Het is fout gegaan

Forum voor degene bij wie HET helemaal fout ging of slechts een "momentje" had. (Alleen serieuze postings en reacties graag)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
hv121456

Het is fout gegaan

Ongelezen bericht door hv121456 »

Zoals misschien bekend heb ik begin dit jaar, februari, mijn eerder verkochte R1100RT vervangen door ook een BMW maar eentje uit de K serie. Met pijn in het hart moet vertellen dat de "K" niet meer is. Deze is door een glijpartij met een snelheid van 25-30 km/u met de onderkant van het blok tegen een stoeprand aangegleden. Oordeel, total loss.

Zelf heb ik een stabiele rugfractuur opgelopen en loop de komende 6-12 weken in een korset. Ik mag gelukkig wel lopen, staan en zitten met het korset zodat ik toch licht werk kan blijven doen. Motorrijden en mijn andere hobby, mountainbiken, zijn even niet aan de orde.

Herstel zal 100% zijn. Grootste probleem is/wordt de vrouw weer in de mood te krijgen voor een nieuwe motor. Ben al wel aan het kijken op versschillende sites. Ik kom telkens weer terug bij BMW. Wat is dat toch met dat merk. Stiekem denk ik aan de aanschaf of lease van een R1200RT. Wie weet lukt het.

Groet,
Henk van de Kerkhof
Laatst gewijzigd door hv121456 op 04 dec 2010, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Dave

Re: Het is fout gegaan

Ongelezen bericht door Dave »

Potdverdulleme Henk, wat een pech zeg... Goed dat het uitzicht op herstel goed is en dat je er ook geestelijk niets aan hebt overgehouden.

En je vrouw overtuigen... is dat nodig? Total loss betekent toch dat er een vervanging in zit, of had je geen all risk verzekering? Ik weet niet precies hoe het werkt, maar een maat van me heeft bij een schadegeval tegen de verzekering gezegd dat zij maar een andere motor in vergelijkbare conditie (die van voor de schade, uiteraard) op zijn stoep moesten zetten... Is uiteindelijk ook goed gekomen. En ik weet dat ik graag motorrijd en mijn vrouw graag schildert. Ieder z'n hobby met eigen bestaansrecht. Toch?

Even iets anders: met het blok aan de onderkant tegen de stoeprand aan en dan total loss??? Dan zit er toch schade aan de onderste carterpan, stukken kunststof en koffer? Er zullen toch geen framedelen verbogen zijn of zo. Dan is het toch een kwestie van een schade van hooguit vier tot vijfduizend euro en dan is een K1200 toch niet total loss zeker???

In ieder geval: sterkte met het herstel, ik hoop dat het snel beter gaat!

Dave
hv121456

Re: Het is fout gegaan

Ongelezen bericht door hv121456 »

Dankjewel Dave voor je bericht.

De motor is van 2004 met een kleine 73000 km op de teller. Met de val is de middenbok afgebroken en deze heeft een hap uit het blok genomen. Omdat ik de motor zonder koffers gebruik is ook de uitlaat gescheurd. Samen de verdere zichtbare schade is de schatting van Van Harten uit Amersfoort dat het ongeveer € 6.500 aan onderdelen gaat kosten. Dat kan hoger worden wanneer het kuipwerk wordt verwijderd en zichtbaar wordt wat er verder beschadigd is.

Financieel vormt een total loss geen probleem. Ik heb de motor privé gekocht en voor 98% gebruik ik de motor zakelijk. Een volgende motor wordt waarschijnlijk operational geleased.

Vwb mijn vrouw. Enige vorm van rationaliteit is in dit geval ver te zoeken. Mijn argumentatie dat het ook met een gewone fiets had kunnen gebeuren en dat het eigenlijk domme pech is zijn voor haar niet steekhoudend.

Ik ga ervan uit dat tijd alle wonden heelt.

Groet,
Henk
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Het is fout gegaan

Ongelezen bericht door Baird »

Ik wens je veel sterkte met het complex van ontstane problemen en vooral beterschap. _004

Had de glijpartij iets van doen met de huidige weersomstandigheden of trap ik nu op je ziel? ( wat overigens niet mijn bedoeling is).

De vraag heeft als achtergrond dat ook ik een doorrijder ben maar naarmate mijn wilde haren wat grijzer zijn geworden ik iets minder de randjes van wat mogelijk is op zoek en daarom al een week met de auto reis en niet op de motor, jij blijkbaar wel.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Het is fout gegaan

Ongelezen bericht door Berrybeer »

..da's mooi balen Henk....in ieder geval veel beterschap met je rug.. _004 ..da's immers toch het aller belangrijktste...en een andere motor...die komt er vast wel een keer.. :D . Als ik nu jou was.....en jouw vrouw zo'n beetje hetzelfde karakter heeft als mijn Lief....zou ik tot minstens maart 2011 nog helemaal niet over een andere motor beginnen.... ;)
Ton1959

Re: Het is fout gegaan

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi Henk
Kan me inderdaad voorstellen dat je behoorlijk baalt nu. Maar ja als je rug dan al weer goed komt dan heb je daar in ieder geval wel geluk mee. Veel sterkte in ieder geval en hopelijk na de winter weer een andere motor.

Ton
Opahak

Re: Het is fout gegaan

Ongelezen bericht door Opahak »

Hoi Henk,

Allereerst veel sterkte met je rug en dat je maar speodig geheel mag herstellen. Je gezondheid is en blijft het belangrijkste.

Een nieuwe motor komt er vanzelf. Een K1600GT misschien? Mooie machine!

Groetjes
Paul
Gebruikersavatar
Marianne
Berichten: 467
Lid geworden op: 05 mar 2009, 18:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
Locatie: Scherpenzeel

Re: Het is fout gegaan

Ongelezen bericht door Marianne »

Hoi Henk,

Veel sterkte met je herstel en ik hoop voor je dat je vrouw bijdraait. Want motorrijden is nu eenmaal iets moois, wat je door een ongeval (meestal) toch niet wilt missen.
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
hv121456

Re: Het is fout gegaan

Ongelezen bericht door hv121456 »

Hoi Paul,

Dank voor je bericht. Een K1600GT? Ik weet het niet. Ik ga in ieder geval in februari 2011 naar DE BEURS om deze machine in het echt te zien en te voelen.

Groet
Henk
Opahak schreef:Hoi Henk,

Allereerst veel sterkte met je rug en dat je maar speodig geheel mag herstellen. Je gezondheid is en blijft het belangrijkste.

Een nieuwe motor komt er vanzelf. Een K1600GT misschien? Mooie machine!

Groetjes
Paul
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4369
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het is fout gegaan

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Beste Henk, een bloemetje namens het RT-forum is naar je onderweg
veel sterkte en beterschap

Afbeelding
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
hv121456

Re: Het is fout gegaan

Ongelezen bericht door hv121456 »

BeRT,

Ik ben inderdaad een doorrijder. Op de betreffende dag extra goed het weerbericht etc. in de gaten gehouden en zelfs eerder vertrokken van mijn werk. Eigenlijk liep het prima. Automobilisten kunnen bij eenbeetje neerslag in elke vorm ineens niet meer rijden en hoeven ook de spiegels niet meer te gebruiken. Als motorrijder weet je dat en hou je er rekening mee.

Op een 80 km weg reed ik rustig mee in de langzaamrijdende file en hield ruim afstand. Ook mij achterliggers hield in het snotje via de spiegels.

Ineens begon de het achterwiel te glijden waarschijnlijk door gladheid door platgereden sneeuwen en probeerde ik naar de berm te sturen om meer grip te krijgen en om in geval van een val zachtjes te vallen. Mijn gevoel zegt dat ik toch een tikje van achter heb gekregen want de achtekant stond ineens haaks op de rijrichting. Nu heeft de betreffende N weg oversteekplaatsen vanaf een ventweg naar woningen aan de overkant van de weg. Laat ik nu net met het voorwiel een stoeprand van een oversteekplaats pakken. Daar gaat 300 kg aan motor.

Motor op de zij en met de middenbok tegen een andere stoeprand aan. De middenbok breekt af en neemt een hap uit de onderkant van de het motorblok. Je kijkt nu van onder af door de versnellingsbak naar boven.
Baird schreef:Ik wens je veel sterkte met het complex van ontstane problemen en vooral beterschap. _004

Had de glijpartij iets van doen met de huidige weersomstandigheden of trap ik nu op je ziel? ( wat overigens niet mijn bedoeling is).

De vraag heeft als achtergrond dat ook ik een doorrijder ben maar naarmate mijn wilde haren wat grijzer zijn geworden ik iets minder de randjes van wat mogelijk is op zoek en daarom al een week met de auto reis en niet op de motor, jij blijkbaar wel.
robmw

Re: Het is fout gegaan

Ongelezen bericht door robmw »

Wees blij dat het zo relatief goed is afgelopen. Logisch dat je vrouw bezorgd is. Je hebt gelijk dat het ook met de fiets had kunnen gebeuren. Ga door met je leven/brommer en geniet van het leven.
groeten
Rob
Gesloten

Terug naar “(bijna) In de kreukels”