ik ook wel eens een gebaar en dan zie je ze stoicijns kijken de Oia Oia Oia

Maar je hebt het er goed afgebracht en dat je dat kenteken kon onthouden. knap hoor


Met vr gr
han
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: Aanslag overleefd

Ongelezen bericht door moh_fan »

Die link is super!
Mocht het zich voordoen - en natuurlijk hoop ik van niet - dan zal ik er zeker gebruik van maken!
ThanX
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Gebruikersavatar
Hazeldonk
Berichten: 740
Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Aanslag overleefd

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Ik zou zeker aangifte doen ook al omdat je gedetailleerd kan aangeven wie, waar en waarmee!

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
**AC**

Re: Aanslag overleefd

Ongelezen bericht door **AC** »

Hallo,

Aangifte doen heeft denk ik weinig zin, want heb je één of meerdere getuigen? Zo niet wordt het al een lastig verhaal. Misschien wil je deze bestuurder wel een hak zetten? En kan iedereen dus iets gaan roepen. Getuigen en het liefst onafhankelijke zal dan toch echt wel handig zijn om er echt een zaak van te kunnen maken. Begrijp mij niet verkeerd, ik geloof je wel. Maar zo werkt het vaak wel.
Je kan er wellicht een melding van maken bij de politie, maar verwacht er verder inderdaad niet veel meer van dan dat.

Er over praten helpt in ieder geval voor jezelf uiteraard en dat doe je gelukkig al!

Succes!

Gr. Milan
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Aanslag overleefd

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Dank voor alle support!!
Gelukkig is er verder niets ernstigs gebeurd, zullen we maar zeggen. Voortaan nog meer in de spiegels kijken, maar tegen dit soort lomperikken helpt zelfs dat niet, ben ik bang.
Ik heb inmiddels een meldingsformulier ingevuld op de website http://www.asociaalweggedrag.nl . Alle meldingen worden aan de politie doorgegeven. Ben benieuwd of ik er ooit nog iets van hoor. Zo ja, dan zal ik het uiteraard hier melden.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Aanslag overleefd

Ongelezen bericht door HansD »

moh_fan schreef:Die link is super!
Mocht het zich voordoen - en natuurlijk hoop ik van niet - dan zal ik er zeker gebruik van maken!
ThanX
Ik begrijp het enthousiasme niet helemaal: het laatste 'nieuws' en 'recente meldingen' op deze site zijn van juni 2010. Is deze site nog wel akief?
Hans
Jan R1200RT

Re: Aanslag overleefd

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

HansD schreef:Ik begrijp het enthousiasme niet helemaal: het laatste 'nieuws' en 'recente meldingen' op deze site zijn van juni 2010. Is deze site nog wel akief?
Hans
Ja, dat was me ook opgevallen en eigenlijk wat teleurstellend.
Er staat ook geen mogelijkheid op de site om contact met de beheerder op te nemen.
Ik had ze wel willen vragen hoe het zit.
BaHoi

Re: Aanslag overleefd

Ongelezen bericht door BaHoi »

Ik zou het zeker ook melden bij de politie. Waarschijnlijk doen ze er niets mee, maar als er bij de politie regelmatig klachten over deze dame binnen komen vanwege asociaal weggedrag, dan neem ik aan dat men haar daar toch een keer op aanspreekt.
Als niemand dit soort gevallen meldt, weet de politie ook niet hoe vaak dit gebeurd.

[groet]
Antoine
Gebruikersavatar
han62
Berichten: 378
Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
Type: R1200RT
Locatie: Budel

Re: Aanslag overleefd

Ongelezen bericht door han62 »

Je moet maar zo denken ik heb het goed gedaan en het kan altijd veel erger.

Vriend van mij uit Hoogezand verkoopt gisteren zijn RT aan iemand en de koper rijdt blij en vol goede moed naar huis.
Vanmorgen is mijn vriend op zijn werk en vraagt een collega hoe is het met jou en met je motor? Hoezo goed, ik heb hem gisteren verkocht. Nou kijk dan maar eens op 112Groningen.nl De koper is onderweg naar huis met grote snelheid waarschijnlijk verblind door de zon achter op een vaart minderende auto gereden.

Zover nu bekend is hij wel levend naar het ziekenhuis gebracht. hoe zijn toestand nu is weet ik niet.

Daar wordt je dan ook niet vrolijk van. ik wil maar zeggen ongeluk zit in een klein foutje. meestal door een ander maar soms door je zelf.

bekijk de foto's maar eens het was een mooie oudere R100RT
met vr gr
han
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Aanslag overleefd

Ongelezen bericht door HansD »

Dat moet een flinke klap geweest zijn. Aan de motor zie je nog niet eens zoveel - bovenkuip eraf, maar dan de auto! De hele rechterachterkant zit in elkaar.
Ik hoop dat die motorrijder er een beetje goed van af is gekomen...
Hans
Ton1959

Re: Aanslag overleefd

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi Han
Ik geloof dat je dan wel behoorlijk schrikt in zo'n geval ja. Nou maar hopen dat de man het er niet te slecht afgebracht heeft. Je moet er niet aan denken dat zoiets je overkomt. Maar dubbel triest voor de berijder als je net je nieuwe motor hebt en dan voordat je thuis aankomt zoiets meemaakt. Het is toch best hard gegaan aan de schade te zien.

Met vriendelijke groet Ton
Gebruikersavatar
han62
Berichten: 378
Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
Type: R1200RT
Locatie: Budel

Re: Aanslag overleefd

Ongelezen bericht door han62 »

Ik heb nu wat meer informatie over de man,

Mijn vriend heeft de moed opgebracht zijn vrouw (van de moeterrijder dus)te bellen en ik heb uit de tekst wat niet direct voor derden van belang is verwijderd.
Ik weet niet of ik zelf al gedurft zou hebben om te bellen je weet immers niet wat voor bericht je krijgt maar ik had hem geadviseerd dat toch te doen, want hij zat er ook meer er zal toch niet iets aan de motor gemankeerd hebben.

Hij ligt uiteraard op intensive care.
Hij is er sclecht aan toe maar LEEFT!
Hij had oa een gebroken aorta, daar zit een "stand" in.
Hij heeft een gebroken heup, gebroken ribben, meerdere beenbreuken.
Zijn linkerarm is afgekneld geweest door het inbrengen van de "stand".
Die slagader werkt nu niet meer en volgens zijn vrouw houdt hij daar blijvend letsel aan over.
Hij is nu wel stabiel.

Zijn vrouw vertelde dat hij heeeeel erg blij met de motor was en zich er erg op verheugd had.
Ook dat hij nu heel erg kapot was.
Toedracht:

Ze moesten uitwijken voor een file.
De dochter in de auto ging rechts, hij ging links maar daar stond helaas een auto tegen de vangrail.
Hele dikke pech dus.
Het lag niet aan de motor. Maar je hebt als je dit leest wel een leermoment denk ik.

Ik ken de man niet maar wens hem toch het allerbeste. Ik weet wat ie doormaakt omdat ik zelf ca 20 jaar geleden ook een zwaar motorongeluk heb gehad waar ik nu nog elke dag hinder van ondervind. maar positief ik rijd weer/nog steeds motor en ik ben er nog Hopelijk heeft hij net zo veel of meer geluk.

Met vr gr
Han
Tha_biker

Re: Aanslag overleefd

Ongelezen bericht door Tha_biker »

Ik zou zeker aangifte doen. Ze bewaren de gegevens en als ze meerdere meldingen krijgen, kunnen ze de bestuurster aanspreken op haar gedrag. Ik zal mijn ogen ook openhouden, rij ook regelmatig rond Eindhoven...
Gebruikersavatar
han62
Berichten: 378
Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
Type: R1200RT
Locatie: Budel

Re: Aanslag overleefd

Ongelezen bericht door han62 »

Lijkt me inderdaad wel handig om je ogen open te houden zeker op de motor ;)

Anders kan je zomaar gebeuren wat die meneer met zijn net gekochte RT overkwam

En zou een ander nu ook moeten noteren als we zelf een stommiteit uithalen. Ik zie zo veel motorrijders en automobilisten die gevaarlijke stunts uithalen als je dat allemaal moet gaan melden dan mag er wel een speciaal systeem voor op de motor/auto komen. dicteer apparaat automatische camera.

Gisteren nog ik sta in Eindhoven voor het stoplicht komt een vrachtwagen aangedenderd het licht stond echt al een paar secenden op rood en wijkt uit naar de linker baan en geeft nog gas bij en gaat dus echt vol door rood. Ik dacht toen ook dat moet ik noteren de _003 maar later stond ie 2 stoplichten verder wel stil ik ben maar gewoon verder gegaan. Ondanks dat het druk was is er niets gebeurd Gelukkig maar en op die momenten zie je ze niet van die TV programma's Wegmislukkers of Blik op oneindig die zijn er wel als je een paar kilometer te hard rijdt of zelf een stommiteit uithaalt. Doe ik anders nooit hoor, ja dat hebben ze al vaker gehoord.

Wie weet zat die mevrouw er zelf heel erg mee en schaamde ze zich voor haar stommiteit en keek ze daarom voor zich uit maar ze zal uit haar ooghoek het gebaar best wel hebben gezien en zich daardoor misschien nog rotter gevoeld, en misschien ook wel niet en dan heeft het ook geen zin om je er druk over te maken.

Als het mij overkomt maak ik ook wel eens zo'n gebaar en vloek ze uit horen ze toch niet maar het lucht wel op en verder maak ik me er niet meer druk om, want je hebt alleen jezelf er mee.

Met vr gr
Han
jojo

Re: Aanslag overleefd

Ongelezen bericht door jojo »

Een trieste zaak, vooral als zo iemand volkomen schuld-on-bewust verderrijd.
Bij ons (Zwitserland) is het vrij gemakkelijk (en ook gebruikelijk ) dat men het nummer opneemt en vervolgens kan je op Internet de autobezitter vinden! Zo kan je hem of haar nog een vriendelijk briefje sturen. Helaas word dit dan ge- / mis-bruikt om anonieme scheldpartijen te beginnen. Zelf heb ik al vaker d.m.v. reklameteksten kontakt gezocht met (bijv.)het management van het betreffende bedrijf en het rijgedrag van hun medewerkers gemeld. Of dit nou consequenties heeft....ik weet het niet, maar het lucht op. Er word meestal wel serieus op in gegaan. Maar wederom een reden toch vooral goed rond te blijven kijken, zodat je dode hoek niet dodelijk word.
Groet Jos -1200-
Erteetje

Re: Aanslag overleefd

Ongelezen bericht door Erteetje »

Aaangifte klinkt leuk en ik zou het doen ook. Helaas zag ik laatst een reportage dat er helemaal niks gebeurd met dit soort aangiftes.
Tot nu toe heb ik altijd de neiging om een dergelijke bestuurder bij de strot te grijpen bij het eerste beste stoplicht waar hij of zij voor moet stoppen weten te onderdrukken. Gelukkig maar.
Ik denk dat dit soort bestuurders zich niet bewust zijn van het feit dat je enorm kwetsbaar bent op een motor. Laten we het daar tenminste maar op houden.
Gesloten

Terug naar “(bijna) In de kreukels”