een glijer die goed afliep

Forum voor degene bij wie HET helemaal fout ging of slechts een "momentje" had. (Alleen serieuze postings en reacties graag)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
kapitein_iglo9
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 apr 2010, 23:12
Type: R1100RT
Bijz: Xenon
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Leiderdorp
Locatie: Leiderdorp

een glijer die goed afliep

Ongelezen bericht door kapitein_iglo9 »

Potverdrie! Da's schrikken!

Ik weet nu zeker dat ik een hart heb, want hij klopte maandagochtend als nooit tevoren in mijn keel!!

Als doorrijder heb ik mijn fiets nog nooit zolang "op stal" laten staan, maar deze winter was ik extra voorzichtig. Waarom? Geen idee, vorig jaar was doorrijden op 2 weken na geen probleem, maar OF ik ben nu angstiger geworden, of wijzer , of het feit dat er de eerste kleine op komst is maakt al het verschil......ik weet het niet.

Feit is dat ik als een blije vogel maandag 3 januari weer op de dame stapte om veel te vroeg (06:00 AM) te gaan werken.

Had ik het weerbericht beter geanalyseerd, was ik nooit op de fiets gestapt! Nu reed ik alsof er geen gladheid bestond (daar was ik deze ochtend van overtuigd).

Maar dan, 10 meter voor de ingang van de Kuip (jaja ik werk in Rotterdam), maak ik in de bocht een glijer van jewelste.

Als een wonder heb ik de dame in bedwang kunnen houden (of zij mij) en kwam ik met de schrik vrij.

Bij het afstappen merkte ik pas hoe verschrikkelijk glad het eigenlijk was.

Lang leve mijn net 2 weken jonge Michelin PR2 setje die ik -voor veel te veel geld- door de dealer erop heb laten zetten (maar wel met een TOP service!!!!). Zou dat het verschil gemaakt hebben???
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: een glijer die goed afliep

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Da's zeker schrikken! Gelukkig is het goed afgelopen!

En ja, nieuwe banden zijn altijd wat glad, het duurt even voordat het gladde laagje van de band af is. Heeft je dealer je niet gewaarschuwd om in het begin rustig aan te doen (dat hoort toch wel bij die TOP service....)?
Maar met deze ijzel waren alleen spijkerbanden goed genoeg, denk ik zo... ;)
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Ton1959

Re: een glijer die goed afliep

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik reed met de auto op die dag en zelfs als ik met de auto rijd controleer ik elke dag wat we kunnen verwachten. Ik zag bij het weerbericht dat het op veel plaatsen glad zou zijn. En een blik op de weg bevestigde dat het weerbericht juist was. En twee minuten later zag ik een auto met blokkerende achterwielen naast mij. Hij remde veel te hard met dit gladde weer en dreigde door het rode licht te glijden.
Je banden hebben je misschien wel geholpen maar als je geen gladheid verwacht en het is glad en je brengt het er goed af is een gelukstreffer. Dus ik denk dat je na de bijna val misschien wel wijzer zult worden. Ik besef elke dag weer dat het leven zo over kan zijn dus ik beperk de risico's zo veel mogelijk. Hopelijk krijg je door de bijna val niet meer angst maar laat je met dit weer wijselijk de motor staan. Doorrijden deed ik vroeger wel maar nu vind ik het iets minder cool. Hou ouder je word hoe liever je blijft leven tenminste dat gevoel heb ik steeds vaker. En ik mis mijn motortje toch echt wel nu. Je eerste kleine zal je zeker dankbaar zijn in ieder geval straks _004

Ton
Opahak

Re: een glijer die goed afliep

Ongelezen bericht door Opahak »

kapitein_iglo9 schreef:Potverdrie! Da's schrikken!

Ik weet nu zeker dat ik een hart heb, want hij klopte maandagochtend als nooit tevoren in mijn keel!!

Als doorrijder heb ik mijn fiets nog nooit zolang "op stal" laten staan, maar deze winter was ik extra voorzichtig. Waarom? Geen idee, vorig jaar was doorrijden op 2 weken na geen probleem, maar OF ik ben nu angstiger geworden, of wijzer , of het feit dat er de eerste kleine op komst is maakt al het verschil......ik weet het niet.

Feit is dat ik als een blije vogel maandag 3 januari weer op de dame stapte om veel te vroeg (06:00 AM) te gaan werken.

Had ik het weerbericht beter geanalyseerd, was ik nooit op de fiets gestapt! Nu reed ik alsof er geen gladheid bestond (daar was ik deze ochtend van overtuigd).

Maar dan, 10 meter voor de ingang van de Kuip (jaja ik werk in Rotterdam), maak ik in de bocht een glijer van jewelste.

Als een wonder heb ik de dame in bedwang kunnen houden (of zij mij) en kwam ik met de schrik vrij.

Bij het afstappen merkte ik pas hoe verschrikkelijk glad het eigenlijk was.

Lang leve mijn net 2 weken jonge Michelin PR2 setje die ik -voor veel te veel geld- door de dealer erop heb laten zetten (maar wel met een TOP service!!!!). Zou dat het verschil gemaakt hebben???

Ja, want de rest van de rit heb je niks gemerkt terwijl het dus wel bereglad was. Dat zegt veel over de banden en over je rijstijl!

Met andere woorden de banden kunnen meer dan je denkt!
je rijd dus veiliger dan je denkt!

Overigens ben ik ook die maandag op de motor naar rotterdam gereden (ik werk vlakbij het zuidplein) en heb dus ook niets gemerkt!

Groetjes
paul
Gebruikersavatar
kapitein_iglo9
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 apr 2010, 23:12
Type: R1100RT
Bijz: Xenon
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Leiderdorp
Locatie: Leiderdorp

Re: een glijer die goed afliep

Ongelezen bericht door kapitein_iglo9 »

He PAul,

Dan zouden we eens moeten motor-poolen.....eens kijken waar we elkaar op de snelweg kunnen treffen om vanaf den haag samen naar rotterdam te rijden!
Opahak

Re: een glijer die goed afliep

Ongelezen bericht door Opahak »

kapitein_iglo9 schreef:He PAul,

Dan zouden we eens moeten motor-poolen.....eens kijken waar we elkaar op de snelweg kunnen treffen om vanaf den haag samen naar rotterdam te rijden!

Goed idee, iik rijd ongeveer 7.45 uur over het prins clausplein om de a 13 op te rijden (als dat kan).
Gebruikersavatar
Ralph Romein
Berichten: 400
Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: een glijer die goed afliep

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Ik heb zo eens (paar jaar geleden) met mijn 1100RT op een spekgladde weg een draai gemaakt waar ik als een wonden overeind bleef staan. Met een snelheid stapvoets haalde de achterkant de voorkant in en stond ik achterstevoren. Gezien dat incident en het feit dat ik weer in de rijrichting naar huis stond, heb ik dat maar gedaan.

Ik vind meer dan ooit dat er slecht wordt gestrooid en rijden op de motor steeds moeilijker lijkt te worden. De mijne heeft bijna 3 weken stil gestaan en dat is het langste ooit voor mij!

Fijn dat je er goed vanaf bent gekomen, ik heb die dag trouwens ook gereden en gelukkig geen problemen gehad.
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “(bijna) In de kreukels”