BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Motorhuis Zwolle

 

Ottenhoff Motoren - Badhoevedorp

 

Motor Service Amersfoort - Ede

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
Onderdeel Quispel Motoren - Deurne

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
QCMotortechniek - Almere

 

motorbanden en motoronderdelen
 

Wat is er te doen?

 

Accu's. toebehoren, energiesystemen
 

Het BMW RT Forum steunt al 7 jaar de CliniClowns

Pechdag

Forum voor degene bij wie HET helemaal fout ging of slechts een "momentje" had. (Alleen serieuze postings en reacties graag)

Moderators: JOS WRSM, Bert M

Gesloten
Gebruikersavatar
mhovens
Berichten: 294
Lid geworden op: 20 nov 2009, 10:40
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere
Contacteer:

Pechdag

Ongelezen bericht door mhovens » 22 nov 2011, 19:56

Afgelopen maandag wil ik na twee weken in het buitenland te zijn geweest weer lekker met de motor naar het werk. Ben d'r helemaal klaar voor wil mijn 1150 niet starten vanwege een zwakke accu. Niet getreurd dan met de 1100. Na nog ff de bandenspanning gecontroleerd te hebben rij ik toch vrolijk weg. Op de A27 is het lekker druk dus ik ben tussen de file door aan het rijden. Ik voel het blok twee keer een inhouden en daarna stopt ze er helemaal mee. Ik probeer door de koppeling op te laten komen nog een vliegende start te maken maar no joy. Koppeling in en tussen de file door naar de vluchtstrook. Daar probeer ik te starten, het blok komt weer tot leven maar slaat gelijk weer af. Daarna lukt het niet meer om te starten. Gelukkig was ik maar net het tankstation bij Huizen voorbij dus door de motor een klein beetje terug te duwen en daarna over het gras kon het tankstation op. Ik voelde me niet echt veilig op de vluchtstrook in de mist. Op het tankstation de ANWB gebeld. Na ongeveer 50 minuten kwam deze vriendelijke monteur. Conclusie halgever defect dus niet verder. De motor moest worden afgehaald en ik kon beschikken over vervangend vervoer. Weer een uurtje wachten, gelukkig achter een bak koffie op het tankstation, komt de verlossende vrachtwagen van bergnet. Ik was blij om te zien hoe vakkundig deze man mijn motorfiets vast sjorde op de flatbed. De vervangende auto moest worden gehaald in Amsterdam. Gezien ik hem niet echt nodig had (de 1150 staat op de acculader) heb ik daarvan afgezien indien hij me kon afzetten in Utrecht. Geen enkel probleem dus. De motor moest uiteraard naar Kenny maar Kenny geniet 's maandags van zijn wel verdiende vrije dag. Ook geen probleem voor Bergnet de motor werd gestald en vandaag keurig bij Kenny afgeleverd. Het komt allemaal wel goed, weer een avontuur rijker en blij met mijn lidmaatschap bij de ANWB.

Gebruikersavatar
Berrybeer
Berichten: 1343
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Pechdag

Ongelezen bericht door Berrybeer » 22 nov 2011, 22:03

Ach Marcel, soms heb je van die dagen... ;) . Toch maak ik uit één klein zinnetje op dat je in mijn ogen toch ook een geluksvogel bent:
"Niet getreurd dan met de 1100" . Ik wou dat ik een reserve RT had _004

Gebruikersavatar
Robin0341
2019
2019
Berichten: 335
Lid geworden op: 14 jul 2010, 22:39
Type: R1200RT
Land: NLD
Woonplaats of omgeving: Ermelo

Re: Pechdag

Ongelezen bericht door Robin0341 » 22 nov 2011, 23:43

Laat Ken eerst even weten dat de anwb heeft gezegd dat het je hallgever is. Tegen mij zei die knul van de wegenwacht dat laatst ook en heeft Kenny daarmee op het verkeerde been gezet!......bleek mijn brandstofpomp namelijk te zijn. Op het eerste gezicht exact dezelfde symptomen als jij beschrijft. Good luck.

Hartelijke groeten van U20i aan alle forumleden

DickL

Re: Pechdag

Ongelezen bericht door DickL » 12 dec 2011, 11:06

Robin,

Inderdaad kan het iets anders zijn. Een paar maanden terug had ik hetzelfde euvel met mijn 1100 RT. Op de snelweg sloeg motor ineens af, en na de zijstandaard even een paar keer in en uit stratte hij weer. Paar dagen later startte hij niet, en na zijstandaard in en uit wel. Heb toen zijstandaard gedemonteerd, en meeneemnok van schakelaar bleek gedeeltelijk afgebroken. Nieuwe schakelaar gemonteerd, en probleem over. 2 weken later weer stilvallen op de snelweg. Zelfde signalen op het display : Alleen tijd werd aangegeven, geen brandstofniveau of olietemperatuur. Daarna electrisch schema en schema alarminstallatie (Red Alert) goed bekeken, en vervolgens de alarmlussen van de startonderbreking weer kortgesloten zodat de originele bedrading weer intact was. Probleem verholpen - kosten nieuwe zijstandaardschakelaar 46 euro. Motor is 14 jaart oud, en dit is het enige probleem wat ik tot nu toe heb gehad, dus je hoort mij niet klagen.

groeten Dick

vioma

Re: Pechdag

Ongelezen bericht door vioma » 12 dec 2011, 18:09

Berrybeer schreef: Ik wou dat ik een reserve RT had _004
Kheb er wel 1 voor je Berry ;)

Gebruikersavatar
Berrybeer
Berichten: 1343
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Pechdag

Ongelezen bericht door Berrybeer » 12 dec 2011, 18:47

Hij is idd wél heul errug mooi Peter.. _004 . Maar Lief ziet me al aankomen... :D

vioma

Re: Pechdag

Ongelezen bericht door vioma » 12 dec 2011, 18:59

Berrybeer schreef:Hij is idd wél heul errug mooi Peter.. _004 . Maar Lief ziet me al aankomen... :D
Koop je hem toch stiekum :O en laat je hem hier staan :D

Gesloten

Terug naar “(bijna) In de kreukels”