Haastige spoed is zelden goed

Forum voor degene bij wie HET helemaal fout ging of slechts een "momentje" had. (Alleen serieuze postings en reacties graag)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Erteetje

Haastige spoed is zelden goed

Ongelezen bericht door Erteetje »

Lekker weertje, dus het stalen ros werd van stal gehaald om ff lekker te genieten. Nu heb je als motorrijder (en automobilist) niet echt zin om stil te staan achter andere weggebruikers. Ik kwam door een mooi limburgs dorpje waar een gezellige braderie op zijn hoogtepunt was. Natuurlijk zat het hele gat weer verstopt met auto's die hopeloos op zoek waren naar een plek om de vierwieler te stallen. Nadat ik ettelijke keren klem gereden was draaide ik het gas open om z.s.m. het ruime asfalt te kiezen. Nadat ik vakkundig een wagen ontweken had haalde ik opgelucht adem en gaf een extra draai aan het gas. Tot daar die weg van rechts kwam. Je voelt hem al aankomen, er kwam een auto die dus voorrang had. Ik hing lekker schuin in de bocht en toen ik in de ankers ging zag ik ineens mijn voorwiel naar rechts uit beeld verdwijnen, gevolgd door een schurend geluid dat mij door merg en been ging. Ik sprong op en wist de motor rechtop te krijgen (in die tijd nog geen bmw maar een kawasaki vn 900 classic) Toen ik opgelucht adem haalde omdat de schade mee viel, keek ik in de verschrikte ogen van de jonge bestuurdster van de auto. Ben ik dat schuld vroeg ze??
Mijn antwoord was duidelijk: ''als je hier niet gereden had was ik niet op mijn bek gegaan, maar je kwam van rechts en had voorrang dus het is mijn eigen stomme schuld dat ik onderuit ging"
Uiteindelijk hebben we beide min of meer opgelucht onze weg vervolgd.
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Haastige spoed is zelden goed

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Tja Luc...dat zijn zo van die dingen.... _003 . Dacht eerst even dat het je recent was overkomen, maar dat klopt dus gelukkig niet... ;)
In de bochten ben ik zelfs vandaag de dag nog - ondanks die puike RT oefendagen van vorig jaar - behoorlijk voorzichtig.. _004
Bij de afgelopen nieuwjaars borrel bij Kenny was er ook iemand héél zachtjes onderuit gegaan, maar ook die had desondanks behoorlijk wat schade aan zijn koffer...

Ennuh.ik ben zelfs héél vroeger, ook tijdens een schuiver, met mijn Bol D'or onder de lesauto van mijn eigen rij-instructeur gegleden.. :D
WoutG

Re: Haastige spoed is zelden goed

Ongelezen bericht door WoutG »

Ben je er later mee getrouwd Luc? Big RT Smile
Erteetje

Re: Haastige spoed is zelden goed

Ongelezen bericht door Erteetje »

WoutG schreef:Ben je er later mee getrouwd Luc? Big RT Smile
Het zou zomaar kunnen. Bij mij in de familie is een vergelijkbaar verhaal. en nicht met autopech die geholpen werd door de man waarmee ze daarna getrouwd is. Op het moment van de crash was ik al voorzien :D :D :D anders had ik haar mee uit gevraagd _004
Gebruikersavatar
Marcel 1200rt
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 nov 2009, 21:55
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Re: Haastige spoed is zelden goed

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Hoi Luc,

Begrijp ik het goed dat jouw blauwe geen schade heeft? _001
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Erteetje

Re: Haastige spoed is zelden goed

Ongelezen bericht door Erteetje »

Marcel 1200rt schreef:Hoi Luc,

Begrijp ik het goed dat jouw blauwe geen schade heeft? _001
Dat begrijp je goed. De rede daarvan is dat het ongelukje gebeurde met een kawasaki VN 900 classic die dus keurig schuin op een treeplank bleef staan na de val. Als dit gebeurd was mety de r1200rt zou ik heeeeel wat meer schade hebben gehad.
Gesloten

Terug naar “(bijna) In de kreukels”